ZebraPay: piata prepaid din Romania va ajunge in acest an la 1 miliard de euro


Potrivit companiei, in prezent, in tara noastra media incarcarilor de cartele telefonice este de 5 euro, lunar, iar piata de utilitati nu este de neglijat, aceasta avand o valoare de 5,8 de miliarde de euro.

Radu Ciorbea, Directorul General al ZebraPay, spune ca piata terminalelor de plata se afla inca la inceput de drum, romanii avand nevoie de o perioada de acomodare si de intelegere a simplitatii si rapiditatii noii tehnologii de plata.

ZebraPay estimeaza ca media incasarilor zilnice pentru fiecare aparat va ajunge la 100 de euro pana la finele acestui an si pana la 150 de euro in urmatorii trei ani, se arata in comunicatul de presa.

"In acest sens, avem in plan sa mentinem trendul de dezvoltare al business-ului in raport cu piata, prin instalarea continua de noi terminale", mai spune Radu Ciorbea.

Pana la sfarsitul acestui an, reteaua ZebraPay va cuprinde peste 1.000 de terminale, estimandu-se ca in urmatorii cinci ani sa ajunga la 7.800 de astfel de aparate in intreaga tara. Compania a instalat primele aparate la finele lunii trecute.

"Ponderea incasarilor prin terminalele ZebraPay va fi asigurata in proportie de 80% de reincarcarile prepaid, iar diferenta de 20% va fi acoperita de plata facturilor, vanzarea de bilete sau de alte produse. Preconizam ca 80% dintre romanii care vor folosi terminalele noastre vor alege plata cash, doar 20% fiind ponderea platilor cu cardul", mai spune Ciorbea.

In acest an, ZebraPay mizeaza pe o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, pentru ca in cinci ani sa ajunga la in jur de 420 de milioane de euro.

Compania estimeaza ca cele mai mari incasari vor fi generate de terminalele amplasate in zonele cu trafic intens, precum cele instalate in statiile de metrou, centrele comerciale sau universitati.

"ZebraPay a targetat direct aceste zone in prima faza a dezvoltarii. Nu excludem insa posibilitatea de a amplasa astfel de aparate si mai aproape de clienti, in magazinele de cartier, farmacii sau piete", adauga Radu Ciorbea. 

Compania a fost infiintata anul trecut si a furnizat in sistem de franciza primele 60 de terminale de plata la finele lunii mai in Bucuresti, Brasov, Constanta, Cluj, Ploiesti si Iasi.

Prin acest sistem se pot cumpara bilete de tren, bilete de autocar, de muzica sau la spectacole si concerte. De asemenea, terminalele sunt de a incarca cartelele prepaid si de plata a facturilor la utilitati, de telefonie fixa si mobila, internet sau cablu TV.

ZebraPay are instalate terminale in mai multe puncte intens circulate din Bucuresti, precum si in Brasov, Constanta, Cluj, Ploiesti si Iasi. Pana in prezent, ZebraPay a semnat parteneriat cu Orange, Vodafone, Cosmote, CFR Calatori, Autogari.Ro, Cat Music, Gold Call, Nobel si MyTicket.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii