SAP: numai 4% dintre companii ofera in prezent clientului o experienta bazata pe date contextuale


    


Potrivit unui studiu realizat de SAP alaturi de CMO Council, numai 4% dintre companii ofera clientilor, pe toate canalele, experiente contextuale, personalizate, bazate pe date obtinute in timp real. In acelasi timp, 23% au declarat ca pot oferi astfel de experiente doar pe anumite canale de promovare.Tot 23% dintre companii au afirmat ca sunt inca departe de momentul in care vor putea oferi experiente de marketing cu un nivel ridicat de personalizare. 20% dintre respondenti au declarat ca sunt in curs de implementare a unor sisteme de analiza a datelor, iar 30% ca au o strategie in acest sens, dar inca se straduiesc sa alinieze datele, continutul si canalele la nevoile consumatorului.

Studiul a identificat si principalele caracteristici care determina o experienta contextualizata, potrivit specialistilor in marketing. 55% dintre respondenti au pus pe primul loc raspunsul rapid la actiunile si intrebarile clientilor, iar 46% au mentionat livrarea mesajelor pe canalul ales/preferat de client. 41% au selectat oferirea unei experiente bazate pe comportament si actiuni anterioare, iar 32% recunoasterea valorii/loialitatii consumatorului in toate actiunile de comunicare. Alte raspunsuri au vizat abordarea clientului pe canale digitale utilizate des  - site-uri, retele sociale etc. (23%), realizarea unor recomandari pe baza achizitiilor, cautarilor si preferintelor anterioare (19%), intelegerea comportamentului legat de cautari pentru previzionarea nevoilor si anticiparea asteptarilor (19%), oferirea unui status in timp real privind disponibilitatatea produsului (14%). 

Marketingul contextual, potrivit SAP, reprezinta o evolutie a marketingului "personalizat". SAP a lansat in 2015 o solutie de marketing ce ofera companiilor acces la date contextuale despre clienti si vizitatori, in timp real, facilitand oferirea unor experiente de cumparare relevante, indiferent de canalul de marketing sau tipul de dispozitiv utilizat.

Solutia SAP Hybris Marketing utilizeaza informatiile contextuale, obinute in timp real, din multiple tipuri de date, interne sau externe, dezvoltand astfel un profil complet al clientilor actuali, cat si al celor potentiali, actualizat in permanenta.

Datele din acest profil vizeaza actiunile din trecut ale clientilor, interesele prezente, precum si ce ar putea sa faca in viitor, pe baza analizelor predictive. Pe baza acestor informatii si utilizand facilitatile de targetare oferite de aplicatie, specilistii in marketing pot dezvolta campanii personalizate, cu mesaje diferentiate pentru un public tinta cat mai mic, pe toate canalele si dispozitivele. Datorita automatizarii, campaniile sunt declansate de comportamentul clientilor in timp real. Ele pot fi planificate si programate din timp sau pot fi create ad-hoc, printr-un model simplificat.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii