Studiu: 84% dintre respondenti au atitudine pozitiva fata de publicitatea stradala


Conform unui studiu realizat de compania de cercetare D&D Research, consumatorii considera ca panourile publicitare sunt utile in situatii concrete de viata si au rolul de a-i "tine la curent” cu ceea ce este nou pe piata.

La baza studiului a stat campania publicitara POC (Publicitatea Outdoor Convinge), derulata exclusiv pe mediul outdoor, in perioada 25 ianuarie - 28 martie, in Bucuresti si in principalele cinci orase din tara (Brasov, Sibiu, Timisoara, Iasi si Constanta), se arata in comunicatul de presa.

Dintre cei intervievati, 63,7% au recunoscut prompt POC, 45,7% au retinut imaginea si mesajul si 6% si-au amintit de POC ca prima optiune dupa patru saptamani.
De asemenea, dintre cei care isi amintesc panoul, 71% au afirmat ca le plac afisele POC mult si foarte mult, iar 84% dintre specialistii care au remarcat POC considera ca reclama atrage mult atentia.

Analizele comparative ale atitudinilor si opiniilor consumatorilor obisnuiti arata foarte putine diferente semnificative intre categoriile demografice, se precizeaza in studiu.

Studiul a fost realizat la initiativa a sapte furnizori de publicitate outdoor (Euromedia si Beta Cons - membre Epamedia, News Outdoor Romania, Clear Channel, Universal Solution, New Age si Way Media).

"Am reusit, in premiera, sa izolam impactul outdoorului si totodata sa evidentiem cat de mult conteaza el intr-un mix de media. Este un prim pas in industria noastra si vom continua in aceasta directie cu proiecte viitoare”, spune Raluca Grigorescu, CEO News Outdoor Romania.

Elvira Munteanu, director general Universal Solution, adauga faptul ca acest studiu a demonstrat ca un mesaj curat, coerent, interesant si creativ ”prinde” pe outdoor.
Pentru realizarea acestei campanii s-a luat in considerare faptul ca pentru a expune in mediul outdoor, este recomandat ca vizualul sa fie unul aparte - culori vii si de impact, iar mesajul cat mai simplu si la obiect, se mai arata in comunicatul de presa.

Creatia si media plan-ul acestei campaniei au fost realizate cu sprijinul Starcom MediaVest Group. Campania outdoor a fost realizata cu sprijinul Affichage, A&M, Big Print, Coza Advertising, Flash Group, Impression, Plasty Prod, Randder si Ultra Vision.

Valoarea campaniei este estimata la 100.000 euro.

"Valoarea campaniei este intotdeauna rezultanta mai multor factori care tin de strategia de comunicare a fiecarui advertiser in parte. Spre exemplu, aceasta poate varia considerabil functie de tipul campaniei (de produs sau de imagine), functie de structura mix-ului de media (outdoor exclusiv sau combinatii de medii ATL), target-ul urmarit (de nisa sau mass market) etc. Expunerea POC a avut in vedere realizarea unei campanii pe urmatoarele coordonate: utilizare outdoor exclusiv (pentru a elimina influentele altor tipuri de media) obtinerea de awareness intr-o perioada masurata de o luna si inexistenta unor comunicari anterioare legate de acest subiect", spune Monica Magureanu, Managing Director al Epa Media.

La studiu au luat parte in jur de 1.100 de respondenti din cele mai mari cinci orase din Romania (Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Brasov si Constanta), cu varsta intre 14 ani si 45 de ani. Structura de cercetare a avut in vedere doua module distincte: specialisti media si consumatori obisnuiti.

Culegerea datelor s-a facut pe baza de interviu fata in fata, desfasurat de operatori de teren in baza unui chestionar construit special pentru demers, potrivit metodologiei.

Cercetarea s-a desfasurat in perioada 27 februarie - 28 martie, 2010.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii