Pentru afaceri in Asia, companiile romanesti au nevoie de branding si de parteneri locali


Drew Lai, Deputy Representative la Hong Kong Economic and Trade Office, spune ca pentru firmele din Hong Kong nu conteaza dimensiunea partenerului de business din Romania, ci produsele acestuia.

 

Printre produsele cu potential pe piata din Asia, mai ales China si Hong Kong, sunt cele alimentare (mai ales carne de pui si vin), cele din piele si software.

Susan Lam, director pentru Germania si Europa Centrala la Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), a mentionat, intr-o conferinta de presa, ca cererea pentru produsele alimentare a crescut in China, deoarece clasa medie este in crestere, iar produsele bio ar trebui sa fie cu cel mult 15% mai scumpe decat cele standard.   

Drew Lai a subliniat ca Hong Kong-ul traseaza tendintele in China, iar chinezii si-au facut un stil de viata asemanator cu cel din vest, dar n-au atatea resurse financiare.

"Inainte sa-si introduca produsele pe piata chineza, firmele din Romania le pot verifica pe cea din Hong Kong, care este si un nod comercial pentru Asia", a adaugat Drew Lai.

Din acest motiv, Susan Lam le recomanda companiilor romanesti sa incheie parteneriate cu firmele asiatice care au legaturi comerciale atat in China, cat si in Hong Kong, dar in functie de produsele lor sa se uite exact carei piete i se pot adresa.

Drew Lai a precizat ca firmele romanesti care vor sa atraga investitori chinezi trebuie ca, pe langa branding, sa dea cat mai multe informatii despre activitatea lor.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii