Social media joaca un rol important in cunoasterea consumatorilor


    


Carrefour Romania este a doua companie de retail din Romania in functie de numarul de fani pe Facebook. Acestia sunt in primul rand vanatorii de promotii, apoi urmeaza: fanii contextuali, clientii nemultumiti, clientii multumiti, vanatorii de job-uri si fanii nerabdatori”, a afirmat Teodora Juravle, Marketing Communications Manager, Carrefour Romania, in cadrul evenimentului Social Media Business Forum, organizat saptamana trecuta de BusinessMark.

Potrivit acesteia, compania primeste in medie, zilnic, 10 sesizari/sugestii prin intermediul Facebook. Timpul lor de rezolvare este in medie de doua ore - sesizarile nu sunt lasate nerezolvate.

Enel Sharing este o platforma integrata de social media care contine 4  conturi oficiale ale companiei Enel Romania pe 4 retele diferite: Facebook, YouTube, Twitter si Flickr. Inainte de integrarea, sau chiar asumarea unor conturi de Social Media, este recomandata stabilirea  unei strategii de gestionare a reclamatiilor clientilor pentru ca acestea vor aparea inevitabil”, a declarat Gabriel Traistaru, Resposible with Internal and External Media, Enel Romania.

Ca etape pentru stabilirea prezentei In Social Media (SM) a companiilor de energie, reprezentantul Enel Romania a recomandat: Focus pe promovarea activitatilor de CSR, Activitate redusa de Social Care, Cresterea engagement-ului cu clientii si Transformarea conturilor de SM In instrumente de comunicare funcționale.

Este foarte important sa cunoastem consumatorul. Am trecut cu toții de la classic marketing la varianta moderna iar In centru este consumatorul. Digitalul joaca un rol major. In zona cosmetic & beauty procentul celor care cauta online inainte de a cumpara este de 70%. Asta inseamna ca Social Media este <un must>”, a declarat Mirela Nemtanu, Corporate Communication & Public Affairs Manager, L’Oreal Romania.

Alexandru Negrea, Head of Facebook Department, Spada, a recomandat atragerea fanilor pe portalul propriu.

Recomandam companiilor sa isi atraga fanii de pe retelele de socializare pe portalul propriu. Ce se intampla daca de maine nu vom mai avea acces la bazele de date cu persoanele care ne-au apreciat pe Facebook, de exemplu?”, a explicat acesta.

Radu Acsinia, Social Media Specialist, Samsung Electronics Romania, recomanda abordarea Social Media ca parte a Ecosistemului de Marketing.

Social Media este un efort care are cele mai bune efecte pe termen lung. Este indicat sa asculti comunitatea, este cel mai simplu mod de a afla ce isi doresc membrii sai”, a declarat Radu Acsinia.

In cadrul celei de-a doua sesiuni a evenimentului a avut loc lansarea oficiala a studiului realizat de EY Romania si TotalSoft: ”Social media si mediul de afaceri romanesc”. Rezultatele au fost prezentate si discutate de Daniel Ionescu, Sales & Marketing Director, TotalSoft, Constantin Magdalina, Strategic Development, EY Romania & IAB expert si Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania.

"Studiul analizeaza raspunsurile a 209 de reprezentanti ai unor companii din diverse industrii din Romania cu privire la modul in care acestea abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acest tip de marketing il are in prezent in activitatea lor”, a declarat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania.

Studiul are la baza un chestionar aplicat in perioada 23 septembrie - 15 octombrie 2014. Raportul utilizat pentru datele comparative la nivel global este “2014 Social Media Marketing Industry Report - How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses”.

In 2013, respondenții studiului au avut numai doua variante de raspuns la Intrebarea referitoare la utilizarea Social Media. 78% spuneau ca folosesc reielele de socializare pentru a-si promova compania, iar restul spuneau ca intentioneaza. In 2014 au avut 4 variante de raspuns. 58% declarau <da si intenționez si In perioada urmatoare>, 28% spuneau <da, insa nu planuiesc sa continui utilizarea lor In viitor>. 13% declarau ca <nu, insa planuiesc sa utilizez>, 1% declarau ca <nu si nici nu voi utiliza in perioada urmatoare>”, a declarat Constantin Magdalina.

Daniel Ionescu s mentionat ca, daca in 2013 top 3 beneficii ale utilizarii social media erau: cresterea expunerii pe piața (83%); cresterea notorietatii companiei (79%) si fidelizarea clienților (52%), In 2014 noul top 3 se afla: cresterea notorietatii companiei (80%); cresterea expunerii pe piata (63%) si generarea de oportunitati de vanzare (54%).


startups.ro a sprijint evenimentul in calitate de partener media.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii