Teamshare: magazinele online fara sisteme profesioniste pierd aproximativ 25% din marja de vanzari, de Black Friday


    


Eficienta unei solutii integrate de e-commerce se remarca mai ales in perioadele cu varfuri de vanzari, potrivit specialistilor Teamshare, platforma integrata de comert electronic. Astfel, de Black Friday, magazinele neintegrate inregistreaza pierderi de pana la 25% din marja de vanzari - echivalentul costurilor operationale alocate procesarii manuale a comenzilor.

Efortul uman de actualizare stocuri, gestionarea comenzilor fara stoc, dar si timpul crescut de facturare - prin copierea datelor din e-mail in software-ul de gestiune si contabilitate -  si de generare AWB de curierat sunt principalii factori care produc pierderi pentru magazinele online, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.

Costurile ridicate de administrare a campaniei de Black Friday, atat in pregatirea ei, cat si dupa, sunt resimtite imediat un magazin neintregrat. Acesta va avea nevoie de o saptamana intreaga sa factureze, impacheteze si sa livreze toate comenzile. In schimb, unul care foloseste o solutie integrata finalizeaza toate operatiunile in maxim doua zile”, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare.

Potrivit datelor companiei, un magazin online care alege o platforma integrata de e-commerce inaintea unei perioade de boom inregistreaza, de Black Friday, cresteri de vanzari de 10% - 15% si un plus de 20% - 25% la nivelul castigului operational.

Integrarea platformei de e-commerce cu sistemele de contabilitate si gestiune folosite de un magazin permite afisarea automata pe site a informatiilor actualizate despre stoc, pret, sold, limita de credit, facturi si incasari.

Lipsa automatizarii determina, de cele mai multe ori, un numar mare de comenzi anulate din lipsa de stoc, intarzierea livrarilor sau incurcarea produselor intre comenzi, iar utilizatorii finali resimt consecintele abia dupa Black Friday. Desigur, in perioadele cu varfuri de vanzari ramane problema transportului, pentru ca toti curierii sunt foarte aglomerati. Fenomenul este bine cunoscut si acceptat de clientii finali. insa, ei nu mai sunt dispusi sa accepte si adaugarea unei alte saptamani peste aceste intervale, din cauza vitezei mici de operare a comenzilor”, adauga Marius Panait.

El mentioneaza ca un magazin online poate obtine rezultate optime de Black Friday daca implementeaza solutia integrata de e-commerce cu cel putin trei - sase luni in avans, timp in care angajatii se pot acomoda cu noile fluxuri operationale. Insa, de Black Friday si in luna cadourilor, nu este indicat sa se modifice fluxurile, pentru ca ele vor perturba calitatea serviciilor percepute de clienti si nu vor aduce beneficiile anticipate, respectiv reducerea prognozata a costurilor.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii