Modelul de business in asigurari se va schimba radical in urmatorii cinci ani


Industria de asigurari va trece printr-o schimbare radicala in urmatorii cinci - zece ani, datorita cresterii influentei transformarii digitale, tehnologiei cloud si a IoT (Internet of Things).

 

Pana in 2019, aproximativ 2,5 miliarde de oameni vor fi conectati la retelele sociale personale sau profesionale si in jur de 200 de miliarde de dispozitive vor fi conectate intre ele prin IoT. In noua economie digitala, conectivitatea masinilor, locuintelor si a dispozitivelor de monitorizare a sanatatii va schimba piata asigurarilor, potrivit unui raport de piata lansat recent de SAP, in colaborare cu compania de cercetare Ovum.

Transformarea digitala a devenit o realitate a mediului de business actual, depasind nivelul simplificarii sistemelor IT si influentand procesele tuturor departamentelor din cadrul organizatiei – de la cunoasterea si fidelizarea clientilor, la achizitii, dezvoltarea retelei de furnizori, HR etc.”, spune Sarbrina Mitu, Marketing Manager SAP Romania & Partner Marketing Lead for CEE.

Astfel, piata de asigurari se indreapta catre un nou model de business, care se concentreaza pe anticiparea si prevenirea riscului, mai degraba decat pe compensatiile financiare pentru pierderi. Asta pentru ca noile tehnologii le permit asiguratorilor sa colecteze un volum urias de date, sa le analizeze si sa anticipeze riscul cu o precizie mai mare, precum si sa utilizeze noi sisteme IT cu arhitecturi cloud, mai rapide si flexibile.

Companiile de asigurari pot, in prezent, sa inglobeze mai usor informatiile din IoT pentru a personaliza politele in functie de comportamentul clientului. Senzorii instalati in autovehicule analizeaza comportamentele la volan, inclusiv accidente si avarii. Ei pot furniza astfel informatii pretioase care sa imbunatateasca anticiparea si prevenirea riscurilor, acest progres sustinand pe termen lung dezvoltarea unui model de tarifare ”pay-as-you-drive”, cu reduceri sau taxari suplimentare. Iar personalizarea ofertei le permite asiguratorilor crearea unor relatii individualizate cu clientii si, in final, cresterea profitabila a business-ului.

Un alt exemplu este cel al senzorilor si camerelor instalate in cladiri, care detecteaza intruziuni, nivelul monoxidului de carbon, fumul, apa si alte riscuri. Astfel se pot oferi si servicii de asistenta, iar datele din arhiva pot sta la baza evaluarii riscurilor. Beneficiile constau in limitarea pierderilor, atat pentru asigurator, cat si pentru asigurat.

Dispozitivele de monitorizare a starii de sanatate sau a activitatii sportive, de tipul bratarilor/ceasurilor inteligente, pot sta, de asemenea, la baza analizelor comportamentului consumatorului si pot oferi informatii importante, care sa permita o personalizare a politelor, de tipul ”pay-as-you-live” dar si imbunatatirea preventiei si gestionarii bolilor cronice. In plus, pe baza acestor informatii, asiguratorii pot oferi servicii cu valoare adaugata cu ajutorul partenerilor de afaceri, cum ar fi, de exemplu, reduceri la clinici sau sali de sport.

Pentru a profita din plin de oportunitatile oferite de aceste tehnologii, asiguratorii trebuie sa le trateze drept componente cheie in strategia de business. Transformarea digitala, tehnologia cloud si IoT joaca un rol important in crearea unei experiente unitare, care sa ofere plus valoare consumatorilor. Tocmai aceasta plus valoare va face din furnizorii de servicii de asigurare participanti activi in viata consumatorilor si ii va ajuta sa se diferentieze de competitori”, a declarat Charles Juniper, analist Ovum.

Potrivit raportului citat, noul model de business in asigurari va fi digital si axat pe consumator, si nu strict pe produse si riscuri. Pentru a ramane competitivi, furnizorii de servicii de asigurare trebuie sa isi sustina clientii in a gestiona riscurile prin aceste solutii de tipul “asigurari-ca-serviciu”, facilitate de evolutia tehnologiei.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii