Cum alegi modalitatea potrivita de promovare neconventionala indoor


Jucatorii din domeniu spun ca neconventionale nu sunt neaparat suporturile publicitare folosite, cat mixul ales si modalitatea de abordare a consumatorului. Pot exista, totusi, suporturi special create pentru un anumit produs sau pot fi realizate proiecte speciale.

 

Neconventional, conform DEX, inseamna original, plin de naturalete, spontan. Intr-adevar, neconventionale sunt acele campanii care surprind, impresioneaza si marcheaza consumatorul. Inainte de orice analize profunde ale stilului de viata, obiceiuri de consum etc., trebuie sa luam in calcul instrumentele de baza pe care consumatorul le are la indemana in procesul decizional, mai exact simturile. Iar, daca ne gandim, pana la urma, consumatorul este un individ cu cinci simturi si cel putin un telefon mobil in buzunar”, spune pentru startups.ro Andreea Pali, general manager la Motion Vision Communication (MVCom).

Catalina Murariu, marketing manager la Elevate, spune pentru startups.ro ca publicitatea neconventionala inseamna orice iese din mediile de comunicare sau metodele de panotaj clasice, precum si orice surprinde publicul prin amplasare, format sau idee.

Indoor-ul este o nisa de publicitate considerata clasica in afara, dar oarecum neconventionala la noi din perspectiva proiectelor de tip special care pot fi realizate. Prin proiect de tip special se intelege acea campanie care necesita suporturi special create pentru a transmite mesajul publicitar sau pentru <a pune in scena> conceptul unui brand”, spune pentru startups.ro Razvan Marincoi, marketing manager la Brand Management.


Publicitate in lift
Experienta ne-a aratat ca aceasta modalitate de promovare este potrivita pentru companii de toate tipurile. Un start-up poate apela la acest mediu pentru lansare, pe cand o companie multinationala isi poate anunta o promotie, un nou produs, sau pur si simplu poate sustine imaginea deja creata”, precizeaza Catalina Murariu.

Ea mai spune ca domeniile de activitate ale firmelor care apeleaza la aceasta modalitate de promovare variaza de la servicii financiar-bancare (Allianz, Citibank), pana la retail (Carrefour, IKEA, Mr. Brocolage, Rompetrol), telecom (Romtelecom, UPC, Airbites), industria farmaceutica (Merck, Modafen), FMCG (Colgate, Ariel, Nestea, Caroli), auto (Mercedes, Porsche, Renault, Mazda) etc. In blocuri, sunt active reclame pentru firmele de tamplarie PVC sau pentru noile ansambluri rezidentiale.

In cazul acestui tip de publicitate, procentul de receptare a mesajului publicitar este de 90%. Campaniile derulate in cladirile de birouri favorizeaza comunicarea Business to Business, pe cand cele de pe segmentul rezidential si hotelier se adreseaza indeosebi consumatorului final.

Elevate detine studii proprii referitoare la traficul din cladirile din portofoliu si a gradului de receptare. Eficienta finala a campaniei o masoara clientii, raportat la numarul de telefoane/accesari/vanzari. Unii clienti propun coduri unice sau numere de telefon dedicate acestui mediu”, mentioneaza Catalina Murariu.

Pretul pentru aceste servicii poate incepe de la 500 de euro, pentru o mini campanie de o luna in Elevate Rezidential, anuntand, de exemplu, deschiderea unui nou restaurant in proximitate. O campanie in toata reteaua de cladiri de birouri Elevate Office poate ajunge la 5.000 de euro pe luna.

Publicitatea in lift se incadreaza in neconventional atat prin amplasare, cat si prin posibilitatea unui dialog apropiat cu clientii finali. Pentru cei care vor ceva si mai <altfel>, propunem proiecte speciale, adica utilizari creative ale spatiului indoor - de la sampling-uri la colantari de lift, modificarea luminii ambientale, a mirosului etc.”, mai spune Catalina Murariu.


Proiectii interactive
Acest tip de promovare include proiectii interactive pe suprafete neconventionale (podea, perete, sticla, mese), sisteme interactive multi-touch, proiectii holografice, proiectii speciale - cum sunt proiectiile pe ecran de apa.

Sistemele de proiectii interactive se adreseaza firmelor din orice domeniu, multinationale, firme medii sau mici. Dimensiunile, continutul proiectiilor si toate efectele sunt complet personalizabile”, spune pentru startups.ro Claudia Prodan, manager Evolve Media.

In cazul sistemelor de proiectie interactive, pretul poate incepe de la 350 de euro pe zi si poate varia in functie de dimenisiunea sistemului, locul de desfasurare si perioada de inchiriere. Pentru proiectiile speciale, care se realizeaza in functie de cerintele si particularitatile fiecarui client, pretul se poate stabili doar in urma unei discutii.

Timpul de inchiriere a unui sistem poate varia intre o seara si cateva luni, in functie de necesitatile fiecarui client.


Comunicare vizual-olfactiva
Mirosul este strans legat de emotii si constituie una din caile cele mai neasteptate si neconventionale de abordare a consumatorului”, explica Andreea Pali.

Campaniile de comunicare vizual-olfactiva se pot derula la raft, in mijloace de transport in comun, dar si in alte spatii dedicate publicului larg.

Printre clientii MVCom care au apelat la aceasta modalitate de promovare se numara Dero, Dove, Hugo Boss, Wrigley etc. De cele mai multe ori, a fost vorba de lansarea de noi variante de produs.

Cheltuielile cu o campanie vizual-olfactiva pot incepe de la cateva mii de euro si pot ajunge pana la cateva zeci de mii de euro, o pondere mare fiind detinuta de costurile de intretinere.

In functie de durata, numarul de locatii etc, se poate atinge o suma sau alta. Sunt si situatii in care clientul are aroma, doreste un eveniment - impact si vorbim de doar cateva zile de promovare vizual-olfactiva”, spune Andreea Pali.

Media de desfasurare a unei campanii vizual-olfactive este de o luna, potrivit managerului MVCom.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Publicitatea neconventionala inseamna orice iese din mediile de comunicare sau metodele de panotaj clasice, sau orice surprinde publicul prin amplasare, format sau idee.
Indoor-ul este o nisa de publicitate considerata clasica in afara, dar oarecum neconventionala la noi din perspectiva proiectelor de tip special care pot fi realizate.
Neconventionale sunt acele campanii care surprind, impresioneaza si marcheaza consumatorul.
Prin proiecte speciale se poate intelege si utilizarea creativa a spatiului indoor - de exemplu, in cazul publicitatii in lift se pot realiza de la sampling-uri la colantari de lift, modificarea luminii ambientale, a mirosului etc.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii