Cum arata birourile viitorului


Birourile viitorului vor arata foarte diferit de cele in care lucram in ziua de azi: fara cabluri, fara un program fix de lucru, fara spatii de birouri clar definite ierarhic si fara sedinte interminabile.

 

Interactiunea dintre arhitectura si tehnologie este principalul motor al schimbarilor din spatiile de lucru, spun reprezentantii Kinnarps Romania, unul din cei mai importanti jucatori pe segmentul de mobilier si solutii de amenajare pentru spatii de birouri.

Schimbarile in modul in care interactionam unii cu altii prin intermediul noilor tehnologii, telefoanelor smart sau tabletelor, afecteaza in mod direct modul in care noi muncim. in noua era, munca, asa cum spune arhitectul Frank Duffy, unul din fondatorii DEWG, este ceea ce faci si nu un loc in care te duci. Granita dintre timpul consacrat muncii si timpul liber a disparut si este obligatoriu ca spatiile in care ne desfasuram munca sa se adapteze acestor conditii. Birourile vor fi mai complexe, mai bine adaptate diverselor tipuri de activitati, mai personalizate. Se va trece de la metri patrati per angajat la metri patrati per activitate, iar aspectul va fi din ce in ce mai apropiat de caldura unui camin si mai putin de un spatiu rece, formal. Nu se mai pune acum problema daca organizatiile vor adopta aceasta schimbare, ci doar aceea legata de momentul in care o vor face”, explica Daniel Florescu, director general Kinnarps Romania.

Conform studiilor efectuate de Kinnarps, cele mai importante tendinte care vor influenta mediul de lucru si spatiile de birouri din Romania in urmatorii ani sunt:
 

De la cabluri la wireless
Pe masura ce tehnologia se integreaza tot mai mult in viata noastra, totul va deveni mobil: de la felul in care muncim, pana la felul in care facem cumparaturi.

Programul de lucru de la 9.00 la 17.00 este din ce in ce mai rar, iar munca isi face loc in viata noastra seara, in weekend sau in vacanta.

Evolutia tehnologiei are drept rezultat o revolutie in spatiile de lucru, rupand firele prin care angajatul este legat de un program fix sau de un birou fix. in urmatorii cinci ani, intregul spatiu de lucru va deveni wireless, iar companiile vor trebui sa se adapteze conceptului de ”angajat mobil”.

Munca este activitatea pe care o faci, nu locul in care te duci. Iar conceptul de ”hub”, unde profesionisti din diverse industrii vin sa lucreze, este din ce in ce mai des intalnit.
 

De la generatia de bronz la cea de argint
Pentru prima data, intalnim in acelasi spatiu de lucru patru generatii si toata lumea trebuie sa inteleaga ca la birou, un angajat de 20 de ani are nevoi diferite in comparatie cu un angajat de 60 de ani.

Se spune ca ”60 is the new 40”, mai ales in contextul imbatranirii populatiei din Europa. Experienta unor angajati cu parul alb este nepretuita, la fel ca si entuziasmul generatiei tinere. Companiile au nevoie de solutii de design interior care sa incurajeze generatiile diferite sa interactioneze.
 

De la concedii medicale la bucuria de a munci
Din ce in ce mai multi angajati se imbolnavesc din cauza stresului, iar concediile medicale sunt o problema majora pentru companii. Daca ne simtim bine la birou, lucram bine, iar productivitatea companiei creste.

Solutiile de amenajare a unor spatii de lucru care sa tina cont de sanatatea si starea de bine a angajatilor vor fi cele mai cautate de catre companii. Pe de alta parte, designul si atmosfera spatiului de lucru devin o parte importanta din brandul companiei.
 

De la individualism la echipa
Mediul de lucru se schimba: dintr-un mediu in care fiecare are de executat anumite task-uri, la un mediu in care fiecare colaboreaza cu colegii pentru realizarea unor proiecte de echipa.

Locul de munca va deveni un spatiu important pentru interactiunea sociala, in contextul in care comunicarea electronica sau prin intermediul social media este din ce in ce mai raspandita. Mediul profesional ideal va fi acela unde ideile si proiectele vor fi realizate prin colaborare.
 

De la neatentie la concentrare
In ziua de azi, multi angajati prefera sa lucreze de acasa sau dintr-o cafenea, nu de la birou, pentru a se putea concentra mai bine.

Birourile de tip open-space nu sunt bune pentru toate task-urile sau pentru toti angajatii. Cei mai multi dintre noi suntem afectati de galagia din birou, de colegii care vorbesc la telefon sau intre ei, de aceea 28% din cei care vor sa se concentreze la birou asculta muzica in casti. in viitor, spatiul de lucru trebuie adaptat nevoilor tuturor.

In concluzie, potrivit reprezentantilor Kinnarps, tiparele nu se mai potrivesc fortei de munca actuale, diversificata acum mai mult ca niciodata. Frontierele - de la cele geografice, pana la cele ce au legatura cu genul, varsta si diferentele fizice sau psihologice - incep sa dispara in ceea ce priveste universul muncii, iar cerintele vizeaza in principal atragerea si pastrarea creativitatii in mediul profesional.

Infiintata in 1942 in Suedia, de catre Jarl si Evy Andersson, Kinnarps este o afacere de familie activa in 40 de tari din lume, lider de piata in Europa, avand  2.300 de angajati si o cifra de afaceri de 402 milioane euro. Compania suedeza de mobilier de birou si design interior ofera solutii inovatoare si inspirationale pentru spatii de lucru. Pe langa mobilier de birou, Kinnarps produce mobilier pentru diferite spatii publice, precum scoli, spitale, centre comerciale.

Kinnarps Romania a inceput sa activeze pe piata locala in 2006 si a devenit membru al Asociatiei Clubul Roman de Mobila din anul 2011. Compania a debutat ca distribuitor de mobilier de birou, dezvoltandu-se in timp intr-un integrator de produse romanesti si suedeze, ce livreaza proiecte originale si eficiente de spatiu si ambient. Pentru 2016, Kinnarps Romania estimeaza o cifra de afaceri de 3 milioane de euro.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii