Retailul electric va atinge 250 mil. euro in aceasta vara


Vara reprezinta aproximativ 20% din vanzarile anuale pe piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C, conform Flamingo.

Potrivit reprezentantilor retailerului Flamingo International, valoarea de 250 de milioane de euro, estimata pentru perioada iunie – august 2008, va fi influentata semnificativ de vanzarile produselor sezoniere, precum aparatele de aer conditionat, camerele foto/video sau aparatele frigorifice, se arata in comunicatul de presa

Categoria aparatelor frigorifice urmeaza sa inregistreze cele mai mari volume de vanzari, in special, in luna august.

Desi, prin traditie, perioada verii se caracterizeaza printr-un ritm mai lent al vanzarilor, acestea sunt impulsionate totusi de ofertele produselor sezoniere, care, in acest interval de timp, vor inregistra cresteri mai mari decat media generala”, spune Jiri Rizek, CEO, Flamingo International.

Rizek se asteapta ca in sezonul de anul acesta, romanii sa cheltuie in medie 100 de euro pentru produsele sezoniere, valoare mai ridicata in cazul produselor de folosinta indelungata si mult inferioara in cazul celor din gama accesoriilor.

Grupul Flamingo estimeaza ca vanzarile de aparate de aer conditionat vor sustine vanzarile vizate pentru perioada verii, acestea urmand sa atinga in acest sezon o crestere de peste trei ori mai mare, fata de anul trecut.

Diferentele sunt vizibile, de asemenea, si in distributia zonala a vanzarilor, Bucurestiul acaparand mai mult de jumatate din cererea totala de aparate de aer conditionat.

"Dintre lunile de vara, consideram ca luna august va inregistra cele mai mari vanzari, pe fondul finalizarii concediilor, pregatirii perioadei back-to-school de catre parinti, dar si datorita romanilor care lucreaza in afara tarii si care isi petrec concediul de vara in Romania. Ne asteptam ca in aceasta perioada cea mai mare dinamica in evolutia vanzarilor sa fie generata de electrocasnicele mari", spune Jiri Rizek.

In primul semestru al anului 2008, retail-ul electric si electronic a inregistrat o crestere de 10 – 15%, comparativ cu perioada similara a anului trecut. In ceea ce priveste vanzarile Grupului Flamingo International, reprezentantii companiei afirma ca dinamica vanzarilor inregistrate in primele sase lui ale anului a fost de aproape 50%, mult superioara ritmului de crestere a pietei.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii