Principalele modificari legislative au fost analizate la ”Tax & Finance Forum Constanta”


    


BusinessMark a organizat pentru prima data la Constanta evenimentul ”Tax & Finance Forum” care a reunit experti in taxe si fiscalitate ai celor mai mari companii de consultanta prezente pe piata romaneasca si factori de decizie din departamentele financiar-contabile ale celor mai importante societati comerciale din Sud-Estul Romaniei.

Cristiana Oprea, Tax Manager la Finexpert a deschis conferinta si a vorbit despre modificarile recente in domeniul TVA - practica inspectiilor fiscale in materia rambursarii de TVA.

Ea a precizat ca, in cazul anularii codului de TVA, din 2017, furnizorul are urmatoarele avantaje: se pastreaza aceleasi reguli penalizatoare, dar cu caracter temporar; la anulare, ajustare negativa bunuri capital 1/5 sau 1/20 din valoarea TVA in fiecare an in perioada de ajustare; se deduce TVA pentru achizitii din perioada cu cod TVA anulat in primul decont dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior; la reinregistrare, ajustare pozitiva bunuri de capital 1/5 sau 1/20 din valoarea TVA in fiecare an (dezavantaj pentru cei anulati 2016 si reinregistrati 2017); emite facturi in care inscriu distinct TVA aferenta operatiunilor din perioada in care au avut cod anulat, recuperare TVA platita statului dar, in unele cazuri, necolectata de la client. Acestea nu se inscriu in decont daca nu exista diferente fata de TVA colectat in perioada anularii codului.

Elena Gogoneata, Tax Manager la Finexpert a abordat noutatile in materia impozitarii directe - impozit pe profit, impozit pe microintreprinderi si impozit specific.

Una dintre modificarile in sfera impozitului pe profit este ca: incepand cu 2016, nu se mai face referire expresa la cheltuielile cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii, pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate si pentru care nu sunt incheiate contracte.

In continuarea discutiei, Ciprian Gavriliu, Tax Director, Transfer Pricing Services la Deloitte Romania si Laura Husarencu, Tax Senior Consultant, Transfer Pricing Services la Deloitte Romania au pus accent pe aspecte privind preturile de transfer, notiuni teoretice, dar si cazuri practice.

Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania a incheiat forumul cu discutii despre beneficiile certificarii AEO in procesul de vamuire a marfurilor: stadiul actual al certificarii AEO in Romania comparativ cu Uniunea Europeana, beneficiile financiare ale certificarii AEO in Romania si beneficiile logistice si operationale. Printre beneficiile financiare directe, el a precizat: neplata TVA in vama, reducerea garantiei globale, negarantarea TVA in cazul importurilor urmate de livrari intracomunitare (regim vamal 4200).

Evenimentul BusinessMark face parte din seria ”Tax & Finance Forum” - evenimente organizate pe parcursul anului 2017 in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov si Iasi.
 

startups.ro a sprijinit evenimentul in calitate de partener media.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii