Studiu GfK: 63% dintre utilizatorii romani de internet din mediul urban folosesc mesageria instant


Studiul Roper Reports 2010 este realizat la nivel international, esantionul intervievat in Romania fiind de 1.000 de persoane din mediul urban, cu varsta peste 15 ani.

Confrom raportului citat, 55% dintre romanii din mediul urban, cu varsta peste 15 ani, utilizeaza computerul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza Internetul lunar sau mai des.

Studiul analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor, precum si obiceiurile de utilizare a Internetului de catre romani, inclusiv a retelelor sociale, se precizeaza in comunicatul de presa. In februarie si martie 2010 au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu varsta peste 15 ani, din 26 de tari de pe toate continentele.

In Romania, Internetul este folosit in principal pentru a “sta de vorba” cu prietenii sau familia si pentru distractie. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de Internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani.

Pentru cei chestionati, internetul reprezinta si o sursa de divertisment. In Romania, in mediul urban, 44% dintre utilizatorii intervievati asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video.

Utilizatorii internationali ai Internetului urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre utilizatorii de Internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).

Un numar tot mai mare de utilizatori folosesc internetul pentru a face cumparaturi, pentru a face plati sau pentru a-si administra conturile bancare. In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.

In Romania, tranzactionarea pe Internet se afla la un nivel relativ redus. In medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe Internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.

In ceea ce priveste retele sociale, 39% din totalul utilizatorilor de Internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site. In orasele Romaniei popularitatea retelelor sociale este mai mica, dar totusi 26% dintre cei care folosesc Internetul le frecventeaza macar o data pe luna.

Principalul scop este acela de a-si tine la curent prietenii si familia cu noutati despre ei, dar mai ales de a afla ce se intampla in viata acestora. Un alt motiv de frecventare a retelelor sociale online numit de majoritatea celor intervievati este acela de a cunoaste si schimba idei cu persoane care au interese si hobby-uri similare. Alti utilizatori urmaresc oportunitati de afaceri si de angajare folosind acest canal.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii