ROI-ul in social media se obtine prin design


Emanuel Clonda, fondatorul Hippos, spune ca pentru a obtine ROI (return on investment) din social media solutia este ca design-ul sa fie facut astfel incat sa fie cat mai aproape de cel care furnizeaza produsul si de client.



Fondatorul Hippos a mentionat, in conferinta Internet Mobile World, ca acest design trebuie completat cu cautarea inovativa si de strategia contextuala.

"(Daca n-a fost niciodata folosit un astfel de canal de comunicare), putem testa la inceput cu niste canale mai mici, dar este nevoie de KPIs (indicatori cheie de performanta) pentru a vedea ce-a functionat", a precizat Emanuel Clonda.

Vladimir Oane, CPO si cofondator la UberVU, a spus ca discutiile despre social media si ROI sunt ca cele despre creatie.

"Inbound marketing-ul n-ar exista fara social media si el functioneaza", a precizat Vladimir Oane.

Andrei Rosca, fondatorul Spada, a mentionat ca ROI-ul poate fi masurat direct, dar trebuie gasite metode pentru a fi masurat si indirect.

Ionut Oprea, fondatorul Standout, a spus ca social media expun mai bine mesajele decat oricare alte media si creeaza implicare si raspandire a mesajului.

"Daca sunt bine facute, se pot raspandi dincolo de canalele contractate. Social media sunt un mediu de actiune, in care nu-ti propui sa urmaresti cand oamenii au cumparat mesajul tau, dar este un canal in care poti influenta oamenii sa faca lucruri", a detaliat Ionut Oprea.

Vladimir Oane a subliniat ca firmele de B2B trebuie sa gandeasca ca un publisher si cele din B2C ca un entertainer.

Ionut Oprea a adaugat ca lumea vine pe internet pentru doua lucruri: utilitate si divertisment.

"Atunci, pentru B2B poate insemna utilitate si pentru B2C divertisment", a detaliat Ionut Oprea.

Andrei Rosca a adaugat ca fiecare companie ar trebuie sa aiba o persoana care sa se ocupe de social media si sa stie ce sunt acestea.

"In zona B2B totul este masurabil. Daca vrei sa faci social media, trebuie sa o faci pe termen lung. La implementare si executie se mai poate lucra mult in Romania. Facebook si Linkedin-ul dureaza foarte mult. Daca doriti prezenta punctuala, se poate face si asta, dar trebuie sa fiti consecventi si sa aveti substanta", a mai spus Andrei Rosca.

Ionut Oprea a completat ca implicarea companiilor genereaza prezenta in feed-urile prietenilor.

"Avantajul unei abordari permanente pe social media este ca poti prelua rezultatele actiunii anterioare, dar inseamna ca trebuie sa existe un angajament, sa fie prevazute niste perioade in care se intampla ceva si cand nu se intampla sa fie ceva postat acolo", a subliniat Ionut Oprea.

Andrei Rosca a mai spus ca, pe langa Facebook, in tara noastra, Linkedin-ul a inceput sa se miste destul de bine si, probabil, lucrurile se vor imbunatati, daca firmele intra pe acest canal cu ideea ca vor sa genereze businesss.

"Nu cred in lead-uri generate prin campanii de bannere. Lead-urile generate (date de contact ale clientilor) prin social media sunt foarte bune", a subliniat Andrei Rosca.

Vladimir Oane a precizat ca este nevoie de folosirea advertising-ul pentru a aduce oameni in social media prin retargeting.

Twitter este o retea de social media mai putin folosita in tara noastra, dar depinde mult pentru ce. De exemplu, Vodafone o foloseste pentru a raspunde clientilor.

Vladimir Oane a precizat ca a dori sa fii cel mai tare pe un canal este gresit, cel mai important fiind ceea ce vrea firma sa transmita.

"Daca n-ai o voce, un mesaj, nu se raspandeste in social media. In functie de ceea ce vrei sa transmiti, canalele social media ies de la sine. Un trend care nu-i in Romania, dar va ajunge si aici, este continutul vizual, pentru ca oamenii prefera sa se uite la poze decat sa citeasca, informatia aceasta este virala prin definitie, se raspunadeste mai usor si poti atrage mai usor cu ea. Engagementul cu foto este mai mare", a subliniat Vladimir Oane.

Ionut Oprea a completat ca acel continut video a devenit important si-n Romania.

Vladimir Oane a mentionat ca in prezent trend-ul in afara, care va ajunge si in Romania, mai curand decat ne asteptam, este ca social media au devenit atat de importante pentru companii incat multe agentii au divizii speciale in care fac CRM (Customer Relantionship Management).


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii