Romaqua actualizeaza saptamanal bugetul pentru 2011


Reprezentantii grupului spun ca anul trecut si in 2009 au lucrat cu cate cinci variante de buget.

Nicolae Palfi, vicepresedintele grupului, a mentionat in cadrul unei conferinte de presa ca primul trimestru din acest an a fost cea mai neagra perioada din criza, cu exceptia catorva zile "de soare".

Totusi, el a estimat ca veniturile pentru acest an vor fi cu 12% mai mari decat anul trecut, ajungand la 160 de milioane de euro, dar a subliniat ca, in conditiile actuale de pe piata internationala si locala, este greu pentru oricine sa faca estimari.

Anul trecut, vanzarile Romaqua s-au redus cu 4% fata de anul anterior, fiind de 142,5 milioane de euro, se arata intr-un comunicat de presa. Din totalul vanzarilor, circa 2% sunt exporturil (in 17 tari, printre care Ungaria si SUA).
 

Profitul brut al grupul a fost anul trecut de circa sapte milioane de euro, fiind pastrat in companie pentru dezvoltare.

In jur de 52% din vanzarile de anul trecut ale grupului au fost aduse de brandul Borsec (apa minerala plata si apa minerala carbogazoasa). Romaqua a vandut anul trecut 335 milioane de litri de apa minerala Borsec, din care 60% apa minerala carbogazoasa.

Conform reprezentantilor companiei, grupul are o cota pe piata apelor imbuteliate de 26% si detine sapte fabrici la nivel national.

Berea din portoliu (brandurile Albacher si Dorfer) au reprezentant anul trecut 28% din vanzari companiei, respectiv in jur de 40 de milioane de euro.

Investitiile pentru acest an sunt prognozate la aproximativ 20 de milioane de euro, dintre care cea mai mare parte, 11 milioane de euro, sunt destinate dublarii capacitatii de productie la fabrica de bere, iar restul pentru logistica si pentru construirea a 20.000 mp de depozite, in mai multe centre din tara. Aceste investitii vor incepe in a doua jumatate a anului, in functie de conditiile macro-economice.

Romaqua planuieste sa investeasca si intr-un centru balneoclimateric amplasat in statiunea Borsec. In aceasta localitate, grupul detine un hotel, pe care intentioneaza sa-l demoleze si sa construiasca unul nou. Valoarea investitiei in acest centru nu a fost estimata, deoarece analiza acestui proiect va incepe luna viitoare.

"Hotelul are camerele mici, intre 11 mp si 12 mp. Ne-ar costa mai mult sa-l modificam decat sa-l demolam", a mai spus Nicolae Palfi.

Hotel va avea specific balnear, dar va fi folosit si in interesele companiei (sedinte, evenimente).

Dupa sarbatorile de Pasti, grupul estimeaza ca va majora cu 5% pretul apei minerale.

Vasile Mihalcea, directorul general al Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM), a spus ca anul trecut s-au imbuteliat 1,17 miliarde de litri de apa in Romania, iar consumul de apa minerala este in jur de 54 litri/cap locuitor, media europeana fiind de 150 litri/cap locuitor.

"Cu o canicula ca cea din 2007, sectorul nu a avea nicio problema", a mai spus Palfi.

Romaqua are 2.022 de angajati. Pe langa Borsec, Albacher si Dorfer, Romaqua mai are opt branduri (apa minerala naturala Stanceni, apa minerala naturala oligominerala Aquatique, bauturi racoritoare Giusto, Quick Cola, Lamaita si Cico, cafeaua Metropolitan Caffe si bautura energizanta).

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii