Pe piata site-urilor de reduceri colective din Romania se ruleaza 2 milioane de euro, lunar


Estimarea a fost facuta de Calin Fusu, CEO la Neogen si proprietarul site-ului de profil Zumzi.ro, mentionand ca la aceasta suma ar trebui adaugata piata de flash sales, pentru care nu exista evaluari.


"Piata (n.red. - site-urilor de reduceri sau de cumparaturi colective, de unde se pot achizitiona produse si servicii la preturi reduse, cu conditia generarii unui numar minim de cumparaturi) va creste in acest an. Daca o compar cu cea din Cehia sau Croatia, piata site-urilor discount ar trebui sa se dubleze in urmatorii trei ani. Se transfera insa greu volumele de la jucatorii mici la cei mari", a mai spus Calin Fusu, in cadrul conferintei RoNewMedia.

Mihai Seceleanu, CEO la Internetcorp (care detine Kuponiada.ro), nu crede ca piata va creste substantial in acest an fata de anul trecut.

"Se transfera prea incet (n.red. - volumul de piata de la jucatorii mici la cei mari). Si acum un an aveam top trei jucatori care acopereau 80% din piata, la fel si acum", a explicat Mihai Seceleanu.

Roberto Lazarov, CEO la FunDeal, care detine site-ul cu acelasi nume, crede ca ambele piete, atat site-urile de reduceri colective, cat si cele de tip flash sales (n.red. - vanzarea unor mari branduri, la preturi reduse, dar in cantitate limitata) vor creste.

"Oamenii au mai multa incredere si sunt tot mai multe investitii in aceasta piata (n.red. - site-urile de reduceri). Intr-un moment in care bani cheltuiti in beauty sunt mai stransi, oamenii se pot rasfata la un pret redus si sa descopere noi produse. Astfel, site-urile de reduceri ii fac pe clienti sa rupa obiceiul de a merge intr-un anumit loc", a detaliat Roberto Lazarov.

Pe piata de flash sales, Cristian Ducu, CEO la FashionDays, a confirmat ca acest site a fost achizitionat de Naspers, dar nu a mentionat pretul.

"Nu schimbam, ci continuam strategia, care este de a fi site-ul numarul unu in fashion, in Estul Europei. Am cautat un investitor strategic, nu doar sa vindem cuiva, de aceea nu pot spune ca este o achizitie sau o investitie. Vrem sa ne extindem in alte tari, acum suntem numarul unu in sase tari, dar pentru acest lucru trebuie sa investim", a precizat Cristian Ducu.

FashionDays este prezent in sase tari din Europa Centrala si de Est, iar cele mai multe vanzari le are in Romania.

Jucatorii de pe piata site-urilor de reduceri au subliniat ca acestea sunt mai mult un canal de marketing decat unul de vanzari. La polul opus, site-urile de flash sales sunt orientate spre vanzarea de produse.

Oliver Cadogan, cofondatorul Vivre.ro, a mentionat ca investitia in acest site de flash sales este de 0,5 milioane de euro, pentru primul an, dar suma depinde de piata, de cum evolueaza competitia si de cat de repede vor dori sa-l dezvolte.

Mihai Seceleanu a completat ca site-urile de reduceri colective sunt urmatorul val al marketingului local (flyere, Pagini Aurii etc), deoarece firmele care isi posteaza anunturile pentru produsele cu preturi reduse platesc doar cand clientul le trece usa.

"Le recomandam clientilor (n.red. - firmelor care-si posteaza anunturile) sa urmareasca cine sunt clientii si sa vada cat cheltuiesc prima data si ulterior", a mai spus Mihai Seceleanu.

Spre deosebire de celelalte site-uri de reduceri, FunDeal a inceput sa livreze produse, devenind si retailer.

"Ceea ce facem este de a completa o nevoie, de a vinde ceea ce nu exista. Versiunea 2.0 este de a acoperi lipsa de capacitate a anumitor comercianti de a vinde acest produs", a precizat Roberto Lazarov.

Mihai Seceleanu a mentionat ca directia este intr-acolo, ca cele doua modele sa convearga - reducerile si vanzarile online, pentru ca se vede cum au mers aceste achizitii pe care oamenii le fac online, dar Kuponiada nu intentioneaza sa faca asa ceva.

Oliver Cadogan a precizat ca pentru jucatorii din flash sales tendinta este de a se dezvolta intr-un retailer online, Vivre.ro avand astfel de planuri pentru urmatoarele luni.

Cristian Ducu a precizat ca FashionDays nu are o asemenea intentie, ci ramane un site de flash sales.

Roberto Lazarov a adaugat ca, desi site-urile de reduceri sunt un model usor replicabil, sunt putine puncte comune intre tarile din Balcani.

Mihai Seceleanu a subliniat ca, din septembrie - octombrie 2011, Kuponiada a renuntat la lupta pentru cota de piata, orientandu-se spre profitabilitate, iar acest obiectiv a fost atins.

Roberto Lazarov a mai spus ca este de-acord sa colaboreze cu agregatorii de continut, unde sa-si posteze anunturile, pentru ca nu-i fura clientii, ci site-ul de discount profita.

Mihai Seceleanu a adaugat ca in Romania sunt trei agregatoare mari ca trafic si volum.

"Nu vrem sa patim ca-n alte tari, cand agregatoarele au atras trafic prea mare si au impus conditii dure site-urilor de reduceri", a subliniat Mihai Seceleanu.

Roberto Lazarov si Mihai Seceleanu au mentionat ca nu site-urile de reduceri returneaza bani clientilor, ci compania de la care a fost achizitionat produsul, deoarece site-urile sunt doar platformele care intermediaza tranzactiile.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii