Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Reducerile variaza si in functie de dimensiunea furnizorului - cei de marime medie si mica au oferte flexibile de servicii, adaptate inclusiv start-up-urilor

Furnizorii acorda discount-uri start-up-urilor client avand in atentie urmatoarele obiective: extinderea portofoliului de clienti, cresterea volumului de vanzari, cresterea incasarilor”, completeaza Managerul General al ABC Training Consulting.

Cornel Dinu spune ca furnizori care au ei insisi o mare concurenta pe piata sunt interesati sa acorde reduceri pentru start-up-uri.

Afacerile aflate la inceput au sanse mai mari sa obtina reduceri si daca antreprenorul a colaborat anterior cu furnizorul respecticv.

Daca acestia (n.r. - retailer-ul si furnizorul) se cunosc din alte conjuncturi sau au avut relatii comerciale anteriore acestui start-up, de care au fost multumiti, seriozitatea si increderea in parteneri va fi mai importanta decat negociarea celorlate elemente specifice contractului. Aceste aspecte sunt importante in oricare din tarile europene, dar preponderent in spatiul cultural latin din care face parte si Romania”, mentioneaza Norina Boru.

Anda Racsa adauga faptul ca in situatia unei colaborari anterioare de lunga durata intre antreprenor si un furnizor exista premisele obtinerii unei reduceri mai mari, in conditii de tranzactionare mai avantajoase.

Cornel Dinu spune ca intr-o astfel de situatie furnizorul este dispus sa acorde reduceri unui start-up pentru ca acesta din urma sa creasca si ulterior sa ii aduca o crestere a vazarilor.

Daca se respecta toate conditiile, furnizorii sunt dispusi sa le acorde start-up-urilor primele reduceri dupa o colaborare de trei - sase luni.

Furnizorii le ofera discount-uri start-up-urilor care au perspective de dezvoltare si care vor sa se extinda”, mentioneaza Cornel Dinu.

Produsele pentru care furnizorii acorda reduceri sunt cele nou aparute pe piata, pentru a fi promovate, cele a caror perioada de valabilitate se apropie de sfarsit, cele uzate moral, cele care se vand mai greu si cele care se afla pe stoc intr-o mare cantitate.

Avantaje si probleme
Costul mai mic al bunului sau serviciului obtinut prin discount ii va permite start-up-ului sa ofere la randul sau produse si servicii cu preturi competitive. Astfel, vanzarile pot fi mai mari si se poate pastra o marja de profit mare.

Daca un start-up cumpara mai ieftin si isi pune o marja mai mica de profit, atunci rulajul va fi mai mare si va putea sa isi acopere mai repede investitia”, mai spune Cornel Dinu. 

Anda Racsa explica insa ca atunci cand incearca sa obtina reduceri, antreprenorul care conduce un start-up trebuie sa fie atent si la celelalte conditii in care se desfasoara tranzactia de vanzare - cumparare, astfel incat beneficiul obtinut sa nu se transforme ulterior in pierderi.

Aceste conditii sunt caracteristicile tehnice si calitative ale produselor si serviciilor, regulile de livrare, legate de loc, de termene si de asistenta post-vanzare. Anda

Racsa puncteaza ca mai sunt si alte conditii contractuale, pentru care este obligatoriu sa se incheie un contract comercial unde sa se specifice toate drepturile si obligatiile furnizorului si clientului.

Problema start-up-urilor este si ca putine dintre ele pot sa incheie contracte pe perioade lungi, de aproximativ doi ani. 

Problemele care s-ar putea ivi in colaborarea dintre cei doi sunt legate de eventualele comisioane si penalitati colaterale, termene de plata foarte scurte, conditii privind valoarea comenzii, termenele de livrare, evetualele conditii de garantie si postgarantie”, adauga Alexandru Constantinescu.

Pentru a evita toate problemele, Cornel Dinu le recomanda antreprenorilor care conduc un start-up sa faca un studiu de piata in ceea ce priveste ofertele furnizorilor din domeniul respectiv, inainte de a face orice comanda.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.