Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Reprezentantii agentiei de BTL Weedoo, Divizia de profil a agentiei publicitate Next Advertising, spun ca in prezent tot firmele din FMCG sunt cele mai interesate sa investeasca in BTL.
Pretul unei campanii
Costul actiunilor BTL variaza in functie de locul unde se desfasoara evenimentul, de decor, de cei care executa evenimentul si de targetul caruia i se adreseaza.
Directorul de BTL de la Prospero spune ca o companie cheltuie pentru un eveniment un buget intre 5.000 de euro si 100.000 de euro.
In ceea ce priveste costurile alocate, unul dintre cei mai relevanti indicatori este costul per contact, care se calcuzeaza impartind toate costurile evenimentului la numarul de oameni care au intrat in contact direct cu produsul respectiv. Acest indicator variaza in functie de produs, de tipul de eveniment organizat si de publicul caruia i se adreseaza.
“Este greu de calculat cat ar trebui sa fie costul per contact, dar daca o firma organizeaza in mod constant un eveniment poate sa vada cum evolueaza acest cost, pentru ca este vorba de acelasi lucru, calculat in acelasi fel, pe aceleasi date si atunci poate sa devina relevant”, explica Adrian Carnu.
Impactul comunicarii BTL
Evaluarea activitatilor BTL se poate realiza direct prin numarul de consumatori intalniti. Alta varianta de evaluare este legata de vanzarile companiei. Insa, acest indicator poate sa nu fie relevant daca sunt combinati mai multi factori de promovare ai produsului.
Stefan Petrescu spune ca la evaluarea eficientei unei campanii de promovare bazate pe actiuni BTL conteaza mai mult modul in care mesajul brandului a fost transmis catre public, referitor atat la conceptul evenimentului, cat si la executia lui.
Reprezentantii Weedoo adauga faptul ca efectul unei campanii de BTL depinde de memorabilitatea evenimentului si de implementarea proiectului.
Problemele
Pentru ca este vorba de evenimente in cazul carora locul de desfasurare conteaza foarte mult, pot sa apara inclusiv probleme legate de intreruperea alimentarii cu energie electrica, inceperea unui ploi sau un calculator care nu functioneaza.
“Riscurile sunt mari. Pana la urma trebuie sa stii sa le controlezi, sa lucrezi cu oamenii in care ai incredere, cu echipamente in care ai incredere”, adauga Adrian Carnu.
Stefan Petrescu spune ca un avantaj in evitatea situatiilor de criza il constituie expertiza echipei care se ocupa de coordonarea si organizarea evenimentului.
Contextul din piata
"Piata de BTL din Romania se afla in continua dezvoltare din doua perspective. Pe de o parte, apar noi instrumete si tehnici in domeniu care pot fi folosite pentru a te <exprima>, a prezenta ideea altfel. Pe de alta parte, sunt tot mai multe evenimente la care se folosesc aceste tehnici noi, astfel ca pana la urma este tot mai greu sa fii inovativ", explica pentru statups.ro Adrian Carnu, Director BTL la agentia de publicitate Prospero.
El adauga faptul ca in prima jumatate a acestui an piata de BTL din Romania a scazut cu 10% - 15%, fata de aceeasi perioada de anul trecut. Dar, chiar daca la inceputul acestui an promotiile s-au redus fata de 2009, situatia s-a modificat dupa sarbatorile de Pasti.
Reprezentantii Weedoo spun ca s-au redus bugetele, insa proportia difera de la o companie la alta.
Stefan Petrescu subliniaza ca perioada de criza si-a pus amprenta si asupra industriei de comunicare, fiind vorba de o atentie deosebita acordata conceptelor propuse de echipele de BTL si, mai ales, bugetelor pe care acestea le implica, in functie de obiective si de conceptul actiunilor propuse.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Mijloacele de comunicare folosite in BTL pot fi evenimentele, promotiile face-to-face sau distribuirea de materiale informative.
Comunicarea BTL are rolul sa mentina o companie sau o marca de produs/serviciu in atentia publicului.
In domeniul bunurilor de larg consum firmele trebuie sa organizeze in permanenta evenimente BTL, pentru ca oamenii au des tendinta sa treaca la alt produs.
Bugetul pentru un eveniment BTL este intre 5.000 de euro si 10.000 de euro.
Piata romaneasca de BTL a scazut cu 10% - 15% in prima jumatate a acestui an, fata de aceeasi perioada de anul trecut.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 21 Iulie 2009 la ora 02.17