Boutique de arhitectura pentru magazine


Matius Ichim si Alina Andries lucreaza de 11 ani in arhitectura de retail iar acum trei ani s-au hotarat sa isi transforme business-ul intr-un boutique de profil, pentru ca doreau sa aiba timp si pentru clienti si pentru viata de familie.


Matius Ichim, arhitect la Copacul Verde, spune pentru startups.ro ca in activitatea lor criza s-a simtit din anul 2009, desi pe piata s-a vazut de la sfarsitul lui 2008.

"Pentru noi, criza aceasta a fost o sansa sa ne facem treburile noastre de oameni, ca altfel n-aveam timp. Era ca un val, te lua valul si te ducea pe o insula. Te trezeai bogat, cu insula ta, pamantul tau, soarele tau, dar n-aveai cu cine sa-l imparti. Vine un moment in viata cand trebuie sa te ocupi si de tine ca om, ca individ: sa-ti faci o familie, o casa a ta. Nu poti lucra 12 ore, sase zile pe saptamana. Nu-ti mai vezi prietenii, familia", detaliaza Matius.

La sfarsitul anului 2009, s-a nascut primul copil al cuplului, Filip, iar la sfarsitul lui 2011, cel de-al doilea, Teodor.

"Pe 11.11.(20)11 am facut 11 ani de cand suntem impreuna. In afacere Alina a intrat din anul 2007, ca asociat, dar, inca de cand ne-am cunoscut, ne-am consiliat si ne-am ajutat la orice proiect. Ori de cate ori aparea un proiect sau un client nou, ofertarea, discutarea clauzelor contractuale si desfasurarea proiectului se facea, in mai mica sau mare masura, cu aportul si atentia Alinei", mai spune Matius.

Alina Andries, administrator la Copacul Verde, spune pentru startups.ro ca, desi la un moment dat au avut tendinta de a extinde afacerea, au decis ca cel mai bine este sa devina un boutique de arhitectura specializat pe retail (concepte de magazin, de la logo pana la mobilier), deoarece astfel se pot ocupa ei insisi de fiecare client.

"Acum dezvoltam din ce in ce mai mult serviciile catre retailer-ul roman", spune Matius.

Alina completeaza ca, la partea de proiectare de magazine, au doua tipuri de clienti: retailerii care-si fac conceptele de noi magazine in Romania (atat romani, cat si straini) si retailerii care vin din afara cu proiectele si au nevoie de implementare. Din aceasta ultima categorie fac parte Debenhams, Koton, Mark&Spencer. Din prima categorie fac parte Only for you, F64 si The Kitchen Shop.

"Romanii incep sa investeasca in imaginea magazinului lor, isi dau seama ca, pentru clienti, conteaza din ce in ce mai mult", mai spune Alina.

De obicei, un magazin pastreaza acelasi design intre doi si cinci ani.

"Dupa aceasta perioada, ori pleaca afacerea, ori isi schimba profilul de activitate, ori da faliment, ori se extind si se muta", detaliaza Matius.

Pe langa amenajarea de magazine, Copacul Verde ofera consultanta centrelor comerciale in managementul chiriasilor si au grija ca retailerii sa respecte design-ul mall-ului.


Experienta lui Matius
In perioada 1996 - 2002, Matius a facut Facultatea de Arhitectura "GM Cantacuzino" din Iasi.

El a castigat primii bani din desen, in 1998, vanzand felicitari pentru bancile din Iasi. Pentru aceasta activitate, mama unei amice l-a invatat sa-si faca o PFA.

"Nu erau sume mari, dar erau cantitati impresionante, faceam sute, manual. Asa mi-am cumparat prima bicicleta, scaner, tot ce aveam nevoie", adauga Matius.

In anul urmator, Matius a inceput sa lucreze in arhitectura de retail, cand s-a deschis Iulius Mall, din Iasi.

"Acolo, am facut scoala. N-am stiut ce inseamna un magazin. Cand esti la inceput, nu-ti dai seama de incompetenta ta. Ti se pare simplu. Dupa cinci sau zece ani, devii constient de capacitatea ta, stii ce poti face, dar nu stii cat poti duce", precizeaza Matius.

Prima data a facut litere volumetrice pentru un magazin de telefonie mobila. Literele erau din polistiren, taiat cu o lita incalzita. Polistirenul il cumpara Matius, iar un prieten al sau taia literele. Apoi, Matius vopsea literele de doua sau trei ori.

"Literele volumetrice se faceau atunci din spuma poliuretanica. Era un singur producator la Timisoara care avea un aparat de taiat cu laser. Le lua o gramada de bani celor din Iasi. Eu le luam niste preturi de student, chiar eram in anul patru si ma gandeam ca firma este pentru oamenii mari, nu pentru pustani ca mine", povesteste Matius.

El a facut litere volumetrice pana in 2002, deoarece aceasta activitate nu mai era rentabila si incepuse sa faca mobilier pentru magazine. Pentru aceasta utima activitate, in 2002, el a infiintat firma MDS.ro ("Mai da-mi o sansa Romania"), impreuna cu alti trei colegi de la arhitectura - Costel Hartan, Cristian Burceag si Razvan Ivanica.

"Primul magazin facut de noi a fost o extensie a unui magazin <Il Passo>, in Iulius Mall Iasi: portocaliu, fatada si rama din lemn de stejar, sticla nesecurizata. Aceasta este inconstienta incepatorului: nici nu stiam de sticla securizata", detaliaza Matius.

Dupa un an si ceva, cei patru si-au dat seama ca nu stiu sa faca managementul firmei, pentru ca aveau tot timpul datorii, si s-au despartit, dar au ramas prieteni.

In 2002, Matius a transformat MDS.ro in Plazza Studio, pe care a continuat arhitectura de retail.

Primul magazin amenajat in afara Iasiului a fost Unica din Roman (Vaslui), in 2002, dupa care Versus, din Piatra Neamt.

"Acelea au fost magazine studiate, cu o anumita expresie a materialului, cum era cel de la Roman, cu mobilier din metal. De prin 2004 - 2006, cand am inceput sa facem mai multe magazine, nu le-am facut cum ne-am fi dorit", mai spune Matius.

El s-a concentrat pe amenajarea magazinelor, refuzand propunerile pentru locuinte, pentru ca a vazut ca fiecare client de pe rezidential voia sa fie si arhitect.


Experienta Alinei
Alina a urmat in perioada 2000 - 2004 Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA) din cadrul Univeristatii Al. I. Cuza (Iasi), si Albert - Ludwigs Universitat (Freiburg, Germania), unde si-a incheiat studiile in economie.

Intre anii 2005 si 2007, ea a lucrat la Petrom, fiind coordonator in departamenul de Achizitii Rafinare si Marketing, precum si expert in organizare de licitatii electronice.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Matius Ichim face arhitectura de retail din anul 1999, cand a inceput cu realizarea de litere volumetrice.
De unsprezece ani, in activitatea companiei s-a implicat si Alina Andries, partenera de viata a lui Matius.
Copacul Verde face concepte pentru magazine, de la logo pana la mobilier, si consultanta pentru centrele comerciale in managementul chiriasilor si in ceea ce priveste design-ul.
Veniturile firmei s-au redus din 2008, de la un maxim de 160.000 de euro, pana in 2010, cand au fost de 50.000 de euro, stagnand la aceasta cifra anul trecut.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii