Utilizatorii cauta un serviciu sau produs si nu sunt interesati daca cel care il ofera este un jucator local sau global


Dan Bulucea, Country Manager la Google Romania, a spus ca jucatorii globali si cei locali din online lucreaza impreuna pentru a aduce cat mai multe companii din alte domenii in acest mediu.


"Companiile din Romania nu raspund nici macar la oportunitatea locala. Sunt agentii de turism din afara care au inceput sa faca business online in Romania, pentru ca agentiile de turism din Romania nu profita de oportunitate. Online-ul este global. Cate companii din Romania incearca sa devina globale?", a mai spus Dan Bulucea, in cadrul conferintei RoNewMedia.

El a adaugat ca Dreamstime si BitDefender sunt doua dintre companiile din tara noastra, care au succes la nivel global.

Si Calin Rotarus, General Manager la Goldbach Audience, a mentionat ca nu exista o competitie intre companiile locale si cele globale, ci este doar o etapa in care se afla piata.

"Dupa ce am invatat ce putem face, urmatoarea etapa (n.red. - a firmelor din online) este sa explicam diferentele (n.red. - firmelor din celelalte domenii): de ce ai face publicitate pe .com, de ce pe o retea low cost si de ce pe site-urile romanesti", a precizat Calin Rotarus.

Nici Robert Pefanis, Regional Head of Sales la Thinkdigital, nu crede ca exista o competitie intre firmele globale si cele locale, ci cele doua pot fi complementare.

"Se poate face un fine tunning pentru a imbunatati rezultatele campaniei (n.red. - de promovare)", a subliniat Robert Pefanis.

Si Dan Balotescu, Managing Partner la Media Investment, a completat ca nu este vorba despre o competitie intre jucatorii din .com si cei .ro, ci de modul in care o agentie poate gandi o campanie de comunicare.

Nick Palmer a mai spus ca site-urile internationale pot oferi o vizibilitate si o amploare mai mare campaniei decat cele locale, dar depinde cum sunt consumate media, in general, in fiecare tara.

"Intotdeauna va fi loc pentru site-uri locale, de lifestyle, stiri, video si chiar retele sociale", a subliniat Nick Palmer.

La polul opus, Marta Klepka, PR&Communication Manager la Gemius, a spus ca este competitie intre site-urile locale si cele globale, iar pe cele mai multe piete castiga cele din urma.

"Competenta locala si modelul de business local pot ajuta", a punctat Marta Klepka.

Ea a adaugat faptul ca, pentru a reusi, jucatorii locali trebuie sa-si gaseasca un bun model de business, diferit de al celor globali, ceea ce este greu.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii