Studiu auto.ro si Daedalus Millward Brown: 73% din respondenti vor o masina
Studiul a fost realizat online in perioada mai - octombrie, anul acesta, pe un esantion de 26.525 de respondenti din Romania, cu varsta de peste 18 ani.
Aceasta este a treia editie a studiului realizat de Auto.ro si Daedalus Millward Brown, se mentioneaza in comunicatul de presa.
Potrivit studiului, 61,4 % dintre cei care au raspuns intentioneaza sa-si cumpere o masina noua, 12% una second hand, 13,3% n-au astfel de intentii si 13,2% nu stiu sau n-au raspuns.
Conform AutoIndex, instrument de masurare a pietei auto second hand al Auto.ro, anul acesta, intre ianuarie si noiembrie, pretul mediu al unui autoturism rulat a scazut cu circa 9,5%, fata de aceeasi perioada de anul trecut, din cauza crizei economice.
Cea mai mare scadere a pretului a fost pentru masinile Skoda (de aproape -17%), urmate de Opel (de -13,2%), Daewoo (-11%), Dacia (-8,3%) si Volkswagen (-7,7%).
Bogdan Axinia, General Manager la Netbridge Development, a spus, intr-o conferinta de presa, ca, probabil, pretul unei masini second hand va scadea si anul viitor, insa acest lucru va depinde si de eventualelel schimbari in legislatie.
El a adaugat ca, in perioada februarie - decembrie 2011, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, numarul inmatricularilor a scazut cu 40% (in februarie acest an, a intrat in vigoare taxa auto).
Preferinte de cumparare si de vanzare
Fata de anul trecut, in acest an, procentul celor care vor sa cumpere o masina second hand a crescut cu 15% (de la 46,3% la 61,4%), iar a celor care vor una noua s-a redus cu 10% (de la 22% la 12%). De asemenea, s-a redus si procentul celor care nu vor o masina, (de la 18,5% la 13,3%).
Principala optiune de achizitie este Volkswagen, fiind ales de aproape 37% dintre respondenti, din care circa 23% vor una second hand si 14% una noua.
Pe locul doi in intentia de cumparare este Opel, cu 23% dintre optiuni, din care 14,3% sunt pentru cele second hand si 8,7% pentru cele noi.
BMW se situeaza pe locul al treilea in intentia de achizitie, cu 18,7% din optiuni - 10,8% pentru cele second hand si aproape 8% pentru cele noi.
Inainte de a cumpara o masina, cele mai cautate informatii de catre respondenti (circa 81%), sunt despre preturile masinilor second hand, urmate de datele si caracteristicile tehnice (circa 42% din optiuni), stiri si noutati in general (aproape 40% din tipurile de informatii).
Aceasta intrebare a fost cu optiuni multiple, astfel ca urmatoarele optiuni in ceea ce priveste tipul de informatii cautate sunt: tendinte si evolutii de preturi pentru masinile second hand (34,5%), service-uri si costuri service (33%) si preturi la masinile noi (aproape 30%).
"Publicul roman se informeaza foarte mult despre preturi. Lucrul este explicabil, deoarece masina este una din cele mai importante investii pe care o face o persoana obisnuita", a mai spus Bogdan Axinia.
Cei care vor o masina second hand cauta in primul rand pe site-urile auto (circa 86,5%), apoi la targurile de profil (in jur de 29%), urmate de parcurile auto (19% din optiuni) si circa 11,5% prin anunturi la mica publicitate. Intrebarea a avut raspunsuri multiple.
Criteriile luate in calcul cand se analizeaza oferta de masini second hand sunt, in primul rand, starea tehnica (aproape 49% dintre optiuni), pretul cerut (22%), consumul (6,7%), costul de intretinere (in jur de 5,4%), motorizarea (5,2%), rulajul si echiparea (cu cate 4,3% din optiuni).
"Tinerii sunt interesati de pret si motorizare, iar persoanele in varsta de consum si de rulaj", a subliniat Bogdan Axinia.
In procesul de cumparare, respondentii sunt interesati, in primul rand, de garantia oferita (aproape 41%), urmata de oferirea de solutiile de finantare (15,5%), de planul de revizii (11,5%) si serviciile de inmatriculare (in jur de 10%).
Modalitatile preferate de vanzare sunt anunturile pe site-urile auto, se mai arata in studiu. Aceasta este optiunea pentru 74,5% din cei cu varsta intre 18 ani si 24 de ani, pentru 75,5% din cei cu varsta intre 25 de ani si 34 de ani, aproape 70% din cei intre 35 de ani si 44 de ani, circa 65,5% din cei intre 45 de ani si 54 de ani, precum si 59,5% din cei care au mai mult de 55 de ani.
