Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania continua sa creasca


    


Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o crestere usoara, de 6,4%, in trimestrul al doilea din 2015, ajungand la valoarea de 449 de milioane de euro, potrivit GfK Temax, un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata.

Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK (panelul de retail cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vanzare la nivel mondial).

Atat sectorul telecom, cat si electrocasnicele mari si electrocasnicele mici, au avut o evolutie pozitiva, fiind singurele sectoare care au contribuit la cresterea pietei. Cea mai surprinzatoare schimbare a venit insa din sectorul de electronice care, in T2 2015, a inregistrat o scadere de 3,3%.
 

Telecom: smartphone-urile si castile au continuat trendul ascendent
Comparativ cu al doilea trimestru al 2014, o crestere de peste 15% a vanzarilor din segmentul de telecom a fost inregistrata in T2. Vanzarile totale au insumat aproximativ 145 de milioane de euro.

Cresterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scaderea vanzarilor de telefoane mobile. Totodata, aceasta a continuat sa intareasca piata de accesorii, precum cea a castilor, care, in T2 2015, a raportat o crestere puternica comparativ cu aceeasi perioada din 2014.
 

Electrocasnice mari: cresterile continua
In al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse in acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. In timp ce electrocasnicele incorporabile si frigiderele au inregistrat cresteri de doua cifre, masinile de spalat au incetinit rata de majorare la o singura cifra. Niciun semn de stagnare a evolutiei vanzarilor de frigidere, care au avut un plus 20% in T2 2015.
 

Electrocasnice mici: rata de crestere de o cifra
Vanzarile de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8%, ajungand pana la 29 de milioane de euro.

Sectorul aparatelor de bucatarie a inregistrat o majorare in valoare a vanzarilor data de aparatele de preparat mancarea si de storcatoarele pentru fructe si legume.

Robotii de bucatarie (cu bratul pozitionat deasupra), storcatoarele de fructe si legume prin presare si blenderele au avut o contributie deosebita la cresterea sectorului de aparate de bucatarie in Romania. insa cel mai mare impuls a fost dat de sectorul de aparate de ras si epilat. Totodata, aparatele de indepartat parul cu lumina intens pulsata (IPL) si male grooming au inregistrat rate de crestere de doua cifre.
 

IT: Calculatoarele portabile au continuat trendul ascendent 
Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, sectorul IT s-a mentinut stabil in T2 2015, atingand 95 de milioane de euro. Dupa evolutii foarte bune, tabletele au inregistrat o scadere a cererii, in special pe segmentul de 7 inch. in contrast, calculatoarele portabile si-au mentinut trendul pozitiv pe toate segmentele, in special pentru desktop replacement si convertibile. Perifericele si desk computing au continuat sa creasca.
 

Electronice: evolutie negativa dupa mult timp
Cel de-al doilea trimestru din 2015 a inregistrat, pentru electronice, o usoara scadere de peste 3% in valoare. PTV, sectorul dominant din aceasta categorie a scazut cu aproape 5%, in timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD si diagonale mai mari de 40 inch a continuat sa creasca. Vesti bune vin din sectorul de camere video de actiune, care si-a dublat valoarea. Piata audio are semnale pozitive intrucat sistemele audio, boxele si boxele cu andocare au inregistrat vanzari mai mari.
 

Imprimante, multifunctionale si consumabile: T2 nu a continuat tendinta pozitiva a inceputului de an
Dupa un prim trimestru bun, vanzarile de imprimante, multifunctionale si consumabile au inregistrat o scadere de aproape 4% comparativ cu T2 2014. Unul din motivele scaderii a fost performanta slaba pe segmentul cartuselor (atat cu cerneala, cat si cu laser). Echipamentele cu cerneala au scazut cu 10 procente, in timp ce cele cu laser si-au incetinit ritmul de crestere la 4%.
 

Foto: scadere de doua cifre
Piata foto din Romania a scazut cu aproape 17% in trimestrul al doilea din 2015, ajungand pana la o valoare totala de 6 milioane de euro.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii