Trebuie sa te gandesti cum sa vinzi prin social media
Afirmatia a fost facuta de Alexandru Negrea, Social Media Manager la BCR, care mai spune ca din moment ce sunt milioane de oameni in social media, companiile nu au de ce sa se intrebe daca social media vand sau nu.
"Ma enerveaza ca in continuare se raporteaza like-uri. Nu-i ok. Ma enerveaza daca sunt companii mai mari sau mici care se intreaba daca social media vand sau nu", a mai spus Alexandru Negrea, in cadrul evenimentului Social Media Summit, organizat de revista Biz.
Mugur Patrascu, Managing Partner la iLeo, a completat ca social media s-au schimbat si nu mai este vorba despre a vinde prin social media, ci despre cum se poate face mai bune, cum va livra si modalitatea prin care social media vand.
Gabriela Lungu, Managing Partner la The Practice, a spus ca are clienti care stiu avantajele social media, dar nu fac acest lucru pentru ca le este frica de acest canal.
"Fiecare client stie ca la el in organizatie sunt multe lucruri care pot merge gresit. Este aceasta frica de a fi prins pe social media sau de a face lucruri gresite in social media. Cata vreme le raspundem clientilor cu avantaje la frica, n-are niciun rezultat. Daca toata lumea ia in calcul numai avantajele, nu si problemele, social media nu pot fi folosite adecvat", a detaliat Gabriela Lungu.
Ea a recomandat ca raspunsul la frica sa fie un plan de reactie, inclus in cel de criza, daca apar probleme in social media.
Marius Tudosiei, proprietarul Bacaniei Vechi, a spus ca el a obtinut rezultate cu social media pentru ca a fost prezent in fiecare zi, inclusiv in vacante, a fost sincer si si-a facut o comunitate. Rezultatele lui sunt ca vinde prin social media fara sa faca promotii, fara sa anunte ca se poate cumpara un produs si doar promovandu-l.
In plus, el a primit tot felul de oferte de a colabora in domenii conexe, de exemplu, un cooking show, datorita promovarii din social media.
Ce trebuie sa faci pentru a avea rezultate in social media
Alexandru Negrea a mai spus ca pentru a se vedea cat de relevant este social media, primul pas este monitorizarea (Google, Facebook, Twitter si bloguri), pentru a se vedea numarul de mentiuni si de mentiuni pozitive.
Al doilea pas este de a realiza cu atentie pagina de Facebook si de a monitoriza ceea ce se intampla acolo.
"Planul editorial ceva obligatoriu. Pe internet oamenii sunt orientati sa-si faca obiceiuri de consum. Sustin mult ideea de continut premium. Din continut, 30% trebuie sa fie comercial, iar 70% de valoare. Daca nu, vei ajunge in sase ani la break even si nu-i ok. In 2012, nu este ok sa nu folosesti un tool de monitorizare al paginii de Facebook (n.red. - el foloseste Socialbaker.com)", a detaliat Alexandru Negrea.
Adina Vlad, Managing Partner la Unlock Market Research a adaugat ca in social media este nevoie de foarte mult continut de calitate, astfel incat sa companiile sa obtina mai mult engagement, nu doar notorietate.
Social Media Manager-ul de la BCR a mai spus ca social media sunt mai ieftine de la un punct incolo.
"Social media nu costa mai putin. Cel putin pana la acel moment (n.red. - dupa o perioada mai lunga de investitii, cand obtii fani fara sa faci promotii sau sa investesti mult in domeniu). N-are cum. Pana la zona aia investesti la fel ca in oricare alt mediu, dar este o investitie pe termen lung. Este jumatate de KPI (n.red. - de indicator de performanta), dar nu singur, ci impreuna cu niste statistici care arata activitatea fanilor. In social media trebuie sa investesti tot timpul si <punctul verde> (n.red. - de la care social media costa mai putin) poate veni dupa ce investeti un an de zile", a subliniat Alexandru Negrea.
El a precizat ca, in momentul in care apare "punctul verde", pagina de Facebook poate face economii de buget si social media incepe sa coste mai putin.
Ce pot comunica companiile pe pagina de Facebook
Bogdana Butnar, Industry Manager la Google Romania, a spus ca in prezent companiile au ajuns in etapa in care fac o aplicatie pentru pagina de Facebook, deoarece si-au dat seama ca nu-si pot da seama dintr-un like, daca unui consumator ii place brandul lor sau nu.
Prima etapa a companiilor pe Facebook a fost cea in care s-au intrebat daca sa-si faca sau nu cont. Cei care n-au facut-o regreta acum, chiar daca nu toate companiile care au un cont stiu ce sa faca pe acest canal de social media.
A doua etapa a fost cea in care firmele se bucurau de un like primit pe Facebook.
Managing Partner-ul Unlock a mai spus ca pe Facebook conteaza ce si cum fac companiile un lucru, nemaifiind suficienta doar o simpla pagina.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.