Rolul si efectele schimbarii intr-o organizatie - discutate in cadrul “Shift. Change Management Conference”


    


In cadrul celei de-a doua editii a “Shift. Change Management Conference”, eveniment organizat de BusinessMark in Bucuresti, s-a discutat despre factorii care accelereaza adoptarea schimbarii, cat si despre capacitatea unei organizatii de a absorbi o schimbare.

In contextul in care managementul schimbarii continua sa castige din ce in ce mai mult teren si credibilitate pe pietele business si sa aiba un impact semnificativ in vietile oamenilor din companii, organizatorii evenimentului au considerat util sa dezvolte un dialog alaturi de specialisti cu experienta nationala si internationala.

Gilles Antoine, Managing Director, L’Oreal, a deschis conferinta si a vorbit despre experientele traite in cadrul organizatiei pe parcursul celor 25 de ani de activitate. El considera ca multe companii esueaza pentru ca se implica in noi procese, dar nu se pot adapta, iar aici este vorba despre increderea in oameni, abilitatatile lor, cat si evolutia acestora. In plus, intotdeauna schimbarea vine din varful ierarhiei.

Vad ca schimbarea nu mai este o filosofie pe baza de proiect, lucrurile se schimba asa de repede, trebuie sa avem schimbarea in centrul afacerii noastre, fiindca acest lucru ar putea duce la minimizarea unor riscuri. Daca oamenii cred ca pot schimba lumea, trebuie sa le permiti sa aiba initiativa in cadrul companiei. Daca ne uitam la teama lor si daca le intrerupem creativitatea, nu mai pot aduce niciun beneficiu”, spune Gilles Antoine.

Ayhan Guven, Deputy Country Manager, Pirelli, considera ca schimbarea este singura constanta din viata. Este de parere ca, pentru a schimba comportamente, trebuie sa lucrezi la valorile oamenilor. Cand a ajuns in Slatina, a vazut un camp gol, acoperit cu zapada. Acum, este un camp unde activeaza una dintre cele mai mari companii din lume.

Ganditi-va cum este sa ai 3.000 de angajati. Cel mai dificil este sa schimbi mentalitatea oamenilor. Schimbarea modifica siguranta acestora. Daca vrei sa faci o schimbare pozitiva, in primul rand, trebuie sa te prezinti si sa lupti. Daca esti lider trebuie sa accelerezi, sa te misti. Nimic nu se schimba la nivelul conducerii. Trebuie sa mergi la firul ierbii. Mai mult decat atat, trebuie sa ii motivezi si pe ceilalti. Nu trebuie sa castigi batalia singur. Pentru ca oamenii nu vor avea incredere in tine. Mai ales, cel mai important lucru este sa nu renunti niciodata. Acesta este reperul unui lider. Lucrurile bune sunt contagioase. Trebuie sa le impartasim cu toata lumea, nu doar cu anumite persoane, trebuie sa ajungem la toti si sa ii facem sa inteleaga de ce au nevoie de aceasta schimbare”, spune Ayhan Guven.

Stuart Hardy, Director of Executive Education, Berlin School of Creative Leadership, a fost invitatul special al conferintei si a privit schimbarea dintr-un alt unghi. in opinia lui, schimbarea inseamna un leadership gresit. El a subliniat ca oamenii nu se tem de schimbare, ci de pierderea controlului. De unde vine aceasta pierdere a controlului? Din intentia de a rezolva cat mai rapid lucrurile. Oamenii vor sa fie in aceasta zona a puterii. Cand ne intoarcem privirea spre inovatie, promovam schimbarea.

Ce le da oamenilor controlul? Sa lucreze in industrii pline de provocari. in primul rand, trebuie sa constientizezi, in al doilea rand sa iti doresti si, in al treilea, rand sa confirmi schimbarea. in industriile creative, vorbim recent despre un branding al valorii. Implicatiile acestui tip de schimbare sunt majore. Toate procesele incep din interior si continua la exterior. Totul suna fantastic, dar in practica este foarte dificil de facut. in general, nu au mediul corespunzator pentru a evolua. Pentru a efectua schimbari la nivel de leadership, este nevoie de storydoing si nu despre clasicul storytelling. Trebuie sa le permitem oamenilor sa faca greseli! Creativitatea poate creste sau esua, dar inovatia este tot”, spune Stuart Hardy.

Moderatorul evenimentului a fost Ciprian Moga, Business Transformation Advisor.

Scopul evenimentului a fost de a se axa nu doar pe simpla intelegere a valorilor propuse de change management, ci pe recunoasterea nevoii de gestionare a schimbarii ca pe o competenta de baza, la nivel individual si organizational.
 

startups.ro a sprijinit evenimentul in calitate de partener media.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii