Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Pana in prezent, cei doi au infiintat in martie 2012 firma Office Fruits, au achizitionat numele de domeniu, au publicat o pagina online si au facut primele investitii (o masina de livrare si inchirierea unui depozit in zona Militari, din vestul Bucurestiului, cu o suprafata de aproximativ 60 mp).

Tipurile de fructe vor varia in functie de sezon, la care se adauga cele din import (citrice, banane etc.). Cele de sezon vor proveni din producatia clasica (din piata de gros) si culturile bio (din fermele certificate, din Romania).

"Vreau sa promovez ferma romaneasca: vom scrie Romania pe cutii si povesti cu fermierii pe blog", adauga Camil Moldoveanu.

Firma va avea trei linii de business: livrarea de fructe catre companii, activitatea principala; livrarea catre persoane fizice si sub forma de cadouri, focusat pe desertul sanatos (salate si cutii personalizate); educare in alimentatia sanatoasa (cursuri de nutritie in scolile  private, cu persoane specializate).

Pentru a fi mai simplu din punct de vedere logistic, fructele vor fi livrate in cutii din carton reciclat, personalizat, de doua tipuri, medii si mari, in functie de numarul de portii.

"Cei din Marea Britanie si SUA au facut la fel. Va fi un tabel pe site, in care firmele vor putea introduce numarul de angajati, cate si ce fructe vor, si, automat, se calculeaza numarul de portii si cel de cutii", explica Camil Moldoveanu.

In prima etapa, vor putea fi cumpara doar companiile, iar din a doua parte a anului viitor persoanele fizice. Ei au deja o baza de date cu 600 de adrese de e-mail ale celor care s-au inscris deja pe site. Promovarea si vanzarea catre companii se va face prin vanzarea directa, iar catre persoanele fizice prin Facebook si blog.

"Pe portal se vor putea alege ziua de livrate si frecventa. Luni nu vom livra, pentru ca vom face aprovizionarea. Va fi un discount, daca ziua de livrare este cat mai aproape de sfarsitul saptamanii, pentru ca imi da ocazia sa ma organizez", detaliaza Camil Moldoveanu.

El estimeaza ca pana la sfarsitul anului viitor vor avea opt angajati, din care cinci pe vanzari, deoarece crede ca doar asa poate creste.
 

Compania de aplicatii mobile
Dupa ce si-a schimbat stilul de viata si a studiat piata, Camil Moldoveanu si-a dat seama ca vrea sa faca un business la nivel global.

"Principalul obiectiv pe care un antreprenor trebuie sa-l aiba, l-am citit in toate cartile, dar numai atunci l-am simtit (n.red. - in urma unei calatorii in Brazilia cu cei de la jiu jitsu brazilian), este sa nu faci ceva doar pentru bani, pentru ca nu poti ajunge prea departe. Apoi, am citit in revistele de business si mi-am dat seama ca mi-ar placea sa vand global un produs, online, care sa fie de interes, dar nu pentru bani, ci ceva cool. De aici a venit ideea cu aplicatiile iOS", mai spune Camil Moldoveanu.

Astfel, din toamna acestui an, a inceput demersurile pentru infiintarea King Momo (numele Regelui Carnavalului din Brazilia), o firma de aplicatii mobile. In acest business, el este asociat cu Andrei Kluger, nasul lui de cununie, cu a carui firma, Fast Forward, colaboreaza de mai multi ani.

In prezent, este infiintata firma, au facut primele achizitii (calculatoare Apple) si lucreaza la aplicatii: trei jocuri. Spera ca in trei luni, sfarsitul lui februarie, primul sa fie in Appstore (magazinul Apple). Acest joc va fi simplu, gratuit, integrat cu Facebook, interactiv si cu posibilitatea de a achizitiona produse virtuale. Prima varianta va fi light, apoi va urma una premium.

"Ne place (n. red. - lui Camil si lui Andrei) sa facem lucruri complexe, folositoare, dar am stabilit sa incepem cu niste aplicatii simple si sa vedem ce se intampla, pentru n-avem experienta. Vrem sa vedem cum se marketeaza, pentru ca totul sta in marketing intr-o aplicatie, cum functioneaza relatia cu Appstore-ul, cum devine populara. Daca esti perseverent intr-un business de aplicatii, ai succes la un moment dat. Demult imi doream sa construiesc o chestie locala, legata de Bucuresti, dar globala. Nu stiu daca imi va iesi sau nu, dar competentele dobandite cu business-ul acesta imi vor folosi mult timp de-acum incolo. Daca pleci de la ideea ca vrei sa faci un produs bun, sa devii mai bun ca ieri, banii vin, sunt un efect secundar", mentioneaza Camil Moldoveanu.

Obiectivul lor este ca dupa ce dezvolta un joc sa mai lanseze inca doua jocuri, lunar.

"Prima aplicatie ne asteptam sa fie un esec, desi ideea ni se pare geniala si suntem convinsi ca va fi super tare, dar in planul de afaceri, este un esec. Dupa ce invatam din prima aplicatie, cu lectiile de acolo vom dezvolta alte aplicatii. Garantat, in doi - trei ani, va fi un succes", mai spune Camil Moldoveanu.
 

Valoarea noilor investitii si maximizarea resurselor
Camil Moldoveanu spune ca daca ar fi facut Office Fruits de la zero ar fi investit aproximativ 10.000 de euro, dar prin optimizarea costurilor a redus investitia la 5.000 de euro, pana in prezent, iar alte sume vor fi investite din veniturile de anul viitor.

"Recuperarea investitiei ar trebui sa fie facuta in primul an, dar este o suma mult prea mica sa ne facem probleme", precizeaza Camil Moldoveanu.

Valoarea investitiei in King Momo este estimata sa fie in jurul a 10.000 de euro (PC-urile Apple, designer, programator etc.), care sa fie recuperata intr-un an.

Valoarea investitiilor in Office Fruits si King Momo a fost redusa mult, deoarece pentru sediile celor doua firme este folosit spatiul Connsys. 

"Trebuie sa te limitezi intotdeauna la resursele pe care le ai si iti sunt indispensabile. Este loc pentru tinerii antreprenori sa inceapa usor in piata prin munca lor, cum a fost Connsys-ul", precizeaza Camil Moldoveanu.

El spune ca, initial, n-a investit nimic in Connsys, ci si-a folosit masina proprie si laptop-ul, iar apoi a reinvestit tot ceea ce a castigat.

In momentul in care a inchiriat sediul pentru Connsys, in martie 2012, Camil a luat un spatiu mai mare, pentru a acoperi cresterea ulterioara a firmei. Acesta are o suprafata de aproximativ 170 mp. Pentru a optimiza costurile, in perioada in care a avut mai mult spatiu, o parte a fost subinchiriat altor doua firme.

De asemenea, pentru a eficientiza costurile, o parte din echipa de vanzari de la Connsys va lucra, o perioada, si pentru Office Fruits si King Momo.
 

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Camil Moldoveanu a inceput prima afacere, Connsys, acum cinci ani
, cand era inca student, impreuna cu fratele sau, Cosmin.
In ultimii trei ani, cifra de afaceri a Connsys a crescut constant, ajungand pana la aproximativ 300.000 de euro anul acesta, dupa ce in 2009 au avut probleme din cauza crizei.
Anul viitor, Camil si sotia lui, Andreea, vor deschide magazinul online fructelabirou.ro, prin care vor vinde fructe, afacerea fiind setata in acest an.
In februarie 2013, King Momo, o alta firma de care se ocupa, alaturi de Andrei Kluger, ar urma sa plaseze in Appstore primul joc.
Investitiile in Office Fruits si King Momo au fost reduse mult deoarece pentru infiintarea si functionarea lor sunt folosite resursele Connsys.

Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.