Studiu: circa jumatate dintre orasenii din Romania cu varsta intre 15 ani si 49 de ani sunt Influentatori


Conform studiului GfK Roper Reports, cei mai multi (21%) dintre acestia sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general.

Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica (15% Influentatori in randul populatiei analizat) si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%), se mentioneaza in comunicatul de presa.

Influentatorii sunt acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea “oficiala” a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna, precizeaza reprezentantii GfK.

Discutiile cu prietenii si cunoscutii reprezinta principalul canal de informare pentru 54% din consumatori (fie ca le place shoppingul, fie ca nu) atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii.

Roper Reports este un studiu realizat la nivel international de GfK si care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor.

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania care au participat la studiu spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati. De asemenea, media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei carora le place aceasta activitate au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).

Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. Gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi. Insa, cei carora nu le place iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

La nivel global, studiul GfK Roper Reports se desfasoara anual incepand din 1997, iar in Romania din 2008. In Romania este analizata populatia din mediul urban, cu varsta peste 15 ani. Esantionul GfK Romania este de 1.000 de respondenti.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
 


Nu exista comentarii