Urmatoarea optiune in ceea ce priveste vanzarea masinii este reprezentata de targurile de masini: circa 14% din cei care au intre 18 ani si 24 de ani, in jur de 11% din cei intre 25 de ani si 34 de ani, aproape 12% din cei intre 35 de ani si 44 de ani, aproximativ 14% la cei cu varsta intre 45 de ani si 54 de ani, precum si circa 15% din cei care au mai mult de 55 de ani.
Ce masini au respondentii
Dacia este masina pe care o detin cei mai multi dintre respondenti (17,8%), din care 9,5% au una fabricata dupa 2004 (n.red. - in acest an, a aparut Dacia Logan) si restul au una mai veche de acest an, se mentioneaza in studiul citat.
Pe locul doi intre masinile detinute de respondenti se afla marca Volkswagen (15,4%), urmata de Opel (14,6%), Ford (8,3%), Renault (7,1%), BMW (6,4%), Daewoo (5,4%), Audi (4,5%) si Skoda (4%).
De asemenea, cei mai multi dintre respondenti, aproape 74%, au o masina second hand.
"Intentia de cumparare este diferita fata de ceea ce cumpara. Exista diferente si in ce ar recomanda, ce intentioneaza sa cumpere si ceea ce cumpara in realitate", a mentionat Bogdan Axinia.
In functie de anul de fabricatie, cei mai multi (32,5%), au o masina fabricata intre anii 2000 si 2004, urmatoarea categorie (aproape 30,5%), fiind a celor facute intre anii 2005 si 2009, si, apoi (circa 30%) a celor din perioada 1991 - 1999.
Cristina Ilinca, Product Manager la Netbridge Development, a spus ca parcul auto din Romania are intre sase si zece ani, inscriindu-se in mediile europene, desi pare mai vechi.
Majoritatea posesorilor de masini au detinut anterior o Dacia - 44% dintre optiuni (24% cele noi, fabricate inainte de 2004, cand a aparut Dacia Logan, si 20% cele vechi), urmata de Volkswagen (21%), Opel (19,2%), Ford (14%0, Renault (12,6%), BMW (12,4%) si Audi (11%).
In ceea ce priveste fiabilitatea masinilor, aproape 52,5% dintre respondenti sunt satisfacuti de masina lor, se mai spune in studiu. Dintre respondenti, cei mai multumiti sunt proprietarii de Toyota (aproape 73%), urmati de cei care detin Nissan (circa 70%), Mitsubishi (68,7%), Kia (68,3%), Honda (67,3%), Volvo (66,7%) si Skoda (65,8%).
Costurile de intretinere ale masinii ating nivelul de satisfactie pentru circa 40,5% dintre respondenti. Cei mai multumiti sunt cei care detin un Daewoo (aproape 56%), urmati de Skoda (50%), Opel (49%), Volkswagen (46,8%), Seat (circa 46,5%), Toyota (43,6%) si Chevrolet (43,2%).
Dintre respondenti, aproape 35% sunt satisfacuti de nivelul de uzura al masinii. Cei mai satisfacuti sunt proprietarii de Volvo (circa 59%), urmati de cei de Mitsubishi (in jur de 52,5%), Toyota (51,3%), BMW (50,6%), Mercedes Benz (50,2%), Audi (50%) si Mazda (49%).
Consumul urban ii satisface pe circa 33,5% dintre respondenti. Cei mai multumiti sunt proprietarii de Volvo (47,4%), urmati de cei de Toyota (42,6%), de Skoda (42,2%), Peugeot (41,4%), Fiat (41,2%), Citroen (circa 40%) si Volkswagen (39,5%).
In ceea ce priveste consumul extraurban, in jur de 54% dintre respondenti sunt satisfacuti. Cei mai multumiti sunt cei care detin Skoda (65%), urmati de cei care au Volvo (64,9%), Citroen (64,2%), Toyota (circa 63%), Peugeot (62%), Volkswagen (61,7%) si Fiat (aproape 61%).
Dintre posesorii de masini care au raspuns la studiu, 66% recomanda masina detinuta. Cele mai recomandate masini de catre proprietari sunt Volvo (recomandat de catre aproape 87%), urmat de Mercedes Benz (de 79,4%), Volkswagen (79,3%), Audi (78,7%), Skoda (78,4%), Honda (78,2%) si BMW (77,4%). Masinile cel mai putin recomandate de catre proprietari sunt Dacia (doar de catre circa 32% dintre respondenti) si Daewoo (de aproximativ 52,5% dintre ei).
Un material startups.ro Toate drepturile rezervate.