Teamshare: doar 1 din 20 distribuitori si producatori folosesc platforme integrate de e-commerce
Eficientizarea fluxului de procesare a comenzilor si de livrare a produselor duce la castiguri de timp si scaderi de costuri pentru un business care activeaza in distributie. Cel mai simplu mod prin care acest lucru se poate realiza este prin integrarea platformei de e-commerce cu sistemele de contabilitate si gestiune folosite. Doar 5% din companiile active pe nisa de distributie sau productie folosesc sisteme integrate, spun specialistii Teamshare, una dintre platformele complet integrate de comert electronic din Romania.
In ciuda ponderii mici a companiilor care utilizeaza sisteme intergrate de e-commerce, cand vine vorba de cifra de afaceri, procentul creste net in favoarea celor care au ales aceste automatizari, majoritatea lor companii medii sau mari, cu cifre de afaceri intre 1 milion de euro si 20 de milioane euro, arata informatiile Teamshare.
Daca pe un site care foloseste o platforma integrata de e-commerce, comanda clientului este preluata automat, iar factura este trimisa instant, pe unul neintegrat toate aceste procese sunt realizate manual, de catre un angajat, echivaland in timp si bani pierduti, potrivit Teamshare. De exemplu, pentru un distribuitor cu 20 de comenzi pe zi, un timp de procesare de 5 minute - 10 minute pentru fiecare comanda inseamna aproximativ 40 de ore pe luna, sau o saptamana de munca a unui angajat.
Site-ul integrat va afisa automat informatii actualizate despre stoc, pret, sold, limita de credit, facturi si incasari, pe care clientul le va putea accesa singur, la orice ora, fara a fi nevoit sa discute la telefon cu echipa de vanzari a distribuitorului.
"Integrarea site-ului de comert electronic cu sistemele de gestiune duce la economii substantiale de timp, doar prin automatizarea proceselor, fara a socoti si timpul pierdut in urma greselilor umane, care, de cele mai multe ori, duc la nemultumirea clientilor. Nu poti fi competitiv daca angajatii pierd timp copiind date dintr-un soft in altul", spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta platforma Teamshare.
Potrivit acestuia, daca un distribuitor si-a integrat platforma de comert electronic cu sistemele de gestiune, un magazin online al unui reseller care vinde produsele sale va avea in orice moment la dispozitie toate informatiile necesare pentru a-si actualiza continutul de pe propriul site. El va avea acces, fara a comunica cu distribuitorul, la imagini de produse, descrieri, fise tehnice, preturi, sau ultimele detalii despre stocuri, in timp real.
Cu toate acestea, informatiile Teamshare arata ca mai putin de 5% din companiile care activeaza in zona de productie sau de distributie din Romania si-au integrat site-urile de comert electronic cu sistemele de gestiune.
"Desi mai putin de 5% dintre companii si-au integrat aceste sisteme, cand vine vorba de cifra de afaceri procentul creste net in favoarea celor care au ales aceste automatizari. Vorbim aici in principal de firme medii si mari care au inteles beneficiile si chiar necesitatea implementarii unor astfel de solutii. Ne asteptam ca pe viitor competitia sa impinga piata in directia integrarii si automatizarii. Daca liderul unei industrii face deja acest lucru, si ceilalti jucatori din piata vor trebui sa il urmeze pentru a putea ramane competitivi", adauga Marius Panait.
Solutiile de integrare se adreseaza companiilor cu cifre de afaceri de la cateva sute de mii la cateva zeci de milioane de euro, din domeniul distributiei de produse care nu necesita vanzare prin consultanti, sau producatorilor si importatorilor cu sute sau mii de distribuitori la nivel national.
Aproximativ 90% dintre companiile care au implementat platforma Teamshare au ales varianta SaaS (plata unui abonament), in locul licentierii. Unul dintre motivele pentru aceasta optiune este ca plata unui abonament lunar nu implica investitii suplimentare in infrastructura IT, de acest lucru ocupandu-se furnizorul solutiei.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.