Managerii trebuie sa-si asume sa aiba un departament de control intern


Aceasta a fost una din concluziile conferintei “Supply Chain & Logistics Forum. Linking innovation in business” dedicata  celor mai noi subiecte, tehnologii si inovatii din zona de aprovizionare si logistica.


Evenimentul organizat de BusinessMark s-a adresat factorilor de decizie din companii, pentru a le oferi solutii realiste si practice pentru cresterea eficientei operationale, experientei clientilor si, implicit, a business-ului.

Ideea unui audit intern sau a unei singure persoane care sa se asigure ca lucruri rele nu se intampla in companie nu inseamna sa ai pe cineva de aratat cu degetul. Controlul intern trebuie sa identifice punctele critice din activitatea companiei, sa monitorizeze aceste puncte si sa aiba grija sa nu se intample. Cu totii folosim diverse instrumente din ce in ce mai complexe, dar trebuie sa ne intoarcem in interiorul companiei si sa avem grija sa punem totul in ordine. Managerii trebuie sa-si asume sa aiba un department de control intern pentru a se asigura ca acele puncte critice sunt identificate si tinute sub control”, a spus Laura Simion, Director de Logistica, LC Waikiki, Vicepresedinte, ARILOG.

Specialistul ARILOG a explicat ca un audit facut gresit este foarte periculos, la fel ca un control intern prea strict, care poate bloca activitatile companiei.

Alexandru Craciun, Director Comercial, Administratia Porturilor Maritime Constanta, Logistics and Operations Senior Consultant, Sfera Business, a vorbit despre ”Rolul porturilor pe lanturile de aprovizionare”.

Este nevoie de transparenta si numai sistemele informatice pot face acest lucru. Porturile sunt centrale in procesul de integrare a sistemelor de management a informatiilor din lantul de aprovizionare. Tot mai multe persoane spun ca sistemul informatic este din ce in ce mai important. O alta schimbare este integrarea. De la relatiile adversiale intre entitati economice, se trece la concurenta intre lanturile de aprovizionare”, a spus Alexandru Craciun.

In opinia sa, Portul Constanta are in prezent posibilitatea de a-si dubla capacitatea.

Laurentiu Duica, Associate Director Industrial Agency, Colliers International, a atras atentia asupra importantei infrastructurii din Romania.

Avem un sistem de cale ferata foarte dezvoltat. in schimb, daca ai 20 de km pe ora pentru un tren de marfa, cine sa foloseasca aceasta varianta? Folosind varianta feroviara am avea si avantajul de green si costuri mult mai mici. Toata lumea vrea rapiditate insa. Putem numai sa tragem din nou un semnal de alarma despre conditiile precare ale infrastructurii din Romania si sa ne ducem spre autoritati cu alte propuneri si cereri. Speram ca pana in 2050 sa avem o infrastructura normala. Avem cale ferata suficienta, dar trebuie sa fie modernizata”, a explicat Laurentiu Duica.

In opinia sa, transportul feroviar, maritim sau pe Dunare sunt variante mult mai eficiente financiar, dar care prezinta probleme in prezent, birocratia fiind si ea una dintre cele mai importante.

Mihai Petre, Senior Manager, Customs&Global Trade, Deloitte Romania, a vorbit despre modificarile legislative din sectorul vamal si de implicatiile asupra TVA.

In Romania avem foarte multa marfa si avem oameni foarte competenti in domeniu. Ne lipseste insa marketingul pentru a atrage noi clienti. De aceea apelam la terti pentru a face asta. In ceea ce priveste noua legislatie din domeniu, legiuitorul s-a gandit sa duca exportatorul cat mai aproape de momentul in care marfa iese din comunitate, pentru a evita tot felul de situatii problematice, inclusiv tentativele de frauda”, a spus Mihai Petre.

Speciaistul Deloitte Romania a prezentat doua studii de caz despre exportul in noile conditii pe teritoriul vamal al Uniunii Europene si in afara acestuia.

Thierry Bruyneel, Partner, Delaware Consulting Belgium, a vorbit despre importanta cunoasterii propriilor clienti.

Stiti unde sunt clientii dumneavoastra profitabili? Trebuie sa stiti ca pentru a fi relevanti ca si companie trebuie sa va intelegeti clientii si sa aveti grija sa fie multumiti. Profitabilitatea companiei dumneavoastra nu este in balanta, ci in loialitatea clientilor. Aveti grija sa aveti clienti multumiti, pentru ca in asta sta profitul firmei. Nu implementati aiurea automatizari ale sistemelor, fara sa stiti ce fac acestea efectiv”, a spus Thierry Bruyneel.

Un alt sfat al sau pentru specialistii in domeniu este: ”Nu va fie teama sa mergeti la negocieri cu clientii dumneavoastra si aratandu-le date si cifre sa obtineti noi conditii de colaborare. Nu va bazati numai pe oamenii de vanzari care spun mereu <da>”.

Victor Roca, Director National Logistica, Fabryo-Atlas Corporation a spus ca in fluxul de preluare comanda - livrare trebuie sa fie implicate toate departamentele: management vanzari, management depozit, financiar contabil, logistic etc.

In logistica, in afara de fluxurile de lucru, care sunt foarte importante, partea de siguranta este de asemenea un factor important in companie. Recomand un plan prin care sa monitorizam pericolele eventuale. Acest format trebuie sa ne ajute si pe noi in departamentul de logistica, dar si pe ceilalti, sa evitam problemele in companie”, a mai spus Victor Roca.

George Plumbuitu, Head of Operations, Elefant.ro, a vorbit despre specificul zonei de cumparaturi online in care activeaza si a spus ca, in prezent, compania are  32 de puncte de livrare pentru a aduce in acestea clientii care sunt nemultumiti de conditiile de curierat si care nu se muleaza pe programul acestora. Acesti clienti prefera ca acest serviciu sa fie asigurat de cel care ii livreaza produsul.

Lucian Gabriel Popa, Supply Chain Director, Albalact, a vorbit despre tendintele consumatorilor in ceea ce priveste alimentatia.

Ce isi doresc clientii? Cel mai mult, mancare fresh si sanatoasa: fructe legume, dar si lactate. Implicatiile in logistica inseamna flota auto cu temperatura controloata. Asta este foarte complicat, pentru ca avem magazine foarte mici la care trebuie sa ajungem de 2 - 3 ori pe saptamana. O alta tendinta a consumatorului este sa se deplaseze cat mai putin pentru a face cumparaturile. De asemenea, consumatorul doreste mereu produse noi”, a explicat Lucian Gabriel Popa.

Laurentiu Cioinac, Site Warehousing Manager, Bergenbier - Molson Coors a vorbit despre logistica in FMCG Manufacturing. El a precizat ca pentru partea de depozitare exista mai multe variante de eficientizare, automatizarea fiind viitorul, chiar daca acum inseamna costuri pe care unele firme nu si le premit. El a inceput un astfel de proiect de automatizare in Bergenbier, cu rafturi gravitationale.

Michael Bourlakis, Director of Demand Chain Management Community & Head of Centre for Logistics & Supply Chain Management, Demand Chain Management, Cranfield School of Management, UK, a vorbit despre Omni-channels si supply chains. El a spus ca de-a lungul timpului au au existat diferite nivele ale logisticii din retail, primul fiind Supplier Control. Acesta insemna livrarea directa catre magazine, ceea ce se traducea in timp lung de livrare, cantitati mari de produse depozitate.

Acum, acest model este total ineficient. Magazinele exista pentru a vinde produse, nu pentru a le stoca. A urmat apoi centralizarea cu miscarea catre controlul retailului iar din 2010 pana in prezent ne aflam in perioada Omni Channel.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii