Sindromul Burnout sau arderea emotionala - un pericol pentru angajati


     


Sindromul Burnout este o afectiune emotionala pe care o poate avea orice angajat. Dusmanul latent al tuturor celor care lucreaza in medii mai mult sau mai putin stresante este, totusi, usor de prevenit si tratat, prin aplicarea unei serii de tehnici, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.

Numit si "ardere emotionala", Sindromul Burnout consta in epuizarea fizica, emotionala si mentala a individului supus unor situatii stresante. in aceste conditii, individul pierde atat motivatia profesionala, cat si interesul pentru nevoile personale, fapt ce ii poate afecta viata sociala.

"Situatiile de stres de la locul de munca pot afecta atât viata personala a individului, cat si capacitatea de a lua decizii sau de a relationa cu colegii de munca. in cazurile mai putin fericite, o persoana poate ajunge in stari de surmenaj psihic sau chiar deces. Tocmai de aceea, alaturi de colegul meu, am dorit sa cream un curs prin care sa le aratam oamenilor o serie de tactici psihologice si comportamentale care sa ii ajute sa treaca peste astfel de momente", spune Ligia Moise, psiholog.

Cursul "Managementul emotiilor in context socio-profesional" se va desfasura intre 13 si 15 februarie si va aborda teme ce pornesc de la natura fiziologica a emotiilor pana la comunicare verbala si non-verbala, tocmai pentru a-l ajuta pe individ sa devina stapanul emotiilor negative.

"Gesturile sunt rezultate ale emotiilor, iar fiecare gest pe care il facem le comunica celor din jur o informatie legata de trairile noastre interioare. Mai mult decât atât, de cele mai multe ori, nici nu suntem constienti de mesajul pe care il transmitem interlocutorului, lucru care poate fi un dezavantaj in contextele socio-profesionale. Tocmai de aceea, fie ca te afli pe o pozitie de top management sau ca esti la inceputul unei cariere, comunicarea non-verbala este foarte importanta. si tocmai asta vrem sa ii invatam pe cei care vor urma cursul nostru”, a spus Marian Enache, specialist in comunicare.

Cei doi traineri, cu o pregatire mixta, medicala si umanista, vor aborda, alaturi de cursanti, o suita de exercitii si scurte expuneri, alternate cu sesiuni de discutii si feedback ad-hoc. Acestea ii vor ajuta pe participanti sa-si controleze emotiile negative si, implicit, sa creasca productivitatea la birou.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii