Rata de conversie medie in comertul electronic romanesc este de 1%


Sustine Andrei Radu, organizatorul Galei Premiilor E-Comemrce, care mai spune ca “acest lucru inseamna ca 99% din vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie.


Cu ajutorul tool-ului “voice of customer” , folosit in cadrul GPeC 2012, comerciantii vor putea  obtine feedback-ul vizitatorilor magazinelor online.

La GPeC 2012, magazinele inscrise in competitie vor putea sa afle care sunt motivele de abandon ale cosului de cumparaturi, dar si gradul de satisfactie al propriilor utilizatori vis-a-vis de site-ul in sine si cum raspunde acesta nevoilor lor”, mai adauga organizatorul evenimentului.

Magazinele inscrise la la editia din acest an a competitiei vor avea la dispozitie tool-ul “voice of customer”, pe care il pot implementa in site-urile lor.

Organizatorii evenimentului ii asigura pe participanti ca instrumentul este neintruziv pentru utilizatori si nu colecteaza informatii confidentiale de la comercianti.

Acesta are rolul de a  livra un sondaj alcatuit din patru intrebari, aplicat in momentul in care utilizatorii ies din cosul de cumparaturi inchizand browser-ul. De asemenea, modulul de patru intrebari se aplica si utilizatorilor care au navigat prin site-ul magazinului, dar au ales sa il paraseasca fara sa faca nicio actiune de cumparare.

Scopul principal al unui magazin online este de a vinde. Dar, in marea majoritate a cazurilor, un site de comert electronic trebuie sa raspunda nevoilor utilizatorilor, chiar daca acestea nu sunt comerciale. De exemplu, un internaut poate intra intr-un magazin online pentru a se documenta asupra unui produs, pentru a citi review-urile altor clienti, pentru a cauta informatiile de contact sau, pur si simplu, navigand in site ca si cum s-ar plimba printre rafturile unui magazin clasic. In oricare din situatii, magazinul trebuie sa raspunda nevoilor utilizatorului pentru ca daca face acest lucru, posibilitatea ca utilizatorul sa si converteasca la un anumit moment creste”, explica Andrei Radu.

Magazinele online se mai pot inscrie in competitie  pana pe 18 mai, la ora 11:59 PM.

Beneficiiile participarii la competitia din acest an:
• comerciantii pot afla opinia propriilor utilizatori si motivele de abandon ale cosului de cumparaturi;
• site-urile lor sunt analizate de 15 specialisti, din punct de vedere al peste 85 de criterii de jurizare pe care ar trebui sa le respecte orice magazin online de succes;
• primesc rapoartele de evaluare continand explicatiile juriului, in asa fel incat sa stie exact unde au fost depunctati si de ce;
• au ocazia sa se intalneasca fata in fata cu membrii juriului pentru a primi recomandari despre cum sa isi remedieze problemele semnalate ca sa devina performanti;
• au timp la dispozitie sa puna in practica recomandarile juriului si sa fie reevaluate dupa ce si-au solutionat problemele.


startups.ro sustine evenimentul in calitate de partener media.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii