Sfaturi pentru e-commerce de la TeCOMM
Evenimentul TeCOMM a imbinat prezentari si workshopuri in cadrul carora s-a discutat despre cele mai recente tendinte si evolutii in acest domeniu, dar si despre oportunitatile si provocarile intalnite in e-commerce.
Conferinta de comert electronic TeCOMM, organizata pe 7 si 8 mai 2015, la Crowne Plaza Bucuresti, a reunit peste 300 de participanti, majoritatea reprezentanţi ai magazinelor online din Bucuresti, Brasov, Constanta, Cluj Napoca, Deva si Iasi, se mentioneaza in comunicatul de presa.
Iata cateva idei din cadrul conferintei:
• Horia Grozea, Director Online & Mobile Payments, mobilpay:
Trebuie sa inovezi continuu si sa fii in pas cu tendintele. Folositi datele despre comportamentul clientilor pe site-ul vostru, informatia este foarte importanta.
• Gabriel Ghita, Business Development Manager, Mastercard:
Principalele motive pentru care utilizatorii isi abandoneaza cosul: neincredere, proces prea complicat, securitate.
23% dintre utilizatori isi abandoneaza cosul de cumparaturi atunci cand sunt rugati sa se inregistreze.
97% dintre consumatorii de pe mobile abandoneaza cosul cand li se cere inregistrarea, iar plata este un alt motiv cand vine vorba de abandon.
MasterPass - este un nou serviciu care scapa utilizatorii de toti pasii pe care ii au de facut. Tot ce trebuie sa faca cei care apeleaza la acest serviciu este sa instaleze un Flag, iar MasterPass faciliteaza acest transfer. Procesatorii sunt verificati si acreditati, astfel incat detaliile (de exemplu, nr. card) sunt securizate si nu exista riscuri. Companii care au deja implementat MasterPass: Banca Transilvania, Garanti Bank, Netopia mobilpay.
• Andreea Catu, Community Manager, Avon:
Ganditi-va la customer service omnichannel. Daca aveti un site de eCommerce, trebuie customizat pentru mobile. Segmentarea in comunicare este esentiala.
• Lucia Ciuca, Director Marketing & Comunicare, eMAG:
eMAG va intra curand si pe piata din Polonia (dupa Romania, Bulgaria, Ungaria).
• Florian Jansen (RU) Managing Director & Co-Founder, Lamoda:
Principalele bariere pentru care oamenii nu cumpara online sunt: 86% nu pot sa atinga produsele, 83% nu pot incerca produsele, 79% - 80% au probleme cu marimea, teama ca nu le pot incerca, 68% considera complicat procedeul de returnare, 61% livrare contra cost pentru livrarile mici.
• Maciej Wyszynski (PL) Managing Director CEE, Sociomantic:
Ca sa ai succes, trebuie sa intelegi consumatorul si comportamentul lui, concentrandu-te pe omni-channel.
Nu trebuie sa mai existe bariere intre online si offline, acestea doua trebuie sa mearga impreuna.
Principalele probleme in loializarea clientilor: SPAM-ul, comunicarea in masa, promisiuni false, nesincronizarea reclamelor cu procesul de cumparare a clientului, strategie prea generala de pret.
• Ralf Haberich (GER) CCO, Webtrekk si autor al “Future Digital Business”:
Companiile data-driven vor prelua conducerea, datele vor deveni noul limbaj de business, cu ajutorul acestora, vei putea comunica si vei convinge.
Marketingul de performanta inseamna ascultarea clientilor, ei sunt cei care decid ce ramane si ce nu in programul de marketing, iar analytics-ul este mai important decat oricare dintre canalele de marketing
• Martin Newman (UK) CE, Practicology:
Retailerii au nevoie de lideri care inteleg clientii si iau in considerare o analiza cost-beneficiu, nu doar costurile.
Ce inseamna sa pui clientul pe primul loc: structurarea in jurul clientului si experienta acestuia, sa oferi consultanta cand este nevoie, sa fii transparent in tot ce faci, sa recunosti nevoile clientilor.
• Radu Vilceanu, Founder & CEO, Contentspeed:
O retea de magazine online garanteaza vanzari online cu costuri minime instantaneu.
In 5 ani: Comertul electronic va deveni o componenta obligatorie a oricarui tip de comert, fie B2C ori B2B, iar majoritatea magazinelor online vor deschide si magazine offline pentru cresterea increderii si oferirea de servicii.
startups.ro a sprijinit evenimentul in calitate de partener media.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.