Social media trebuie gandite ca oricare alte media
Nick Palmer, Head of Content Strategy la MediaCom, a subliniat ca multe companii fac prost social media, pentru ca nu inteleg ce sunt acestea si pentru ca le fac cei care executa un document de media planning.
"N-ai nevoie de o strategie pe social media, ci de o strategie care sa te ajute sa-ti indeplinesti planul. Sa ai 100.000 de fani este numai inceputul, nu este complexul spre care merg social media. Sa primesti sustinere de la clienti este un mod de a face social media. Daca incerci sa creezi o conversatie, incearca sa uiti de Facebook", a detaliat Nick Palmer, in cadrul conferintei RoNewMedia.
Erik Szabo, presedintele Carnation Group, a spus si el ca digitalul nu este un nou canal, ci este diferit, dar nu este alta forma de publicitate si nu poate fi facut separat de celelalte canale.
Nick Palmer a mai spus ca atunci cand o companie isi face strategia de social media nu trebuie sa se gandeasca la o campanie pentru acestea, ci la integrarea lor intr-un mix de comunicare.
"Social media nu pot fi izolate de celelalte media. Daca ma duc pe Facebook sa fac social media, atunci pierd mult timp. Conexiunea pe Facebook inseamna actiune. Apoi, sa nu uitam ca nu este doar un ecran. In Marea Britanie, 75% din populatie are in fata cel putin doua ecrane (n.red. - cel al calculatorului si cel al televizorului, pentru ca le utilizeaza pe ambele in acelasi timp)", a completat Nick Palmer.
El a precizat ca existenta mai multor butoane pentru social media inseamna ca brandurile au o concurenta puternica pentru o mica parte de atentie din partea utilizatorilor de pe Facebook. Astfel, pentru a atrage atentia este nevoie de continut original, care poate fi orice este potrivit pentru audienta brandului, de la un video la o aplicatie pentru telefonul mobil.
"Companiile cand creaza continut ar trebui sa se intrebe: De ce audienta mea ar reactiona si interactiona cu acest continut? De ce ar vrea sa-l raspandeasca? Este asa cum a fost intotdeauna: continutul de calitate este cheia tuturor acestor lucruri. Este bine sa ai multi clienti, sa ai multe remarci, dar esenta este sa ai un continut senzational, care sa fie cat mai raspandit. Cu cat un consumator petrece mai mult timp pe un continut al brandului, cu atat se imbunatateste experienta cu brandul si indicatorii de performanta pentru brand. Nu numai sa creezi un continut, dar si sa te asiguri ca este usor de distribuit", a subliniat Nick Palmer.
El a mai precizat ca, atunci cand creaza continut pentru social media, brandurile ar trebui sa se intrebe:
• Cum va intra in contact clientul meu cu acel continut?
• De ar vrea clientul meu sa reactioneze la acel continut?
• De ce ar vrea clientii sa-mi distribuie continutul?
• Cat de multumit este clientul meu de acel continut?
• Cum ii voi premia pe cei care-mi distribuie mesajele?.
Jamie Punishill, Global Head Wealth Online la Thomson Reuters, a subliniat si el ca firmele traiesc cu iluzia ca oamenilor le pasa de ceea ce au de spus, cand, de fapt, nu le pasa, de accea trebuie sa fie relevante in social media.
"Nu conteaza daca intri in social media, ci ceea ce faci odata ce esti acolo. De ce oamenii ar interactiona cu tine? N-am timp (n.red. - ca utilizator) sa-mi pese de ceva ce fac brandurile, decat daca fac ceva interesant. Nu este vorba despre voi (n.red. - companiile), ci despre consumatori", a explicat Jamie Punishill.
Care sunt tendintele in social media pentru companii
Yann Gourvennec, Directorul Web Digital&Social Media la Orange, a mentionat ca cele mai importante zece tendinte din corporate social media management sunt:
1. Tabletele. Cel mai mult trafic de mobile vine de pe tablete. Indiferent de activitate, ai nevoie de o platforma de mobile, care sa se poata deschide si pe tableta.
2. Continutul de marketing. Totul este plin de continut, dar acesta este important, pentru ca poate fi folosit in aplicarea strategiei de social media.
"Mai bine ii inviti pe bloggeri la un eveniment sa le explici, decat sa-i inviti intr-o excursie", a detaliat Yann Gourvennec.
3. Impactul asupra departamentului de resurse umane. LinkedIn-ul creste foarte repede, iar alaturi de celelalte servicii devine tot mai important pentru angajati si brand.
4. Curation - conservarea si intretinerea activelor digitale. Agregarea de link-uri din alte surse care apoi sa fie prezentate utilizatorilor creste productivitatea companiei.
5. Mai mult decat o pagina dedicata fanilor.
"Acum ne petrecem mult timp interactionand cu oameni si incercand sa facem ceva interesant, dar cel mai valoros bun este site-ul. Il pot folosi pentru a aduna toate social media. Te asiguri ca site-ul tau devine la fel de social ca social media", a mai spus Yann Gourvennec.
6. Interactiunea directa cu clientul.
"In social media nu trebuie sa te prefaci ca n-ai auzit, ci sa auzi si raspunzi", a subliniat Yann Gourvennec.
7. Transformarea activitatii din retelele sociale in business.
8. Aparatorii si sustinatorii brandului.
9. Proliferarea platformelor.
10. Social media - noul bubble.
Cum te poti promova pe alte social media, nu doar Facebook
Danny Bermant, fondatorul Brainstorm Digital, a spus ca LinkedIn aduce cu 277% mai mult business decat Facebook si Twitter, conform unui studiu al Hubspot.
"Profilul personal este un mod de promovare a brandului, asa ca promoveaza-te eficient", a detaliat Danny Bermant.
