Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Daca este cazul, dosarul contine, in original, imputernicirea autentica, avocatiala sau delegatia pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.
In cazul profesiilor reglementate de legi speciale, la lista documentele necesare reluarii activitatii se mai adauga si alte documente prevazute de legile de functionare.
Dosarul cu aceste documente este inaintat Oficiului Registrului Comertului pentru inregistrarea si aprobarea de catre judecatorul delegat sau directorul registrului, care aproba reluarea activitatii si emite un certificat constatator privind activitatile autorizate.
“Ulterior, se va depune o declaratie privind reluarea activitatii la administratia financiara competenta, insotita de incheierea judecatorului delegat/ directorului registrului comertului, dupa caz, prin care s-a admis cererea formei de organizare economica de a-si relua activitatea”, mai spune Valentin Creata.
Pe langa hotararea Registrului Comertului, la Administratia Financiara se depune si o declaratie tip si, daca este cazul, alte documente relevante pentru reluarea activitatii.
“Activitatea oricarei forme de organizare economica se poate relua in orice moment dupa inregistrarea in Registrul Comertului a deciziei de reluare a activitatii”, subliniaza Valentin Creata.
Regimul de declarare derogatoriu
Daca entitatea comerciala a beneficiat de regimul de declarare derogatoriu (se refera la termenii si conditiile de depunere a declaratiilor fiscale pe perioada suspendarii activitatii, care in loc sa fie depuse lunar sau trimestrial pot fi realizate pentru perioade mai lungi de timp), procedura la Administratia Financiara difera in functie de momentul incetarii regimului de declarare derogatoriu.
“In cazul reluarii activitatii inainte de termenul de inactivitate declarat initial, contribuabilul se va prezenta la Administratia Financiara si va face o cerere tip solicitand reintrarea in regimul normal de declarare, la care va anexa documentele relevante emise de Registrul Comertului (incheierea judecatorului delegat, certificatul constatator) sau de catre autoritatea de reglementare”, explica Mihai Macelaru.
Daca activitatea se reia ca urmare a expirarii termenului de inactivitate de trei ani, entitatea economica reintra din oficiu in regimul normal de declarare.
“In cazul in care regimul de declarare derogatoriu nu a fost solicitat initial, contribuabilul va depune la Administratia Financiara o copie a incheierii judecatorului delegat sau a actelor doveditoare emise de autoritatea de reglementare care aproba reluarea activitatii si se va supune regimului normal de declarare”, adauga Simona Iacob.
In functie de practicile fiecarei Administratii Financiare, procedura privind regimul de declarare derogatoriu poate sa difere.
Perioada
Procedura de reluare a activitatii dureaza, in principiu, cinci zile de la depunerea dosarului la Oficiul Registrului Comertului.
“Conform legii, la depunerea dosarului se acorda un termen de doua zile pana la sedinta de judecata si, ulterior, daca dosarul este aprobat de judecatorul delegat, eliberarea actelor se va face intr-un termen de doua zile lucratoare”, precizeaza Mihai Macelaru.
Valentin Creata subliniaza ca, in practica, acest termen este, de regula, depasit de catre Registrul Comertului, in Bucuresti inregistrandu-se intarzieri de ordinul lunilor, in privinta societatilor comerciale, din cauza activitatii judecatorilor delegati.
Costurile
Pentru reluarea activitatii, PFA, intreprinderea familiala si cea individuala achita doar taxa de mentiune pentru Registrul Comertului, costurile incepand de la 30 de lei si ajungand la 150 de lei.
Mihai Macelaru precizeaza ca unele Oficii ale Registrului Comertului solicita si acestor entitati economice sa emita si sa publice hotararea de reluare a activitatii in Monitorul Oficial, ceea ce poate creste aceste costuri.
“In cazul societatilor comerciale, la taxa de mentiune pentru Registrul Comertului se adauga taxa de timbru si timbrul judiciar, de aproximativ 40 de lei, si taxa de publicare in Monitorul Oficial a hotararii adunarii generale, de 100 de lei/pagina”, adauga Valentin Creata.
Simona Iacob completeaza ca, in cazul societatilor comerciale, costurile pentru reluarea activitatii sunt de aproximativ 280 de lei - 300 lei, variind in functie de dimensiunea hotararii (cu cat textul este mai lung, cu atat taxa de publicare in Monitorul Oficial va fi mai mare).
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Activitatea unei entitati economice poate fi reluata oricand in cursul perioadei de maxim trei ani cat poate sa fie in inactivitate temporara.
Documentele pentru reinceperea activitatii economice se depun la Oficiul Registrului Comertului de care apartine entitatea economica.
La Administratia Financiara se depune hotararea de la Registrul Comertului, o declaratie tip si, daca este cazul, alte documente relevante pentru reluarea activitatii.
Perioada necesara pentru obtinerea certificatului de reluare a activitatii este, in principiu, de cinci zile, dar, in prezent, in Bucuresti, aceasta poate ajunge si la cateva luni.
Costurile reluarii activitatii sunt de 30 de lei - 150 de lei pentru PFA, intreprindere familiala si intreprindere individuala si de 280 de lei - 300 de lei pentru firma.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 15 Ianuarie 2010 la ora 00.28