Studiu: valoarea pietei de invelitori pentru acoperis: 179 mil. euro, in 2008


Piata a inregistrat o crestere de 18% anul trecut, comparativ cu 2007, dupa cum reiese din studiul in domeniul invelitorilor pentru acoperis realizat de Neomar Consulting.

Studiul este la a patra editie si se bazeaza pe declaratiile stranse prin intermediul chestionarelor scrise precum si in cadrul unei serii de interviuri directe, la care au participat majoritatea furnizorilor de invelitori pentru acoperisuri care activeaza pe piata din Romania, se arata in comunicatul de presa.

Potrivit studiului, in 2008, vanzarile de tigla metalica au reprezentat 50% din valoarea totala a comertului cu invelitori pentru acoperis. Un procent de 16% a revenit tiglei ceramice, 15% tiglei de beton, 14% placilor ondulate bituminoase si 5% sindrilei bituminoase.

Din studiu mai reiese ca fiecare tip de invelitori se axeaza pe anumite regiuni geografice, in functie de specificul constructiilor si conditiile de mediu.

Cele mai mari vanzari de invelitori sunt realizate in zona de Centru, Nord-Vest, Nord-Est si in Bucuresti. Primele trei zone cumuleaza jumatate din totalul suprafetei comercializate de invelitori, cu procente de 20%, 14% si respectiv 14%.

Reprezentantii Neomar Consulting sunt de parere ca, spre deosebire de perioada 2005 – 2008, cand au intrat pe piata noi producatori, in special de tigla metalica, in acest an, va avea loc o intensificare a concurentei. Asta mai ales din cauza diminuarii numarului de constructii fata de anii precedenti, tinand cont de contextul economic actual.

Cei mai multi respondenti au declarat ca si-au redus semnificativ bugetul de marketing pe 2009, comparativ cu 2008, axandu-si eforturile spre reducerea costurilor si implicit a preturilor.

Conform estimarilor Neomar Consulting, in prezent, pe piata invelitorilor activeaza aproximativ 60 de furnizori de invelitori pentru acoperisuri. Dintre acestia, cei mai multi sunt companii mici, in principal datorita investitiilor relativ reduse in echipamentele de productie si a procesului tehnologic simplu. Reprezentantii companiei mai spun ca doar cinci firme care activeaza pe aceasta piata inregistreaza cote de piata intre 5% - 10%, din punct de vedere valoric.

Infiintata la inceputul anului 2004, Neomar Consulting este o companie de consultanta in marketing, fiind specializata indeosebi pe cercetarea pietei materialelor de constructii.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii