Firmele din Romania isi pot recupera mai simplu facturile restante


In ultimii opt ani, afacerile romanesti au inregistrat o dublare a duratei medii de colectare a facturilor restante si a nivelului creantelor raportat in bilantul financiar.
 


Conform datelor BNR, nivelul creantelor raportat in bilantul financiar a ajuns la 338 miliarde de lei in 2015.

In acest context, Coface (lider local in asigurarile de credit) si compania sibiana Intelligent IT (care dezvolta Smart Bill - o solutie de facturare si gestiune) au dezvoltat un parteneriat strategic prin care ajuta afacerile din Romania sa-si recupereze mai simplu si mai rapid creantele.

Datorita acestui parteneriat, utilizatorii platformei Smart Bill pot accesa, printr-un simplu click, serviciul de colectare a facturilor restante, oferit de Coface, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.

"Parteneriatul adreseaza unul dintre punctele nevralgice ale companiilor din Romania, in special al celor mici si mijlocii: cash flow-ul. impreuna cu Coface vrem sa reducem aceasta problema si sa le oferim firmelor locale posibilitatea de a-si colecta mai simplu si mai rapid facturile restante. Tehnologia si atentia la nevoile clientilor fac parte din ADN-ul nostru si ne dorim sa le punem in slujba companiilor din Romania. Inca de la inceput, am construit Smart Bill ca un instrument de business pentru clientii nostri, iar acest parteneriat este unul dintr-o lunga serie care sustine acest lucru", spune Mircea Capatina, Co-Founder & Biz Dev Manager Smart Bill.

Conform unui studiu realizat pe cele 40.000 de companii care utilizeaza platforma Smart Bill, firmele din Bucuresti si Ilfov au emis cumulat anul trecut 45% (36,41% in Capitala si 8,55% in Ilfov) din volumul total de facturi. Ierarhia este completata de business-uri din Cluj-Napoca (3,65%), Timis (3,37%).

Tot companiile din Bucuresti sunt pe primul loc si dupa valoarea facturilor emise, cu 30,2%, urmate de cele din Ilfov 6,74%, Timis, 6,3% Constanta 4,89% si Cluj-Napoca 4,12%. La polul opus sunt judetele Covasna (0,28%), Mehedinti (0,23%) si Caras-Severin (0,19%), dupa numarul total de facturi emise, respectiv Covasna (0,29%), Botosani (0,18%) si Mehedinti (0,12%), dupa valoarea totala a facturilor emise.

Companiile din sectorul de activitate "comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor" au cumulat anul trecut cea mai mare parte din valoarea totala a facturilor emise. Firmele din sectoarele "transport si depozitare" si "constructii" ocupa urmatoarele pozitii ale clasamentului. In top zece sectoare de activitate, cea mai mica valoare a facturilor totale emise este detinuta de companiile care desfasoara activitati culturale si recreative.

De asemenea, datele Smart Bill arata ca cei peste 40.000 de clienti ai companiei au facturat anul trecut, in medie, 108 facturi pe minut. Datele rezultate au luat in calcul zilele lucratoare si un orar de opt ore pe zi.
 

Companiile factureaza online si in miscare
Dispozitivele mobile sunt alegerea numarul 1 cand vine vorba de consum media si tind sa devina vitale si in procesele de business. Tot mai multe companii aleg sa utilizeze Smart Bill de pe mobil. In 2016, numarul de facturi emise de catre acestea de pe dispozitivele mobile a crescut cu aproape 600% fata de anul precedent, in timp ce valoarea acestora a urcat cu 254%.

Anul trecut, numarul total de facturi emise de clientii Smart Bill a depasit 12 milioane, cu o valoare totala de peste 10 miliarde de lei.
 

Context economico - financiar
Mediul de afaceri din Romania a pierdut in ultimii cinci ani aproximativ 13% dintre companiile cu venituri mari. Presiunea din ce in ce mai mare a rambursarii creditelor catre banci si scaderea veniturilor pe fondul contractiei cererii, in conditiile reducerii masive a creditarii, au fost printre principalele motive.

Incepand din 2008, companiile private au fost din ce in ce mai orientate catre finantarea prin extinderea termenelor de incasare si plata in relatiile comerciale cu partenerii de afaceri. Mai mult, durata medie de incasare a creantelor (DSO) a crescut de la 60 de zile, nivelul din 2007, la aproape 114 zile, in 2015.

"Companiile romanesti au inregistrat o dublare a duratei medii de colectare a creantelor comerciale de la momentul impactului crizei financiare pana in prezent, creditul comercial crescand de patru ori mai intens decat creditul bancar. Companiile mici si mijlocii au avut cel mai mult de suferit, deorece acestea inregistreaza cel mai extins termen de colectare a creantelor, afectandu-le negativ gradul de bancabilitate si disciplina de plata. In acest context, Coface vine in intampinarea companiilor prin intermediul parteneriatului dezvoltat alaturi de echipa Smart Bill. Practic, prin acest parteneriat, utilizatorii platformei Smart Bill pot accesa online, printr-un simplu click, serviciul de colectare a facturilor restante oferit de Coface. Accesarea online a serviciului de colectare reprezinta o premiera in industria de profil, simplificand foarte mult accesul si asigurand cresterea lichiditatilor companiilor prin reducerea perioadei de incasare", spune Eugen Anicescu, Country Manager, Coface Romania.
 

Dezavantajele facturilor restante pentru companii
• 6 din 10 companii care solicita contractarea unui credit bancar pentru finantarea capitalului de lucru sunt respinse din cauza creantelor neperformante ale companiei care solicita creditul. Creantele cu scadenta depasita devin indoielnice, genereaza presiuni importante asupra lichiditatii si reduc semnificativ sansele de a contracta un credit bancar.

• 7 din 10 companii care au fost incadrate intr-o clasa de risc mai mare de catre Coface in 2016 inregistrau o crestere a termenului mediu de colectare a creantelor (indicatorul DSO). Colectarea mai lenta a creantelor determina cresterea riscului de insolventa si poate cauza reducerea limitelor de credit recomandate furnizorilor acestora.

• 4 din 10 companii nu isi pot plati furnizorii la termen, deoarece nu isi incaseaza propriile creante la timp. Un grad de colectare cat mai ridicat al creantelor pana la finalul anului 2016 va permite companiilor respective sa isi plateasca furnizorii la timp sau chiar inainte de scadenta, obtinand astfel discounturi semnificative.

Pe termen lung, incasarea cu mare intarziere a facturilor poate duce la o stagnare la nivelul intregii economii de piata.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii