Un layout bun al magazinului online poate creste cu 24% rata de conversie
Robert Anghel, Online Sales si Care Manager la Orange Romania, a subliniat insa ca rata de conversie creste tot mai putin pe masura ce se tot imbunatateste layout-ul.
Robert Anghel a subliniat, in cadrul Conferintelor Nationale de E-commerce, ca pentru a continua cresterea ratei de conversie este nevoie de cateva carlige, prin care consumatorilor sa li se transmita incredere si sa doreasca sa contacteze magazinul. Aceste carlige pot fi notificarile de stoc, cele de pret si programarea unei intalniri cu un consultant.
El a mentionat si cateva carlige in cazul in care clientii sunt deturnati de la procesul de cumparare:
- datele lor ar trebui incluse intr-o lista de e-mailing cu oamenii interesati de acea categorie de produs
- campanii pentru cei care si-au abandonat cosurile, prin care sa li se faca o oferta cu un anume produs sau li se ofere un voucher de zece euro
- oferta speciala
“Site-ul trebuie sa arate frumos, dar mai important este sa fie functional, iar pentru a creste conversia trebuie sa fie functionalitati noi”, a mai spus Robert Anghel.
Pe langa layout, un alt mod de a creste conversia unui magazin online este trimiterea de newslettere, al caror mesaj sa fie diferit in functie de data la care au facut achizitia. La doua zile de la achizitie cumparatorul este in perioada de entuziasm, astfel ca e-mail-ul trimis este unul de felicitare. A doua faza este cea de invatare, iar e-mail-ul este unul despre ce poate invata clientul si de la cine, fiind trimis la cinci - sapte zile de la livrare. A trei a faza este cea ce utilizare, cand clientul poate deja scrie un review sau poate participa la un concurs, e-mail-ul fiind trimis la circa 15 zile de la livrare. Ultima faza este extinderea, cand e-mail-ul poate fi despre cele mai populare accesorii si trebuie sa fie personalizat.
Al treilea mod de a creste rata de conversie a unui magazin online este prin diferitele instrumente online, precum cele de pe care se trimit newslettere, care, de fapt, nu sunt atat de scumpe pe cat se spune si pot ajuta magazinul.
Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, a spus ca principalele zece probleme ale magazinelor online sunt: fluxul de numerar, formele fara fond (marile site-uri de e-commerce sunt mai putin spectaculoase la nivel de design, dar vand mult), lipsa unui business-plan (sa fie trecute obiectivele si cum pot fi atinse), platile online, lantul de aprovizionare (e-commerce-ul este altceva decat achizitii de stocuri mari), asteptarile clientilor (se promite mai mult decat se poate livra, din cauza entuziasmului), dimensiunea pietei/nisei, competitia se face pe preturi, lipsa automatizarii proceselor (cand se primesc prea multe telefoane) si putine variante de exit.
Mihai Patrascu, General Managerul evomag.ro, a precizat ca pentru a creste rata de conversie nu este atat de important designul site-ului, ci ceea ce vrea clientul.
“In primul rand, trebuie sa-i vorbesti cat mai mult clientului, ca sa poata lua decizia direct din pagina produsului - prezentare, comentarii, review-uri, nu sa te sune, ca altfel il pierzi”, a explicat Mihai Patrascu.
Presedintele Fit Distribution a subliniat ca magazinele online din Romania ar trebui sa-si caute alte piete din regiune pentru a se extinde.
Gabriel Rusu, directorul Bestkids.ro, a spus ca este foarte important ca in perioada de crestere un magazin online sa aiba suficiente stocuri, mai ales in cazul celor de pe segmentul de copii.
Mihai Patrascu a antetionat insa ca, desi existenta stocurilor asigura o crestere cu 20% a unui magazin online, este nevoie de multa atentie pentru a nu cadea in partea cealalta, cand sa fie prea multe stocuri.
“As miza foarte mult pe costurile de operare, pentru ca acolo dispar cele mai multe magazine online. Folositi-va bani vostri, nu din alta parte, pentru ca distrugeti business-ul. Costurile interne sunt <criminale> la orice afacere si la cele online cu atat mai mult. Multi dintre noi (n.red. - dintre cei care-si fac un magazin online) suntem oameni tehnici si marea provocare este sa invatam cum sa faci o afacere”, a mai spus Mihai Patrascu.
Rares Jianu, fondatorul TinaR, a spus ca in comertul online pretul produselor conteaza foarte mult.
Mircea Scarlatescu, cofondatorul 123flori.ro, a spus insa ca, dupa prima comanda, devin mai importante brandul si experienta de cumparare prin site, decat pretul.
Gabriel Rusu a subliniat ca incet - incet consumatorul roman cauta si servicii, nu numai preturi la diferentele de pret de 2% - 3%. Doar de la diferentele de 10% - 20%, pretul devine mai important.
Mihai Patrascu a mai spus ca, din punct de vedere a deciziei de cumparare, un consumator se gandeste 30% la pret, iar restul la servicii, branding, rapiditate in vanzare, seriozitate.
“Dupa sapte ani, ii sun personal pe clientii nemultumiti, de care aflu. Se plang ca nu le-a ajuns produsul la timp, nu s-a facut plata online. Chiar daca nu este vina ta, trebuie sa-l suni, sa-i vorbesti si sa-i oferi ceva”, a subliniat Mihai Patrascu.
Mihai Patrascu a mai spus ca in acest an Black Friday (n.red. - ziua cu cele mai mari si mai multe reduceri dintr-un an, care este la inceputul lunii decembrie) va avea un impact si mai mare decat anul trecut, cand a fost organizata prima data, deoarece oamenii vor astepta acest moment si vor amana unele achizitii pentru a le face atunci.
Gabriel Rusu a mentionat ca cea mai mare greseala pe care o poate face un antreprenor in comertul online este de a incepe fara un plan si fara buget mare, deoarece poate esua.
Mircea Scarlatescu a adaugat ca un retailer online nu trebuie sa se bata pe pret, mizand pe cel mai mic, pentru ca exista cineva care are un buget mai mare si ofera un pret mai mic.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.