Rata de succes a unei companii in era digitala este garantata de folosirea eficienta a API-urilor


    


Conform unui studiu al CA Technologies realizat la nivel global, API-urile sunt componente vitale pentru orice business si contribuie la succesul si longevitatea aplicatiilor dezvoltate. 88% din totalul companiilor incluse in studiu folosesc API-uri, iar cele care inregistreaza cele mai rasunatoare succese sunt cele care stiu sa gestioneze cel mai bine intregul ciclu de viata al acestora (51%). Aceste companii sunt cele care se bucura de o utilizare mai mare a aplicatiilor, o perioada mai scazuta dedicata lansarii pe piata a solutiilor noi, volume mai mari tranzactionate si o experienta mai buna a clientilor. 

Studiul “APIs: Building a Connected Business in the App Economy” analizeaza raspunsurile a 1.770 directori si manageri IT din 21 tari si 10 domenii de activitate despre cum folosesc API-urile si care este impactul acestora la nivelul intregului business. Studiul include un model de Maturity API Management pentru a evalua nivelul la care se afla fiecare organizatie in gestionarea API-urilor: avansat, de baza sau limitat/inexistent.

Respondentii cu un nivel avansat in gestionarea intregului ciclu de viata al API-urilor au in comun faptul ca utilizeaza eficient urmatoarele capabilitati: conectare atat la sisteme legacy, cat si la sisteme moderne; rapiditate in crearea API-urilor in vederea expunerii in siguranta a datelor; integrare cu sisteme de procesare date din back-end si cu aplicatii mai vechi; protejarea intregrarilor cu un nivel de securitate potrivit; rapiditate in dezvoltarea aplicatiilor mobile; valorificarea rezultatelor ecosistemelor digitale prin analiza si monetizare.

Companiile care au indeplinit criteriile nivelului avansat (51%) au raportat rezultate mai bune de business decat cele aflate la un nivel de baza (37%) al gestionarii API-urilor. De asemenea, dintre cei intervievati, 10% au un nivel limitat de gestionare a API-urilor, in vreme ce doar 2% nu poseda deloc astfel de abilitati.

Astfel, companiile cu un nivel avansat de gestiune a API-urilor au remarcat o imbunatatire a satisfactiei clientilor si a partenerilor cu 47%, spre deosebire de doar 32%, respectiv 34% pentru cei cu nivel de baza; precum si o crestere a volumelor tranzactionate cu 45%, spre deosebire de 32% pentru cei cu nivel de baza; si o reducere a costurilor IT cu 45% versus 32%. Un procent important (83%) dintre utilizatorii experimentati au declarat ca API-urile i-a ajutat sa castige avantaj competitiv.

Nu in ultimul rand, utilizatorii avansati in gestionarea intregului ciclu de viata a API-urilor au raportat o imbunatatire si in ceea ce priveste indicii calitativi de business, cum ar fi experienta clientilor (89% versus 70%), avantajul inovativ din partea dezvoltatorilor terti (83% vs 68%) si digital reach (85% versus 68%).

Atunci cand diferentierea competitiva este dubla pentru companiile care realizeaza gestionarea API-urilor la nivel  ridicat, devine foarte clar faptul ca investind in capabilitati avansate pe intreg ciclul de viata al API-urilor va aduce plus valoare si succes aplicatiei, dar si afacerii. API-urile vor continua sa joace un rol important pentru dezvoltarea si extinderea companiilor in era digitala”, spune Rahim Bhatia, general manager, Developer Products and API Management, CA Technologies. 

Studiul mai constata ca organizatiile recunosc importanta impactului pe care API-urile il au asupra businessului. Peste 70% dintre respondenti folosesc indicatori externi pentru a masura eficienta propriilor APIuri, inclusiv indici din categorii comerciale decisive, cum ar fi experienta pe care utilizatorul o are cu aplicatia, perioada de lansare a aplicatiilor noi si volumele tranzactionate.

In plus, o treime dintre respondenti folosesc API-urile pentru a-si creste veniturile (33%) sau folosesc API-urile terte pentru invovare si lansarea rapida a aplicatiilor (34%).
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii