Turismul de afaceri trage in jos tarifele hotelurilor din Bucuresti


Potrivit CaptainGO.com, cea mai mare scadere de tarife s-a inregistrat pe segmentele de trei, patru si cinci stele, toate raportand scaderi medii intre 25% si 30% in 2009, fata de 2008.

Datele se regasesc in studiul “Indicele Turismului Romanesc”, realizat de CaptainGo.com, care a analizat evolutia tarifelor inregistrate incepand cu 1 octombrie 2007, pe un esantion national de 614 hoteluri. Pretul luat in calcul a fost cel al unei camere duble standard, cu mic dejun inclus si fara alte imbunatatiri sau extraservicii.

Piata ospitalitatii din Capitala se bazeaza in proportie de circa 80% pe turismul de afaceri, se arata in comunicatul de presa.

Pe langa scaderea gradului de ocupare, tarifele de pe piata hoteliera bucuresteana s-au ieftinit si ca urmare a cresterii numarului de camere de hotel date in folosinta si a intensificarii concurentei intre hotelieri.

Potrivit reprezentantilor CaptainGo.com, acest trend se va mentine si in 2010, an in care era previzionata deschiderea mai multor hoteluri (atat de lant, cat si independente), dar care este posibil sa fie intarziata din cauza recesiunii economice. Cresterea numarului de camere pe piata hoteliera va determina cresterea competitivitatii in randul hotelierilor, in special pe segmentele de trei si patru stele.

In provincie, tarifele au scazut intr-un ritm mai lent decat in Capitala, in principal datorita gradului de ocupare care a inregistrat scaderi mai reduse. Unul dintre motive este faptul ca in provincie mixul intre turismul de afaceri si cel de leisure este mai echilibrat decat in Bucuresti. Anumite zone turistice cum ar fi statiunile balneo-climaterice au reusit sa mentina tarifele de anul trecut, mai reiese din studiul citat.

Scaderea tarifelor cu 8% pentru hotelurile cotate cu trei stele in provincie este cea mai mica scadere inregistrata in arhivele CaptainGO.com, evolutie explicata de cererea sporita pe acest segment. Asta in conditiile in care turistii in interes de afaceri au devenit mult mai receptivi la factorul pret in ultimul an, ceea ce a facut ca multi dintre ei sa migreze de la categorii superioare de cazare catre segmentul de trei stele.

La polul opus, pentru provincie, se afla segmentul de patru stele, care se confrunta cu o cerere mai mica in ultimul an, fiind astfel nevoie sa se recurga la o scadere mai mare a tarifelor, de circa 22% in 2009, fata de 2008.

Pentru sfarsitul anului 2009, hotelierii isi vor mentine tarifele curente, exceptie facand cei care organizeaza petreceri festive de Craciun si Revelion, se arata in studiul citat.

In 2010 se asteapta o usoara revigorare a industriei, dar acest lucru este strans legat de evolutia economiei generale. Cresteri de maxim 15% pot fi inregistrate pe toate segmentele, noile tarife apropiindu-se de cele inregistrate la finalul anului 2008. Cresteri ce vor depasi scaderile actuale de tarife sunt neasteptate, mai ales luand in calcul numarul mare de camere de hotel date in folosinta in 2008 si proiectele ce vor fi finalizate pana in 2010.

Esantionul este reprezentat de 100 de hoteluri din Bucuresti, 54 hoteluri pe litoral (din Constanta, Mamaia, Venus, Jupiter, Eforie Nord, Mangalia, Techirghiol, Olimp, 23 August, Navodari, Neptun), 53 hoteluri din zona Valea Prahovei (din localitatile Azuga, Sinaia, Busteni, Cheia, Slanic Prahova, Breaza, Campina, Poiana Tapului) si restul provinciei, reprezentata de 407 hoteluri din 112 localitati. Aceleasi hoteluri pot fi impartite pe segmente de stele in 15 hoteluri de 5 stele, 177 hoteluri de 4 stele, 342 hoteluri de 3 stele si 71 hoteluri de 2 stele, toate aflate exclusiv pe teritoriul Romaniei.

CaptainGO.com este un sistem de rezervari hoteliere online fondat in 2007. Dupa primul an de activitate, prin CaptainGO.com s-au vandut nopti de cazare in valoare de 300.000 de euro. Baza de date a CaptainGO.com cuprinde circa 600 de hoteluri din Romania.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii