Cum utilizeaza companiile social media


Popularitatea marketingului prin platforme de social media a crescut in ultimii an, la fel ca numarul de platforme online utilizate de companii.


Potrivit studiului “Like & Share 2017” realizat de Valoria despre social media marketing in companiile din Romania, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companii.

De asemenea, 63% dintre reprezentantii acestora spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vanzari.

Studiul Valoria a identificat o serie de diferente la nivel de industrii pe baza raspunsurilor din partea a 339 respondenti, din 14 industrii, dintre care 16% cu functia de  CEO / Presedinte / Director General, iar 70% cu functia de Marketing Director / Manager / Specialist.
 

1. Activitati pe retelele de socializare
Marketingul este pe primul loc in topul activitatilor din social media pentru companiile din urmatoarele industrii: productie industriala (27%), servicii financiar-bancare (24%) si industrie alimentara (21%).

Analiza competitiva este importanta pentru urmatoarele industrii: telecomunicatii/IT (15%), turism (12%), energie si utilitati (10%).

Relatiile cu clientii prin intermediul retelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentara (17%), constructii/imobiliare (15%), comert (13%) servicii financiar-bancare (13%).

Partea de vanzari este cel mai bine reprezentata in comert (19%), servicii financiar-bancare (11%) si servicii de publicitate/media (11%).
 

2. Tipuri de continut oferit follower-ilor
Continutul pe care il ofera cel mai adesea companiile din turism follower-ilor este cel despre campanii si promotii (27%).

Companiile din telecomunicatii posteaza informatii despre companie (istoric, evenimente, initiative) dar si despre locurile de munca disponibile (27%).

Cele din industria financiar-bancara ofera mai ales informatii despre produsele si serviciile lor (23%), ca si cele din industria famaceutica (29%), din constructii (29%) si din sectorul productiei industriale (33%). 
 

3. Bugetul alocat pentru social media marketing
Cele mai multe companii din comert (31%) au bugete de 1.000 de euro - 3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au si companiile din industria alimentara (30%).

Bugetele intre 5.000 de euro - 10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) si productie industriala (24%).

Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media si publicitate (33%), din telecomunicatii si IT (30%) si din serviciile financiar-bancare (29%). 
 

4. Beneficiile social media marketing
Fiecare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Cresterea expunerii pe piata este cel mai bine reprezentata in turism (22%), constructii/imobiliare (21%) si servicii de publicitate/media (20%).

In energie/utilitati pe locul unu sunt, la egalitate, cresterea notorietatii companiei (15%) si imbunatatirea comunicarii cu angajatii (15%).

Cresterea vanzarilor, ca beneficiu al marketingului pe retelele de socializare, este cel mai bine reprezentata in sectorul productiei industriale (12%), iar fidelizarea clientilor in industria alimentara (18%).
 

5. Etapa din procesul de vanzare influentata prin social media marketing
In sectorul productiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vanzare, pentru a trimite informari periodice si pentru prospectare – identificarea oportunitatilor de vanzare. La fel stau lucrurile si in industria alimentara.

Pentru companiile din comert, constructii si imobiliare cea mai importanta etapa din procesul de vanzare ce poate fi influentata prin social media este cea de ofertare.

Rezultatele studiului “Like & Share 2017” arata ca social media marketing este folosita destul de diferit de companiile din diversele industrii analizate. Exista industrii deschise la folosirea in scop de marketing si comunicare a retelelor de socializare (servicii financiar-bancare, comert, turism), dar si industrii care folosesc mult mai putin aceste platforme (energie si utilitati, industria farmaceutica/sanatate). 

Reprezentantii Valoria spun ca activitati simple cum sunt raspunsul la comentarii si la mesajele private conduc la crearea de relatii cu clientii, esentiale pentru companii. Atasamentul fata de valorile brandului si loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea raspunsurilor si un managementul excelent al relatiei cu acestia. Diferentele de focus, abordare, context, resurse, expertiza dintre industriile analizate raman pregnante, dar numai acelea care vor inova si isi vor actualiza continuu modul de a comunica pe retelele de socializare, vor beneficia de potentialul urias de afaceri pe care acestea il aduc.

Studiul Valoria a sondat perceptiile directorilor de marketing si managerilor din conducerea companiilor din Romania cu privire la rolul marketingului prin retelele de socializare in cadrul mixului de marketing. Chestionarul, la care s-au primit 339 de raspunsuri, a fost aplicat in perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017. Raportul prezinta si date comparative cu rezultatele studiului global similar realizat de Social Media Examiner. 12% dintre respondenti provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, 7% din companii cu cifra de afaceri intre 50 - 100 de milioane de euro, 26% din companii cu cifra de afaceri intre 10 - 50 de milioane de euro, 24% cu cifra de afaceri intre 1 - 10 milioane de euro si 31% sub 1 milion de euro cifra de afaceri.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii