Ranco: scadere cu 10% - 15% a volumului de vanzari in 2009, fata de 2008
Potrivit oficialilor companiei, tendinta vine pe fondul scaderii interesului firmelor pentru produse promotionale, ca urmare a reducerii bugetelor de marketing.
"Din punct de vedere al comenzilor, vorbim de o crestere mult mai moderata comparativ cu anii precedenti si de un proces de concretizare mai greoi, intr-un timp mai lung", spune Mirela Barbus, Manager Ranco Promotional Products.
Desi se asteapta ca piata sa scada in acest an, date fiind conditiile economice nefavorabile, ea considera ca vor exista totusi companii care vor fi in continuare interesate de promovarea prin materiale promotionale.
“In 2009, profilul clientului se va schimba, acesta fiind mult mai atent in selectarea produselor - fara a face rabat la calitate, in alegerea celui mai bun raport calitate-pret, dar si mult mai restrictiv in procesul de negociere", explica Mirela Barbus.
Cifra de afaceri inregistrata de Ranco in 2008 s-a ridicat la aproximativ 4,2 milioane de euro, ceea ce a insemnat o crestere de 12% a vanzarilor in 2008, fata de 2007.
Potrivit managerului companiei, Ranco va inregistra profit si in 2009, insa la un nivel mai redus, comparativ cu anul precedent.
"In 2008, am crescut atat pe verticala, prin castigarea de noi clienti mari (domeniul farmaceutic si piata produselor alimentare), cat si pe orizontala, prin diversificarea portofoliului de produse oferite", mai spune Mirela Barbus.
Vanzarile de articole promotionale textile (tricouri, jachete, sepci etc.) au reprezentat circa un milion de euro din cifra de afaceri inregistrata anul trecut de companie.
Obtinerea exclusivitatii pe piata romaneasca pentru produsele textile sub marca JHK a fost principalul factor care a condus la cresterea vanzarilor pe acest segment in 2008. Iar reprezentantii companiei estimeaza ca aceste produse se vor mentine in topul preferintelor clientilor si in 2009.
Ranco Promotional Products este parte a Proffice, divizia de distributie birotica si papetarie a Grupului RTC.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.