Zitec va investi 150.000 euro in doua start-up-uri europene, din Londra si Amsterdam
Zitec, unul dintre principalii producatori locali de aplicatii online, a luat recent decizia de a investi 150.000 de euro in doua start-up-uri din Europa de Vest.
Primul dintre acestea, Citinite, este axat pe furnizarea unor instrumente de marketing si promovare catre organizatorii de evenimente din intreaga lume, adresandu-se in prima faza pietei londoneze, in timp ce al doilea start-up, cosQuare, va crea o comunitate internationala de cumparaturi online, cu focus global, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.
"Investitiile in start-up-uri fac parte din strategia noastra de crestere si extindere internationala, iar pentru inceputul acestui an am decis sa ne concentram pe doua start-up-uri din Europa de Vest. Avem incredere in potentialul acestor doua echipe si planuim sa fim implicati activ in dezvoltarea lor, nu doar in ceea ce priveste zona de software si consultanta IT, ci si in ceea ce priveste consultanta de business”, spune Alexandru Lapusan, CEO si co-fondator Zitec.
In versiunea sa initiala, solutia mobila oferita de Citinite le va permite organizatorilor de evenimente si managerilor de localuri sa isi publice si sa isi promoveze evenimentele desfasurate in diverse locuri din Londra, in timp ce utilizatorii finali vor primi recomandari de evenimente, in functie de preferintele lor.
Echipa Citinite si Zitec s-au concentrat pana acum pe definirea produsului initial, iar in momentul de fata Zitec este aproape de finalizarea si livrarea primei variante a proiectului (MVP). Lansarea este programata pentru luna aceasta in Londra, urmand ca in cursul acestui an Citinite sa devina disponibila pe tot teritoriul Marii Britanii, dar si in orase precum New York, Boston sau Hong Kong.
cosQuare intentioneaza sa devina prima retea de socializare dedicata companiilor, incluzand totodata optiunea unica de cumparare imediata. Astfel, cumparatorii care interactioneaza prin intermediul acestei platforme pot discuta, analiza si cumpara produse direct de pe cosQuare, fara a mai fi redirectionati catre site-urile companiilor sau ale unor distribuitori.
Companiile au la dispozitie instrumente aditionale de marketing si vanzari, inclusiv posibilitatea de a crea si a gestiona magazine online prin intermediul cosQuare, unde isi vor putea vinde produsele. Toate acestea au ca scop crearea unei experiente noi pentru cumparatori si cresterea volumului de vanzari pentru companii, prin oferirea unei legaturi directe intre cele doua parti, utilizand conversia directa in locul publicitatii.
Ca si in cazul start-up-urilor sustinute anterior, Zitec s-a concentrat, alaturi de cosQuare, pe crearea produsului initial, aflat acum in curs de dezvoltare, dar si pe atragerea unui numar important de investitori si consultanti. Lansarea software-ului este preconizata pentru ultimul trimestru din acest an.
Pana in prezent, Zitec a investit in special in start-up-uri din SUA, precum Zipongo, Online.Tv, VideoPublishing.com sau Huddlehero.com, Citinite si cosQuare fiind primele start-up-uri din vestul Europei in care compania romaneasca a decis sa investeasca.
De asemenea, pana acum Zitec a investit si intr-un start-up romanesc, editura de benzi desenate HAC!BD, deja populara pe piata locala datorita revistei Harap Alb continua.
Cu un ritm de crestere anual sustinut, afaceri de 3,3 milioane de euro in 2014 si aproximativ 50% din venituri provenite din proiecte externe, Zitec sprijina si investeste in companii aflate in primele stadii de dezvoltare, oferind servicii tehnice si consultanta in afaceri, precum si sustinere financiara.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.