Schimbarea comportamentului consumatorilor va genera influenta sporita a tehnologiei mobile
Perfectionarea acestei tehnologi va duce la aparitia unor terminale mobile multi-functionale, convergente si inter-operabile, care vor functiona ca o platforma de consum, pana la sfarsitul anului viitor.
Datele au la baza raportul PricewaterhouseCoopers (PwC) "Global Entertainment and Media Outlook 2010-2014".
"Consumatorii cer din ce in ce mai mult <ubicuitate>, continutul regasindu-se in din ce in ce mai multe terminale care permit interactivitate sporita si mai mult confort in utilizare. Acestia folosesc telefoanele mobile in noi moduri, descarcand de pe internet din ce in ce mai multe aplicatii pentru telefoanele mobile (<apps>) care sa le usureze viata. Abilitatea de a consuma si de a interactiona cu informatia oricand si oriunde - si de a impartasi si de a discuta aceste experiente cu ceilalti prin intermediul retelelor de socializare - va deveni o parte integranta a vietii oamenilor", se precizeaza in comunicatul de presa.
Raportul PricewaterhouseCoopers Global Entertainment& Media Outlook 2010-2014 se afla la cea de de-a 11-a editie anuala. Acesta contine o analiza detaliata si prognoze pentru 13 segmente majore de piata din patru regiuni de pe glob - America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), Asia Pacific si America Latina.
Al doilea fenomen generat de schimbarea comportamentului consumatorilor este cresterea importantei internetului asupra oricaror altor forme de consum de media.
"Folosirea internetului este acum o experienta unificatoare pentru consumatorii de pretutindeni, iar asteptarile acestora de a avea o interactivitate de tipul celei oferite de internet se rasfrang asupra tuturor segmentelor media", se mai spune in comunicatul de presa.
Aceasta tendinta este clara in televiziune. De asemenea, oamenii cumpara tot mai multe reviste si ziare in format electronic, capabile de a fi incarcate pe tabletele mobile ce ofera acces la internet, sau folosesc serviciile muzicale personalizate, de tipul Pandora, pentru a selecta CD-uri pe care le cumpara in format traditional sau chiar in varianta electronica.
Al treilea fenomen in ceea ce priveste schimbarile consumatorilor este angajamentul in crestere si disponibilitatea din ce in ce mai mare de a plati pentru continut.
Aceasta tendinta este alimentata de experientele de consum satisfacatoare si de gradul mai ridicat de confort.
"Fragmentarea continua presupune ca ofertele media vor necesita din ce in ce mai mult angajamentul consumatorilor si continut de calitate pentru a fi urmarite si achizitionate", se mai spune in comunicatul de presa.
De asemenea, consumatorii sunt mai doritori sa plateasca pentru continut atunci cand este insotit de confort si flexibilitate in folosinta, personalizare, precum si experienta unica, iar relevanta locala va deveni importanta din nou pentru consumatori.
"Folosirea internetului a devenit o experienta unificatoare pentru miliarde de oameni din intreaga lume, iar aceasta duce la o <re-socializare> a experientei de consum media. In mod traditional, lectura cartilor sau a ziarelor a fost o experienta solitara. Combinatia dintre accesul digital, mobilitate si retelele sociale duce la migrarea consumului media de la o activitate individuala la o experienta sociala, consumatorii folosind retelele sociale pentru a discuta si pentru a-si impartasi opiniile si continutul pe care il genereaza", spune Dinu Bumbacea, Partener, Lider al Grupului pentru Industria Telecom, Media si a Divertismentului in cadrul PricewaterhouseCoopers Europa Centrala si de Est.
Revolutionarea afacerilor
Migratia digitala si schimbarile in comportamentul de consum au determinat industria media si cea a divertismentului sa-si regandeasca abordarea asupra taxarii continutului si sa se straduiasca sa determine noi surse de venit, fie din tranzactii sau din participarea alaturi de alti parteneri implicati in industria digitala. Aceste solutii au dus la repozitionarea diferitelor companii in noua lume digitala.
"Parteneriatul cu alte organizatii a devenit un imperativ pentru crearea de continut comercial viabil, impartind in acelasi timp costurile si riscurile. Observam din ce in ce mai mult faptul ca acesti potentiali parteneri provin din industrii cat se poate de diverse", se mai spune in comunicatul de presa.
Pentru operarea cu succes in aceste parteneriate sau colaborari, factorii de succes sunt:
- flexibilitatea strategica;
- obtinerea unui angajament pe termen lung din partea clientului prin oferirea unei experiente de consum unice;
- economiile de scara;
- viteza procesului de decizie si de executie, avand apetit pentru experimentare, dar si toleranta la esec;
- agilitate in managementul talentelor;
- capacitatea de a monetiza forta brandului sau a drepturilor de autor pe toate platformele;
- capacitati puternice in structurarea parteneriatelor si in tintirea si integrarea fuziunilor si achizitiilor.
"Creativitatea si inovatia au fost intotdeauna asociate cu industriile media si divertismentului, iar acum este timpul ca industria sa se rupa de modelele existente de afaceri si sa imbratiseze noile oportunitati. Oricum s-ar organiza, fie sub forma unui parteneriat sau unei colaborari, acum este timpul ca societatile din domeniu sa ofere experiente unice consumatorilor si sa fie suficient de flexibile pentru a capta resursele dintr-o piata din ce in ce mai fragmentata. Jucatorii care vor reusi aceasta vor fi excelent plasati pentru a capitaliza de pe urma schimbarilor din aceasta industrie spectaculoasa, dar plina de necunoscute", mai spune Dinu Bumbacea.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.