Studiu: Romania, locul 2 in lume la intrarea pe piata locala a unor noi comercianti internationali in 2009


Conform companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis (CBRE), anul trecut in tara noastra au intrat pe piata nationala noua noi comercianti internationali din cei peste 294 analizati.

Datele se gasesc in raportul CBRE "How Global is the Business of Retail”, aflat la a treia editie, care analizeaza 197 de orase din 69 de tari si 294 de comercianti din toate marile regiuni ale lumii, se arata in comunicatul de presa.

"Chiar si in conditii de criza financiara, Romania este o tara interesanta pentru comercianti, iar deschiderea de magazine din partea a noua noi retaileri este un lucru extrem de incurajator, mai ales ca primele luni ale anului au adus deja intrarea unor noi branduri. Bucurestiul este cautat in special de cei care comercializeaza imbracaminte, incaltaminte si accesorii pentru clasa medie, precum Mango si Zara (locul 15 in topul oraselor analizate) si de cei specializati in vanzarea articolelor denim si imbracaminte accesibila ca pret, precum Levi’s si Takko (locul 30 in topul oraselor analizate)”, spune Luiza Moraru, Head of Retail Department la CBRE.

Noile intrari au urcat Romaniei de pe locul 33 anul trecut pe locul 31 in acest an, in clasamentul general privind prezenta comerciantilor internationali, 28% din retailerii internationali analizati fiind prezenti in tara noastra.

De asemenea, Bucurestiul a urcat opt pozitii in acest an, fata de anul trecut, clasandu-se pe locul 72.

"In continuare, Capitala este destinatia favorita a comerciantilor pentru intrarea pe piata romaneasca - orice plan de expansiune incepe cu Bucuresti. Avand in vedere apetitul comerciantilor pentru Romania, in special pentru Bucuresti, si ca in orasele vecine (Praga - locul 21 din cele 197 de orase analizate, Varsovia - locul 45, Budapesta - locul 61) prezenta retailerilor internationali este mult mai consistenta numeric, apreciem Capitala Romaniei ca fiind o destinatie cheie pentru expansiunea comerciantilor internationali”, spune Laura Bencze, Research Manager la CBRE.

Deschiderea de noi centre comerciale si interesul general pentru tarile in dezvoltare a facilitat cresterea interesului pentru Romania, se mai arata in comunicatul de presa.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii