Odata cu rebranding-ul, Zuzu intra pe doua noi segmente de piata
Acestea sunt kefir si smantana dulce pentru gatit si pentru frisca. Primele produse de kefir sunt deja pe piata iar smantana dulce va fi lansata in urmatoarele saptamani.
Cristina Miclea, Director de Marketing la Albalact - Alba Iulia (compania care detine marca Zuzu), a spus intr-o conferinta de presa ca investitia in rebranding si in noile produse a fost de 500.000 de euro.
Rebranding-ul a constat intr-un nou logo si un nou design al produselor.
"Rebranding-ul nu este o schimbare radicala, este pasul firesc de care Zuzu avea nevoie pentru a-si intregi valorile, la care s-a adaugat nevoia de a improspata ambalajul, de a veni cu elemente noi. Desi imaginea si noua campanie de comunicare il ancoreaza in categoría de lactate pe fundamente rational, Zuzu ramane un brand emotional, vesel, jovial, cald, apropiat de consumatorii sai", spune, intr-un comunicat de presa, Cristina Miclea.
In urma rebranding-ului, compania tinteste o crestere cu 1% - 2% a cotei pe segmentul de lapte si iaurturi, in acest an.
In prezent, vanzarile Zuzu reprezinta in jur de 40% din cifra de afaceri a Albalact, insa ponderea s-ar putea schimba ca urmare a relansarii Raraul.
Produse rebranduite au fost intruse pe piata din iulie, in paralele cu vechile ambalaje.
Rebranding-ul pentru Zuzu a fost creat si implementat de agentia de consultanta BrandTailors, care a facut pentru Albalact si rebranding-ul pentru Raraul si proiectul de packaging pentru gama de iaurturi Fulga.
Campania de comunicare a fost lansata la 1 septembrie, urmand a se desfasura pana pe 30 noiembrie, dar va continua pe anul viitor. Aceasta a fost realizata de Next Advertising.
Campania de promovare cuprinde comunicare TV nationala, evenimente publice si prin retele de socializare, comunicari catre presa, promotie si activitati de trade marketing.
Brand-ul Zuzu a fost lansat pe piata la inceputul anului 2006, in ambalaje Tetra Top de la Tetra Pak.
Conform companiei care preia datele MEMRB retail audit din iulie 2010, in prezent, Zuzu este lider pe piata de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat), cu un market share de 20%.
Portofoliul Zuzu cuprinde: lapte proaspat pasteurizat cu diverse concentratii de grasime, iaurt alb de mancat cu lingurita, iaurt de baut alb si cu fructe, sana, lapte batut.
Cristina Miclea a mai spus ca, potrivit datelor MEMRB, piata lactatelor s-a redus in acest an, in medie cu 10%, segmentele care au crescut sunt iaurt si unt, atat ca volum, cat si ca valoare.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.