Studiu: utilizarea platformelor colaborative de tip social media poate genera economii de 30.000 de dolari pe an, per angajat
Potrivit unui studiu realizat de IDC la solicitarea SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business si tehnologie, companiile pot pierde pana la 30.000 de dolari pe an, per angajat, in lipsa optimizarii eficientei acestora la locul de munca.
Acelasi studiu mai arata ca platformele colaborative de tip social media ii pot ajuta pe angajati sa acceseze informatii utile in timp real, ducand la rezultate de business masurabile, compensand astfel aceste pierderi.
Potrivit studiului, sarcinile zilnice, precum citirea e-mail-urilor si formularea raspunsurilor sau cautarea de informatii prin corespondenta, pot ingreuna in anumite situatii desfasurarea activitatilor angajatilor. Din cauza lipsei unor mecanisme care sa ajute la atingerea unui grad de eficacitate cat mai ridicat la locul de munca, rezulta costuri considerabile pentru companii, care insa pot fi eliminate prin utilizarea unor platforme colaborative.
Platformele colaborative sunt solutii software care asigura utilizatorilor posibilitatea de a comunica in timp real cu membrii echipei, de a distribui in cadrul grupului documente, imagini sau video-uri, asigurand astfel posibilitatea de a accesa rapid si eficient informatiile necesare pentru realizarea sarcinilor de serviciu. Utilizarea unor asemenea platforme are scopul de a stimula inovatia in randul angajatilor si de a creste eficienta acestora printr-un magangement mai facil al informatiilor si al fluxurilor de lucru in procesele de business.
In cadrul companiilor unde comunicarea intre angajati se realizeaza prin canale multiple si diferite, situatie care poate incetini desfasurarea proceselor de lucru, exista solutii care vin sa contracareze efectele negative care ar putea aparea in desfasurarea proceselor de business. Spre exemplu, SAP Jam, o platforma sociala colaborativa dezvoltata in cloud, care numara pana la acest moment 17,5 milioane de utilizatori, poate ajuta la diminuarea timpului in care se iau decizii in cadrul companiilor, facilitand strangerea mai multor informatii necesare, in timp util.
”Companiile ar trebui sa ofere experiente unitare de lucru, prin integrarea puternica a aplicatiilor colaborative in sistemele si procesele existente. Abilitatea de a conecta angajati, parteneri, furnizori si clienti pentru a transmite informatii in timp real sta la baza diferentierii in mediul concurential”, spune Vanessa Thompson, Director de Cercetare, Enterprise Social Networks and Collaborative Technologies, IDC Research.
Colaborarea este foarte importanta in special in cadrul liniilor de business care se confrunta cu anumite provocari specifice. Studiul a inclus si o cercetare calitativa in ceea ce priveste anumite linii de business (vanzari, serviciu de relatii cu clientii, resurse umane si marketing) pentru a stabili ce este cel mai important pentru fiecare si cum pot platformele colaborative precum SAP Jam sa ajute la atingerea indicatorilor de performanta.
Iata mai jos cum platformele colaborative de tip social media pot raspunde provocarilor specifice pe care le au aceste linii de business, potrivit studiului:
• Pentru departamentul de resurse umane: accelereaza procesul de integrare a echipei, oferind proaspetilor angajati recomandari privind persoane relevante, content si training; filtreaza inteligent atat informatiile in legatura cu programele de training si dezvoltare adecvate, cat si informatiile detaliate in legatura cu managementul personalului.
• Pentru serviciul de relatii cu clientii: faciliteaza un dialog deschis si transparent cu clientii pe tot parcursul relatiei acestora cu firma respectiva.
• Pentru departamentul de marketing: conecteaza echipele de marketing cu date de la consumatori, clienti, parteneri si furnizori pentru a ajuta la reducerea costurilor de marketing si la diminuarea timpului de raspuns.
• Pentru departamentul de vanzari: conecteaza echipele interne din cadrul companiei, asigurand rezolvarea rapida a problemelor, pentru accelerarea ciclurilor de vanzari si imbunatatirea calitatii interactiunii cu clientii, pastrand in acelasi timp costurile semnificativ reduse.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.