Conform fondatorului Brainstorm Digital, regulile pentru o promovare buna sunt:
1. O fotografie de profil buna. Daca n-ai deloc fotografie, oamenii nu te remarca.
2. Nu este suficienta doar mentionarea functiei si numele companiei, ci si ceea ce faci.
3. Recomandarile.
4. Conecteaza-te cu oamenii pe care ii cunosti, pentru ca vrei sa-ti construiesti o retea de contacte care te sustine si care are incredere in tine.
"Nu spun sa nu te contectezi cu cei pe care nu-i stii, ci inainte de a te conecta cu acestia sa incerci sa afli mai multe despre ei, iar, dupa ce te conectezi, sa creezi o relatie cu ei. Conteaza si calitatea relatiei, nu doar cantitatea", a recomandat Danny Bermant.
5. Poti publica articole despre ceea ce faci.
6. Se pot instala plug-in-uri pentru videoclipuri, ceea ce costa in jur de 30 de dolari/luna.
7. Poti folosi sectiunea de Events pentru a organiza evenimente, pe care sa le promovezi celor din reteaua ta.
8. Folosirea altor plug-in-uri si facilitati, precum sondajele.
9. Profilul poate fi facut in mai limbi, daca afacerea este prezenta pe mai multe piete.
10. Sa verifici regulat cine iti vede profilul. Poate vor sa faca business cu tine si-ar trebui sa-i contactezi.
11. O pagina de companie unde sa fie incluse si profilurile angajatilor.
12. Pagini ale produselor si serviciilor pentru fiecare teritoriu, deoarece oamenii se comporta diferit de la tara la tara.
13. Se pot crea pagini dedicate pentru fiecare serviciu.
14. Sa faci parte din grupuri. Noii veniti isi poti prezenta compania si isi poti invita contactele sa faca parte din acestea.
15. Bannerele.
16. InMail este un serviciu premium, platit, care permite trimiterea unui e-mail oricui de pe LinkedIn.
Vaughan Denny, Advertising Sales Manager EMEA la Skype, a mentionat ca pe aceasta retea sociala companiile se pot promova prin spoturi video, cel mai important aspect fiind modul in care sunt realizate acestea, modul in care interactioneaza cu utilizatorii si nu domeniul in care activeaza compania. De exemplu, o companie care vinde orez a facut un spot in care a pus accentul pe folosirea condimentelor impreuna cu acest aliment.
"Incurajam interactivitatea, dar companiile sa nu puna prea mult video sau publicitate", a detaliat Vaughan Denny.
In prezent, Skype are 200 de milioane de utilizatori, doua milioane se conecteaza lunar, iar circa 41 de milioane de utilizatori sunt in acelasi timp in retea. Anul trecut, utilizatorii retelei au petrecut aici circa 300 de miliarde de minute, dintre care jumatate au fost video. In medie, un apel telefonic prin aceasta retea dureaza 27 de minute.
Numarul de utilizatori din Romania pe Skype este de circa un milion, lunar. Acestia prefera sa vada publicitate, decat sa plateasca un abonament prin care sa nu vada aceste anunturi.
"Numarul mediu de contacte pe Skype este 12, care sunt cei mai apropiati oameni ai tai. Pe LinkedIn ai, in medie, in jur de 60 de contacte, iar pe Facebook circa 120 de contacte. Cu cat este mai apropiata o conexiune, cu cat influenteaza mai mult cumparaturile. Nu ne place sa spunem ca suntem o retea sociala, dar, de fapt, asta suntem", a precizat Vaughan Denny.
De ce ar trebui companiile sa foloseasca jocurile pentru promovare
Galvea Kelly, Social Media Consultant la Mercury 360, a mentionat ca multe companii multinationale folosesc pentru promovare si marketing jocurile, pentru ca prin acestea pot interactiona intr-un mod placut cu oamenii.
"Gamification este procesul de folosire a modului de gandire si a mecanicii jocurilor pentru a atrage utilizatorii. Nu mai poti pune doar ceva distractiv intr-un joc, ci ceva care sa-i atraga si sa-i implice pe oameni", a descris Galvea Kelly.
Consultantul de la Mercury 360 a mai spus ca jocurile ii fac pe oameni mai inteligenti, deoarece presupun o activitate continua a creierului, si ii pregatesc pe copii pentru business, deoarece acestia trebuie sa fie multitasking - sa interactioneze cu personajele, sa citeasca, sa vorbeasca si sa gandeasca strategic.
De asemenea, prin jocurile colective, oamenii se pot conecta cu altii, indiferent de zona si de limba pe care o vorbesc.
Trendurile cheie care se intersecteaza cu pilonii din jocuri sunt:
1. Scopul: rezolvarea problemelor dificile, invatarea etc.
2. Mecanica: premiile, accesul exclusiv, banii pentru a promova un nivel etc.
3. Functionalitatea: gesturile, experienta cu ecrane-multiple, mai multe realitati etc.
Conform Galveei Kelly, tipurile de jucatori sunt: ucigasul - este cel mai competitiv; realizatul; exploratorul; sociabilul. Aceste tipuri au fost realizate pe baza a doua axe: o axa avea la un capat actiunea si la celalalt interactiunea; a doua axa avea la un capat oamenii si la celalalt mediul.
Consultantul de la Mercury 360 a subliniat ca in anul 2015 se estimeaza ca jocurile pe telefonul mobil vor ajunge sa fie o piata de 54 de miliarde de dolari.
"Jocurile sunt publicitatea pentru urmatoarea generatie. Relatiile vor fi urmatorul mare trend din social games. Nu este doar gaming, ci lifestyle, si este ceva normal", a detaliat Galvea Kelly.
In SUA, jucatorul mediu este femeie si are 43 de ani.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.