Stefan Iordache, fondatorul Leo Burnett Group, preia 40% din actiunile 2Parale


Dorin Boerescu si Radu Spineanu raman in continuare actionari, avand impreuna 60% din prima si cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania.


In cadrul aceleiasi tranzactii, al treilea investitor in companie, Daniel Enache, si-a cedat pachetul de 20%, se mentioneaza in comunicatul de presa.

Reteaua de afliere a fost lansata de Radu Spineanu, care a anuntat acest proiect in decembrie 2008, in cadrul NetCamp, iar in februarie 2009 a primit prima runda de finantare din partea fondului Seed Money.

La finele lui 2009, au intrat in actionariatul companiei si antreprenorii Dorin Boerescu si Daniel Enache, business-ul fiind separat in doua firme. In prezent, serviciul 2Parale este furnizat de 2 Parale Afiliere, societate care detine licenta exclusiva de utilizare a platformei in Romania.

Cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de patru ori mai mare fata de anul precedent, ajungand pana la aproximativ 400.000 de euro. De asemenea, in 2011, 2Parale s-a extins pe piata din Bulgaria, prin 2Leva.

Portofoliul 2Parale cuprinde 111 campanii si peste 8.200 de afiliati, care au livrat 38 de milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de aproximativ 20,6 milioane de lei, fara TVA.

Anul trecut, compania a adus magazinelor din retea peste 100.000 de vanzari. Valoarea acestor vanzari este de trei ori mai mare fata de anul precedent, de pana la 13,5 milioane de lei (circa trei milioane de euro).

Printre advertiserii care deruleaza campanii in 2Parale se numara: Altex, ClickShop, Groupon, TinaR, MyCloset, Fashion Days, Hostway, Nemira, Plafar, evoMag si Continental Hotels.

"Viziunea si experienta sa (n.red. - a lui Stefan Iordache) in domeniul marketingului si comunicarii isi vor spune cu siguranta cuvantul in propulsarea companiei la un nou nivel de dezvoltare. Avem planuri ambitioase pentru viitor, bazandu-ne atat pe evolutia spectaculoasa a retelei, in doar trei ani de existenta, cat si pe potentialul important de crestere a intregii piete de marketing afiliat in Romania", spune Dorin Boerescu, CEO-ul 2Parale.

Odata cu aceasta schimbare, 2Parale va face o noua serie de investitii in tehnologie si activitati de marketing. Scopul este de a optimiza rezultatele pe care platforma de afiliere le ofera advertiserilor si afiliatilor, precum si de a-si accelera extinderea.

"Parteneriatul cu 2Parale reflecta orientarea spre digital pe care am setat-o inca de acum doi ani ca directie strategica pentru Leo Burnett Group. Ne intregim astfel spectrul competentelor cu o platforma care va duce clientii ce investesc deja in promovarea brandurilor lor la nivelul urmator - marketing cu rezultate direct masurabile in vanzari", spune Stefan Iordache, COO-ul Leo Burnett Group.

Daniel Enache spune ca aceasta tranzactie este un pas destul de important pentru online-ul romanesc: in primul rand, demonstreaza ca piata locala de servicii online este inca in crestere, apoi dovedeste ca exista multe oportunitati pentru antreprenorii locali.

"Din perspectiva personala, aceasta tranzactie nu face decat sa imi confirme convingerea ca antreprenoriatul si initiativele locale pot fi mari surse de satisfactie pentru cei care decid sa investeasca in aceasta directie. Evolutia pe care a avut-o 2Parale sub conducerea lui Dorin Boerescu demonstreaza fara tagada ca exista rezerve de capital antreprenorial inca neexplorate. Sunt convins ca, in anii ce vor urma, echipa 2Parale, alaturi de Stefan Iordache, va reusi sa consolideze pozitia pe care deja o detine in infrastructura de servicii online locale", explica Daniel Enache.

In comunicatul de presa se mentioneaza ca piata de e-commerce din Romania va creste, in opinia specialistilor, la circa un miliard de euro, anul viitor, nivelul actual fiind de 300 - 400 de milioane de euro.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii