Telefonul mobil poate contribui major la inovatie in cazul magazinelor online din Romania


Afirmatia a fost facuta de Dan Bulucea, Country Manager-ul Google Romania, care spune ca anul trecut ritmul de crestere a cautarilor de pe telefonul mobil a fost de cinci ori mai mare decat cel de pe desktop.

 

Catalin Cretu, Country Managerul Visa Europe Romania, a mentionat, in cadrul Conferintelor Nationale de E-commerce, ca telefonul mobil este platforma unde se intersecteaza interesele si modul de viata al oamenilor, astfel ca nu mai exista offline si online.

Gabriel Ghita, Business Development Manager la Mastercard, a mentionat ca noua tendinta pentru a usura plata online este portofelul electronic.

Cristian Herghelegiu, Country Managerul PayU Romania, a completat ca telefonul este inca putin folosit de magazinele online din Romania, pentru ca nu s-a atins punctul de inversiune, in care investitiile alocate acestui canal sa aduca suficiente venituri ca sa fie interesant.  

Dan Bulucea a mai spus ca una dintre problemele comertului online din tara noastra este aceea ca ca exista multe cautari online care nu sunt acoperite de companii prin anunturi sponsorizate. Practic, desi exista interes, acesta nu este acoperit cu o oferta potrivita, iar toate acestea sunt oportunitati pierdute de catre companii. In zona de turism, procentul este de 50%, in zona de moda doar la 15% din cautari apar anunturi publicitare, iar in cazul cartilor, procentul este de 10%.

Marin Mitroi, directorul general al Romcard, a mentionat ca in Romania, dintre cele 9,5 milioane de carduri din sistemul online, circa 300.000 sunt in 3D Secure (n.red. - un sistem anti frauda), iar ritmul de activare a fost in sase luni cat in sase ani, ajungand la inregistrarea a cate 25.000 - 30.000 de carduri/ luna.

Catalin Cretu a subliniat insa ca in comertul online trebuie analizata nu doar piata din Romania, ci si tranzactiile online care se fac cu cardul din tara noastra in strainatate. El spune ca, in medie, tranzactiile online facute in Romania cu cardul sunt de circa 200 de milioane de euro, iar in strainatate de 800 de milioane de euro. Romanii achizitioneaza cel mai mult din strainatate bilete de avion, jocuri de noroc, servicii profesionale si oferte turistice.

Cresterile pietei sunt mari, dar trebuie raportate la mediul fizic. Pana in 2010, comertul online a crescut mai mult decat cel fizic, dar anul trecut cel fizic a crescut mai mult decat cel online. Penetrarea platii cu cardul este mai mare in Polonia si Cehia decat in Romania, dar tara noastra sta mult mai bine pe segmentul online decat cele doua piete. Este vorba de increderea populatiei in acest mod de plata, iar apetitul romanilor pentru aceasta metoda de cumparaturi este crescut”, a subliniat Catalin Cretu. 

Dan Bulucea a completat ca, daca romanii cumpara atat de mult din strainatate, inseamna ca au incredere in comertul electronic, iar comerciantii romani trebuie sa le ofere o experienta de cumparare care sa-i faca sa se indrepte spre magazinele online romanesti.

Marin Mitroi a mai spus ca in Romania se fac circa 11.000 de tranzactii online cu cardul, zilnic, piata online crescand cu circa 15% in fiecare an din inertie.

Cristian Herghelegiu a mentionat ca in tara noastra ritmul de crestere al comertului online este mare, de 70% - 80%, anual, pe segmentele cu valoare mica, doar IT&C-ul avand unul mai redus, de 30%, deoarece a crescut deja mult.

Mihai Patrascu, General Managerul evomag.ro, a subliniat si el ca, in urmatorii cinci - zece ani, este loc de intrare pe multe nise neacoperite din comertul online, veniturile obtinute putand fi ridicate, cu exceptia IT&C-ului.

Sorin Manica, Business Manager la Mercador.ro din cadrul Allegro Group, a spus ca piata site-urilor de anunturi din Romania este estimata la 12 milioane de euro, in acest an.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.

Erata: Dupa publicare, au fost modificate unele informatii atribuite lui Dan Bulucea si publicate initial gresit (n. ed, ex: "cautari" in loc de "tranzactii" ).


Nu exista comentarii