Romanii isi cauta angajatorii pe internet


Romanii prefera sa lucreze in organizatii multinationale, iar agentiile de HR sunt considerate metode occidentale de cautare a unui loc de munca, conform unei cercetari calitative online realizate de agentiile Qresearch si Gemius Research, in colaborare cu eJobs.

Una dintre concluziile cercetarii a fost ca managerii percep agentiile de HR ca fiind o metoda occidentala de cautare a unui loc de munca. Valorile asociate acestui tip de organizatii sunt "seriozitate", "rigurozitate" si "performanta". In plan secundar, managerii au mentionat networking-ul ca potentiala sursa de informare si recomandare a unui anumit loc de munca, se arata in comunicatul de presa.

Metodele online surclaseaza, ca frecventa de utilizare, atat traditionalele anunturi din presa, cat si contactarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. Conform studiului, site-urile de joburi au un grad sporit de notorietate in randul utilizatorilor de internet, in principal datorita faptului ca pentru ei sunt o metoda comuna, rapida si accesibila oricand. Alte facilitati mentionate s-au referit la structurarea ofertelor pe domenii de activitate si la siguranta obtinerii unui raspuns in privinta vizualizarii CV-ului.

Contactarea directa a angajatorului, prin trimiterea unui CV si a unei scrisori de intentie, pare sa fie o optiune considerata viabila doar de catre persoanele fara studii superioare.

In ceea ce priveste orientarea psihoprofesionala, se remarca inclinarea generala catre multinationale, organizatii considerate a asigura un confort la standarde ridicate, atat in ceea ce priveste statutul profesional, cat si pachetul salarial. Respondentii considera ca acestea pun accentul pe implinirea si dezvoltarea resurselor umane si pe motivarea permanenta a angajatilor.

Totusi, unii dintre respondentii cu studii superioare opteaza pentru companii mijlocii, argumentand alegerea prin faptul ca acestea prezinta un grad sporit de seriozitate, si posibilitati de a promova mai rapid decat multinationale.

Angajatii cu si fara studii superioare asteapta de la un viitor job obtinerea beneficiilor materiale, in timp ce persoanele care ocupa o functie de conducere se asteapta la ascensiune profesionala.

Studiul a avut ca scop surprinderea comportamentului angajatilor romani in ceea ce priveste metodele de cautare a unui loc de munca si orientarea lor psihoprofesionala. In acest scop, au fost organizate trei focus group-uri online, pe trei categorii de target: persoane cu studii superioare ce ocupa o functie de conducere, persoane cu studii superioare neangajate in management si persoane fara studii superioare.

Gemius Research este subsidiara companiei poloneze de cercetare de piata Gemius SA, si opereaza pe piata din Romania din 2005. Qresearch, parte a holdingului thegroup, este specializata in realizarea de studii de piata calitative si cantitative.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii