Tot mai multe companii renunta la testele de angajare eliminatorii


    


Potrivit reprezentantilor Smartree, unul dintre liderii din Romania pe piata de externalizare a proceselor de HR, in ultimii ani, aplicarea testelor in cadrul proceselor de recrutare si selectie nu mai reprezinta o etapa obligatorie pentru angajatorii din tara noastra. Astfel, din ce in ce mai putini angajatori aleg sa aplice teste eliminatorii, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.

Una dintre exceptii o reprezinta companiile multinationale in care exista o politica de recrutare la nivel global, care presupune aplicarea unor serii de teste, iar aceasta procedura se aplica si la nivel national.

In ceea ce priveste tipul de teste incluse in procesul de selectie, desi unele firme le aleg pe cele de personalitate sau de logica, cele mai des intalnite sunt cele de verificare a cunostintelor tehnice necesare desfasurarii activitatii, in special atunci cand vorbim despre pozitii de specialisti.

Principalul avantaj al acestor testari este faptul ca se pot verifica anumite cunostinte tehnice, aptitudini si abilitati, inca de la inceputul procesului de recrutare. Se elimina, astfel, riscul angajarii unui candidat care in perioada de proba nu ar dovedi ca are toate competentele mentionate in CV, ceea ce ar face procesul de recrutare ineficient”, spune Raluca Penes, HR Coordinator Smartree.

De partea cealalta, testele psihologice sunt probabil cel mai putin folosite, daca e sa comparam cu anii trecuti. Principalul motiv pentru care s-a renuntat la ele este ritmul din ce in ce mai rapid in care se desfasoara angajarile. In acelasi timp, si candidatii sunt din ce in ce mai retinuti in a completa astfel de teste, mai ales atunci cand vorbim despre executive search sau head hunting si, avand in vedere ca recrutarea pentru pozitii de seniori si specialisti se bazeaza, de multe ori, pe abordarea directa a candidatilor in diferite retele de socializare, cum ar fi LinkedIn.

Ca si industrii in care se apeleaza la acest tip de probe, putem mentiona domeniul IT, contabilitate, ingineri sau limbi straine, in cazul centrelor tip call-center.

Ponderea rezultatelor in decizia de angajare poate fi si de peste 50%, restul raportandu-se la atitudine, responsabilitate sau recomandari de la locul anterior de munca”, mai spune Raluca Penes.

Un sector aparte este domeniul public, unde exista anumite proceduri si etape, inclusiv testari obligatorii si eliminatorii.

Foarte important de stiut, atat de catre angajati cat si de catre angajatori, este ca toate testele care se aplica in procesele de recrutare trebuie sa fie in conformitate cu legile in vigoare. De exemplu, unele firme folosesc metode de testare mai putin obisnuite, dar totusi legale, cum ar fi detectorul de minciuni. Aceasta practica este aleasa in special de catre firme de paza, de curierat, societati de asigurari sau banci si poate fi aplicata doar cu acordul candidatilor.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii