Vanzarile anuale de tamplarie termoizolanta se tripleaza pana in 2011
Valoarea anuala a vanzarilor ar putea ajunge la trei miliarde de euro in urmatorii trei ani.
Estimarile au la baza un studiu realizat de departamentul de analize de piata al revistei de profil "Fereastra" pe un grup de 229 de producatori de tamplarie ce activeaza pe piata romaneasca, se arata in comunicatul de presa.
Potrivit studiului, anul trecut, un bucurestean a investit pentru achizitia de tamplarie moderna aproape 300 RON (246 lei + TVA).
In prezent, piata tamplariei termoizolante din Romania se afla intr-o etapa sustinuta de crestere. In acest domeniu exista circa 6.000 de companii, din care mai mult de 3.000 de firme declara productia de ferestre ca fiind principalul obiect de activitate.
Potrivit estimarii specialistilor, volumul cifrei de afaceri din bransa depaseste un miliard de euro pe an, preconizandu-se o triplare a acestei valori in urmatorii trei - patru ani. In 2007 s-a evidentiat o crestere de aproximativ 30% a activitatii firmelor din industria de profil, nivel confirmat si prin declaratiile managerilor societatilor din bransa.
In prezent, se constata ca beneficiarii din Romania opteaza, in principal, pentru achizitia de ferestre/usi din PVC (circa 60%), peste 30% prefera aluminiul, diferenta fiind reprezentata de cei care achizitioneaza ansambluri din lemn stratificat sau materiale compozite.
Pe segmentul tamplariei din aluminiu s-a consemnat, si in 2007, o tendinta ascendenta. Situatia pozitiva s-a datorat continuarii ritmului sustinut de investitii in constructia de imobile de birouri si spatii comerciale, lucrari in cadrul carora sistemele metalice detin o pondere de peste 95%.
Desi majoritatea proiectelor de reabilitare termica a locuintelor au fost concepute si realizate cu ferestre din PVC, companiile specializate in executia de tamplarie din aluminiu au reusit, in mare masura, sa modifice raportul utilizarii celor doua materiale (acesta este, in prezent, de 2 la 1 in favoarea PVC-ului).
La ansamblurile din lemn, desi in Romania nu sunt disponibile studii de piata relevante, cota de utilizare a acestor sortimente este plasata de specialisti in intervalul 3,5% - 10% din total.
Daca se ia in calcul, pentru anul 2007, o valoare totala a livrarilor de tamplarie termoizolanta situata la un miliard de euro, rezulta ca vanzarile de ferestre din lemn stratificat au insumat cel mult 100 de milioane de euro.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.