Cum sa folosesti interactivitatea in promovare
Modalitatile prin care firmele din Romania se promoveaza sunt diverse, dar, in ultimii ani, formele de publicitate neconventionala au inceput sa isi faca tot mai mult loc pe piata. Una dintre acestea este Ubiq’ Window, o suprafata plana interactiva ce poate fi utilizata pe diverse medii de afisare precum ziduri, vitrine sau rafturi.
Tehnologia interactiva Ubiq’ Window a fost adusa in Romania in urma cu doi ani de catre agentia de publicitate si marketing Brief Advertising, reprezentant exclusiv al acestui sistem in Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia si Slovenia. Aceste sisteme interactive sunt produse de institute de cercetare-dezvoltare din Japonia si Israel.
Suportul (interfata) pentru acest sistem poate fi orice suprafata plana, incepand de la vitrinele magazinelor, pereti, usi, oglinzi, afise sau mobila.
“Am adus in tara tehnologia aceasta ca o forma de publicitate neconventionala, pentru ca persoanele petrec mai mult timp cu un brand daca folosesc un sistem prin care pot interactiona vizual si auditiv”, declara pentru startups.ro Catalin Gulan, managing partner la Brief Advertising.
Cum functioneaza sistemul interactiv
Ubiq’ este format dintr-un panou transparent pe suprafata caruia se intinde un film polarizant. Panoul poate avea diferite dimensiuni si, prin intermediul unui videoproiector, acesta afiseaza aplicatia dorita. Suprafata panoului este interactiva iar comenzile pot fi realizate prin simpla atingere a acestuia. In functie de preferintele clientilor, aplicatia de pe filmul polarizant poate fi insotita de o bara de navigatie cu meniuri si submeniuri.
“Fereastra interactiva poate fi utlizata pentru doua scopuri: plasma si suport vitrina. In cazul in care firma doreste produsul pe post de plasma, atunci nu este nevoie de un videoproiector, pentru ca functioneaza ca un ecran TFT, iar daca vrea sa-l foloseasca drept vitrina, este nevoie atat de film polarizant, cat si de videoproiector”, explica Gulan.
Produsul ofera aceeasi vizibiliate indiferent daca se afla intr-o zona cu lumina naturala sau intr-una cu lumina artificiala. Nici ploaia nu influenteaza sistemul. In plus, nu necesita intretinere, pentru ca nu se pateaza si nu se murdareste.
Cum folosesti Ubiq’ Window
Sistemul poate fi folosit sub forma oricarei suprafete plane, pe post de vitrina, perete, masa, raft, oglinda, acestea transformandu-se intr-un mediu interactiv. Produsul se adreseaza firmelor din orice domeniu, multinationale, firme medii sau mici. Panourile sunt inchiriate pentru a fi utilizate in cadrul diverselor evenimente, iar ulterior, unele se si vand.
Inchirierea unui sistem costa in jur de 350 de euro - 400 de euro pe zi, in functie de dimensiunea acestuia (intre 80 cm si 2 m). Achizitia unui sistem costa 10.000 de euro.
Pachetul care se inchiriaza cuprinde softul, panoul interactiv si prezenta la eveniment a unei persoane din partea agentiei. In cazul in care clientul doreste asistenta tehnica, trebuie sa plateasca 75 de euro pe zi in plus fata de tariful de inchiriere. Daca doreste sa i se realizeze continutul aplicatiei, trebuie sa mai plateasca 24 de euro pe ora de lucru.
“In general, pentru o aplicatie medie spre dificila, percepem aproape 1.000 de euro la realizarea conceptului”, adauga Catalin Gulan.
Timpul de inchirere variaza intre o seara si o luna, in functie de necesitatile clientilor. Cele mai multe aparate interactive inchiriate (noua sisteme) au fost utilizate pentru un eveniment al retelei de magazine de telefonie Say.
In cazul cumpararii produsului interactiv, Brief Advertising ofera si o sesiune de trei zile de training, in care clientii sunt invatati despre senzitivitatea, calibrarea si timpul de functionare a sistemului. Pana acum, firma a vandut aproape douazeci de aparate interactive.
“In Japonia, de exemplu, sistemele interactive nu se inchiriaza, sunt disponibile doar pentru vanzare. In strainatate ele sunt peste tot (mall-uri, restaurante etc.) si au diverse utilitati, precum rezervarea de locuri in cinematografe sau vizitarea virtuala a unui muzeu pentru vizualizarea traseului sau operelor de arta”, spune Gulan.
Ubiq’ Window mai poate fi utilizat si in invatamant, ca suport de curs.
Exemple de utilizari ale sistemului
In cei doi ani de cand a lansat produsul pe piata, Brief-Advertising a colaborat mai mult cu agentii de publicitate si PR, atat din Capitala, cat si din tara. Portofoliul companiei cuprinde in mare parte evenimente de lansare, dar si petreceri private, concerte, promotii in magazine si targuri sau expozitii.
Printre clienti se numara companii precum Cosmote, Pepsi, Granini, Heineken, Hugo Boss, Audi sau ABN Amro. Agentia si-a oferit serviciile si in cluburi, mall-uri si la evenimentele unor publicatii nationale.
In unele cazuri, panourile au fost personalizate. De exemplu, pentru lansarea serviciului i-mode de la Cosmote, sistemul a fost realizat sub forma unui ecran de telefon mobil. La un eveniment al retelei de magazine de telefonie Say, patru sisteme interactive au fost integrate intr-un cub Rubik, unde vizitatorii puteau sa analizeze marcile pe care le vinde retailerul.
Gulan considera ca sistemul poate fi utilizat si in cateva domenii neacoperite in acest moment in Romania: cel imobiliar, bancar sau al agentiilor de turism.
Redactor: Paula Safta
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.